Posted: Martie 21, 2012 in eseuri, Uncategorized
Etichete:, ,

Crestin Total-Cu batic sau fara batic ? !!!! Sa vedm ce spune Statu !!!!!🙂

Cuvântul lui Dumnezeu şi mărturia lui Isus

Introducere

Chiar şi fără să ne deschidem gura, noi comunicăm prin coafură, prin machiaj, prin îmbrăcăminte, prin gesturi. De multe ori, vorbirea vorbeşte exact opusul informaţiilor primite prin celelalte mijloace.

  • După opinia comentatorilor este, probabil, cel mai dificil text din NT.

Nu de puţine ori, interpretarea acestui text este piatra de încercare a comentatorilor şi teologilor, pentru că logica şi raţiune cedează adesea locul prejudecăţilor. Astfel, fragmentul 1Cor. 11:4-9 poate fi interpretat în mai multe feluri: (1) Text paulin, deci autoritativ; (2) Interpolare târzie, deci neautoritativ; (3) Text paulin, citând opinia corintenilor, deci neautoritativ. Versetul 10 este greu de interpretat pentru că „îngerii” sunt interpretaţi în moduri diferite (chiar ca şi predicatori itineranţi). La ce se referă „obiceiul” a cărui existenţă Pavel o neagă în celelalte biserici: argumentările în contradictoriu sau acoperirea capului?

  • Din păcate, este şi singurul text care aduce vorba despre practica (ne)acoperirii capului în închinarea din Biserică.

Vezi articol original 2,983 de cuvinte mai mult

Comentarii
  1. tudor spune:

    Ar fi multe de spus …
    Putem aborda textele biblice si altfel decat literal (cateodata, atunci cand se impune),altfel am umbla multi dintre noi ciungi si orbi cu sau fara batic(daca mai conteaza)
    Multa pace

  2. Radu Oprea spune:

    ” In v.5-6 citim ca femeia are urmatoarele optiuni: 1.-isi acopera capul,2- isi taie/rade parul,3-optiunea
    purtarii parului neacoperit este exclusa.In v.15 citim insa,” (citat)

    O logica simpla (poate gresesc),ma indeamna sa cred ca in conformitate cu invataturile nou testamentale
    pauline,in prezenta lui Dumnezeu nu poti sta cu capul acoperit.(omul este slava lui Dumnezeu) si
    in consecinta,prin lungimea redusa sau absenta (partiala sau totala) a parului la barbati, cerinta este
    indeplinita. La femei,parul constitue insa „o invalitoare”asupra capului(v.15). In consecinta, „descoperirea”sau
    purtarea fara” invelitoare”, este permisa,ori taindu-si parul,adica scurtandu-l (si nu neaparat raderea lui), ori …solutia extrema,acoperirea lui (si nu partiala),aceasta din urma insemnand de fapt excluderea totala
    din discutie,privind acoperirea sau nu a capului la femei. Repet,poate gresesc.respect si alte pareri,chiar si
    pentru… indreptare.
    Referitor la „…din cauza ingerilor” femeile trebuie sa aibe capul acoperit,”ca un semn”,iata ce spune
    Jan Rouw,in cartea :
    „Ingerii examineaza cu atentie Adunarea (1 Cor.11.10,Efes.3.10,1 Tim.5.21)Pentru ingeri,Adunarea este
    o taina.Prin adunare ei inteleg ceva din intelepciunea lui Dumnezeu.Ingerii examineaza cu atentie daca
    mireasa Domnului se comporta potrivit chemarii ei.De aceea se acopereau surorile.Aceste fiinte ceresti nu
    trebuie sa observe nici o dezordine printre crestini….Sa observam ca este vorba de toti cei prezenti in Adu-
    nare.Pentru fiecare se cuvine comportarea corecta,nu numai pt.aceia pe care Domnul ii foloseste in slujba Sa in Adunare !”

    • Interesanta opinia ta !!! Oricum ramane un text dificil !!

