Biserica si Publicitatea

Posted: Aprilie 12, 2011 in biserica
Etichete:


Este potrivita, decenta folsirea reclamelor publicitare bazate pe pricipiile comerciale si de marketing.

Nu suna ca o reclama la pasta de dinti „Implinind nevoi Rezultate vizibile”(Meeting Needs Seeing results).

Pastorul si nevasta-pastor trebuie sa arate ca si niste actori de la Holywood pentru o mai mare eficienta ?

Cum ramane cu biserica „…cu ajutorul Duhului Sfant se inmultea ?

Sunt aceste mesaje bazate pe principala ocupatie a Duhului Sfant de a convinge pe oameni de pacat si se a li se oferii „solutia” Hristos, pentru cea mai mare nevoie a omului „mantuirea vesnica’ ?

Mai am un exemplu de reclama bisericeasca dintr-un ziar care am pus-o acum cateva zile pe facebook : Bine ati venit la Biserica „Gradina” Slujba religioasa in fiecare duminica la ora 10 am … Mancare pe gratis excelenta dupa fiecare slujba preparata de gospodine acasa !… Martea : Clase de dans la ora 6 pm ” (Welcome to The Garden Church ! Services every sunday at 10 am ! Excelent free home cooked meals afthe every services Tuesday Dance classes at 6 pm!)
Fa „click” pe foto pentru o varianta marita !

Comentarii
  1. vorbabuna spune:

    Cei care aleg sa faca publicitate in felul acesta au alte scopuri, radical diferite de cele ale Duhului Sfant.
    Meeting needs.Seeing results.-Este o lozinca ce ii impinge pe oameni in iluzoriu,in confuzie; este ca orice slogan publicitar fad. Cumva promite abordarea nevoilor cu rezultate garantate.Ca si cum biserica detine o potiune magica iar pastorul si sotia sunt vracii sefi.
    Observati un aspect: despre Hristos nimic, pastorul si sotia sunt vedete!Mesajul transmis este: veniti la noi, noi va rezolvam problemele!{si manipulativ pe deasupra,ca orice reclama, manipuleaza emotional tintind acolo unde doare cel mai tare:nevoile neimplinite, problemele nerezolvate)

    • @ Vorba Buna Ei si ce daca ? o sa spuna unii. Ce-i rau in asta ? Daca nu merge ( se vad rezultate) la biserica respectiva se duc la alta ! Pentru ca asa sunt invatati aici oamenii. Nu te incurajeaza sa stai in biserica si sa incerci sa lupti la zidirea altora mustrare invatare etc. ci te duci la alta biserica. Asta seamana ca si cum ti-ai alege un alt restaurant daca nu -ti place mancarea sau cum esti servit.

      • radu oprea spune:

        ceea ce scrieti este corect,dar referitor la reclama
        postata,cred ca nu se refera la o concurenta intre
        biserici,ci mai degraba este o invitatie (curioasa
        de alfel prin continut)adresata tuturor oamenilor de
        a venii la… biserica.

      • vorbabuna spune:

        Cred ca asa gandesc cei pentru care biserica este locul unde merg(bun exemplul cu restaurantul)ca sa se simta bine, sa mai vada pe cineva etc.
        Biserica este locul in care mergem ca sa ne intalnim cu Dumnezeu, sa ascultam ce ne spune si sa fim schimbati pas cu pas, cu fiecare prezenta acolo! Apoi Biserica este o comuniune, este locul caruia ii apartinem si fata de care avem responsabilitati.Biserica sunt oamenii si suntem responsabili unii pentru altii! Daca iti pasa de oameni, daca ei sunt prioritatea