      • tudor spune:

        Nu trebuie sa postezi asta daca nu vrei…inteleg.(ma bucur daca citesti tu)
        In cultura ebraica baticul s-au mahrama nu are nici o conotatie spirituala ci doar sa se apere de soare si praf.(a nu se spiritualiza).
        Pavel spune asta femeilor din Corint unde erau probleme(cum am mai spus🙂 ) Femeile faceau slujbele in biserica si se radeau in cap pentru ca asa era moda vremii. Se luau dupa celalalte femei si in special dupa preotesele care slujeau in templul Dianei(nu intru in detalii) Pentru a nu se crea confuzie intre templul Dianei si biserica crestina Pavel le spune sa se acopere sau sa-si lase par.Adica sa se deosebeasca de preotese.Din cauza ingerilor (vezi apocalipsa unde li se adreseaza pastorilor cu”Ingerului bisericii…” ),Exista si opinii care spun ca ar fi vorba despre ingeri cazuri Gen. cap 6 (eu nu cred asta)
        Deci acoperiti-va (celalalte sunt tunse zero) si/sau parul este acoperamantul

        Apoi o logica simpla spune ca poate cineva sa poarte trei baticuri suprapuse si sa pacatuiasca grav (fara a le da jos)…

        Este scris de asemenea ca barbatul sa nu fie acoperit cand se roaga ….la zero toti baietii .:)

        • @ Tudor Asta mi se pare interesant

          „In cultura ebraica baticul sau mahrama nu are nici o conotatie spirituala ci doar sa se apere de soare si praf.(a nu se spiritualiza).”

  3. Radu Oprea spune:

    completare (nu a aparut tot scrisul):
    1.”…in vers.15 citim insa…”

    2. Jan Rouw,in cartea
    ‘Credinciosie in lucruri socotite marunte”

  4. barzilaiendan spune:

    In randuala VT, preotilor li s-a spus sa-si acopere capul pentru slujba de la Templu, iar tichiile le-au fost date ca „podoabă“. Din cauza aceasta, TOTI prelati bisericilor istorice poarta potcap. Poftim de mai înțelege!

  5. liviumatei spune:

    Frate Daniel,

    Ii grav daca nu am inteles ce a dorit autorul articolului sa spuna?
    N-am inteles, e pacat sa poarte femeile ceva pe cap cand se roaga sau cand proorocesc? Ca autorul sugereaza ca ideea capului acoperit a fost a corintenilor si nu a lui Pavel, si deci nu e o idee noutestamentala.
    Asta a vrut sa spuna sau am inteles eu gresit?

  6. tudor spune:

    Poate este vorba de supunere, eu stiu, fata de sot , pastor , Dumnezeu , o simpla bucata de material sa nu-i spun taraneste carpa, nu schimba lucrurile in registrul spiritual.

  7. Adrian Lucescu spune:

    Consider ca tema aceasta nu e chiar simpla….
    Si datorita referintei biblice literale, (logos) consider asemeni ca trebuie luat in calcul ce inseamna cuvantul „femeie” (biblic)…

    Deci : Omul este creat dupa chipul lui D-zeu !
    Si „omul” este parte barbateasca si parte femeiasca (Geneza1/27; Geneza 2/24 !)
    Deci conform spuselor lui Isus, barbatul casatorit este un „om” intreg…si ceea ce D-zeu a unit Nu e permis ca omul sa desparta..deoarece nu sunt doi (ca inainte de casatorie), ci unul singur !!!

    Deci cuvantul „femeie” arata sexul feminin ! Dar Biblia face diferenta intre : Femeie = fata,fecioara, nevasta, vaduva…!
    Tot Pavel zice ca „fecioarei” nu are nici o porunca !
    Tot Pavel zice ca „nevasta” (cea maritata) , este sub „legea” sotului ei cat traieste, si trebuie sa asculte de el…etc..

    Si tot Pavel zice in 1Corinteni 11/11,12 !!!
    Consider ca ordinea din biserica istorica din Corint, a fost facuta ptr femeile care nu aveau peste ele nici o autoritate si erau un exemplu negativ..si rebel… 🙂

    • Adrian Lucescu spune:

      Deasemeni consider f.important 1Corinteni 11/3, 14,15…deci in contextul social istoric, era o rusine a purta barbatul par „lung”,(ce inseamna – lung )… , iar a se tunde sau rade era rusine ptr o femeie atunci..
      Acum, in contemporanul societatii nu este tot asa…!!!! „Femeia” , tunsa este astazi un normal…iar ceea cu parul „lung”, este azi o raritate !!! (par lung inseamna cel putin a cade lungimea parului de la spate in jos ..!! ) conform vremii istorice si a cugetului chiar !!
      Deci cu tot respectul, dar prea posibil ca tu cel ce citesti aceasta parere, sa ai sotia „tunsa”… Parul ei sa nu fie nici de la umeri in jos….. Eu intreb, cite femei sunt in realitate in biserica ta cu parul lung, intradevar ..???!

      Si ultima considerenta, cu tot respectul fata de alte pareri, astazi nu e rusine a fi „femeia” tunsa… Si asemneni desleaga si Pavel ca nu trebuie sa-si acopere capul daca sotul ai permite …! 1Corinteni 11/6 ! Pace voua !

      • Adrian Lucescu spune:

        1Corinteni 7/25; …..vs. 34 ,33 ; !!!
        1Corinteni 11/16 !!!

        Sa nu uitam ca inaintea lui D-zeu , dupa cum este „scris” nu are importanta taierea imprejur sau netaierea imprejur, ci „o fiinta noua” !!

        Si in ceea ce priveste subiectul cu „invelirea” capului femeii…este usor ptr. barbati sa predice si sa ceara asta, deoarece pe iei nu-i priveste in persoana direct !
        Sinceri de am fii, legea asta exterioara pune pe unii intre noi asa zis mai „pocaiti” (buni) si pe altii mai „firesti”…si multa judecata mai e…

        Dragostea e ceruta de D-zeu si intre femeie si sot, si invers…Si astfel exista o supunere originala si neinpusa …cunoscuta de D-zeu !

        Oricum incredintarea pe care o ai, NU ti-o schmba nimeni , pana nu te convingi (luminezi) personal consider …! Fiti sanatosi !

      • FLORIN TUSAN spune:

        1Corinteni11.6,,,Daca o femeie nu se invaleste,sa se si tunda!Iar,daca este rusine pentru o femeie sa fie tunsa ori rasa,sa se inveleasca:,deci unde-i deslegarea de care vorbesti,citeste vers.10!,titlul acestui capitol,este,Tinuta femeii in adunari.dar textul e departe de tinuta femeii,tinuta femeii este fusta lunga baticul nu banderola,parul despletit nu in coc,pantofii,si nu in ultimul rand comportamentul in Biserica si in lume,sa se vada ca e copil al lui D-ZEU,as indrasni sa spun ca baticul ar trebui legat in fata.,,Obrazul tau este ca o jumatate derodie,sub mahrama ta…,pacea D-lui ISUS.

      • FLORIAN TUSAN spune:

        In1Corinteni 11.6,spune asa,,daca o femeie nu se invaleste sa sesi tunda,iar daca este rusine ptr.o femeie sa fie tunsa ori rasa,sa se inveleasca. In Cantarea Cantarilor,4.3,in partea a doua aversetului spune,,obrazul tau este ca ojumatate de rorie,sub mahrama ta.cap.6.7,nu vrea sa supar pe nimeni,asta este parerea mea,daca o femeie are doar o banderola sau o cordeluta pe cap,nu inseamna ca este acoperit capul ei.Eu nu am Duhul Sfant,dar o femeie botezata cu DUHUL SFANT,eu cred ca ar trbui sa stie cum trebuie sa fie tinuta ei,atat in Adunare,cat si afara.

  8. Maia spune:

    Cum ar sta ca cineva sa spuna la alti sa nu poarte bluza transpareta cind a lui are/or fusta strimta de pocneste pe ele si se cunosc aia/ cind a lor au or papuci ca abia umbla de inalti,or vopsite pe par ca sa ajuns acu ca si barbati vopsesc parul dar mai smecheresc lasa perciunii si vopsec restul /atunci unde este Cuvintul cu peri albi daca se vopsesc/ surorile trebe sa puna mina la piept cind vorbeste cu cineva stie ca nu e bun dar tot se imbraca asa/in B stau picior peste picior dar si fustita scurta/nu ocoliti lucrurile adevarate ca veti da socoteala/spuneti lucrurilor pe nume daca voiti ca sa fiti mintuiti voi si cei din jurul vostru Fratii pastorii care aveti Cuvintul lui DUMNEZEU si aveti sansa sa predicati/nu va uitati la fata omului mai bine sa se supere oamenii decit DUMNEZEU. In B trebuie sa se vina cu frica si rusine,nu cu impletituri de par si haine scumpe/ci cu frica si teama si cinstite, cum li se cuvin ca unor femei.stiti voi BIBLIA dar o tilmacit dupa placul vostru.DOMNUL sa scoata oamenii destoinici pentru lucrarea LUI care tin adevarul asa cum ar trebui .GOD BLESS YOU ALL

    • FLORIN TUSAN spune:

      D-ZEU SA TE BINECUVANTEZE CU MULTA INTELEPCIUNE,PE TOTI SA INTELEGEM BIBLIA ASA CUM ESTE SCRISA NU CUM NE PLACE NOUA,AVETI MULTA DREPTATE,CEI CE VORBESC LA AVON AU GEL PE PAR,FEMEILE POARTA BATICUL,DE GURA LUMII,EU SANT UN MARE PACATOS ,SANT BOTEZAT IN APA DAR SANT DEPARTE DE POCAINTA,D-ZEU SA AIBA MILA DE MINE,CEI CARE PUTETI,RUGATIVA PTR.MINE,FLORIN.MULTA PACE SFANTA VA DORESC

    • Florin Tusan spune:

      toate femeile care sant intradevar pe calea spre pocainta,au parul lung,nu sant tunse,nu stiu sa existe o femeie macar,pocaita,in adevaratul sens al cuvantuluiPOCAIT.
      AMIN,SORA MAIA,MULTORA NE PLACE POCAINTA,CAT SE POATE DE LARGA,DUMNEZEU SA NE LUMINEZE,CEI CE PREDICA SA AIBA CUVANT TARE,D-AR S-AL SI IMPLINEASCA.

    • FLORIAN TUSAN spune:

      mare dreptate ai soro,barbatii vin in adunare cu parul dat cu gel,femeile cu fuste mai sus de genunchi,Pastoru spune ca poti sa ai o relatie sexuala cu sotia sambata seara,iar duminica dimineata,poti lua cina,se duc la Mare,la stranduri,din pacate m-am indepartat de Dumnezeu,din cauza greutatilor prin care trec cu familia,nu sant in masura sa fac afirmatii,dar asta este adevarul,iubesc CUVANTUL LUI DUMNEZEU,si cred ca se v-a indura si de mine,dar imi place cum vezi lucrurile,sora Mimi.dumnezeu sa te tie pe calea cea ingusta,sa te rogi si ptr.un netrebnic si un pacatos ca mine,PACEA DOMNULUI ISUS.

  9. Maia spune:

    DOMNUL DUMNEZEU sa te ajute sa te intorci la EL pina nu e prea prea tirziu/ Toti suntem pacatosi/dar singele Domnului ISUS HRISTOS ne poate curati si elibera/Punete pe genunchi ia BIBLIA in mina si roagate cum nu te-ai rugat niciodata/cere SINGELE lui ISUS HRISTOS FIUL LUI DUMNEZEU sa te curete,sa te elibereze de tot ce te impiedica sa te intorci la Domnul /dar trebuie sa fi sincer cu inima deschisa la Domnul/ mintea ta cugetul tau sa fie numa la Domnul/ELte va elibera dar trebuie sa fi sincer si stai pe rugaciune chiar cind crezi ca Domnul te-a uitat sau parasit poti sa vezi ca nu/EL te va ridica cu bratul LUI puternic/EL te va intari si te va calauzi,Domnul ridica pe cine cazut intareste pe cine slab/numa Domnul poate totul si nimeni altul.Bunul Dumnezeu se intareasca pe toti care vor sa fie Mintuiti si sa ie parte cu Domnul ISUS HRISTOS unde EL este /DOMNUL SA BINECUVINTEZE PE TOTI.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s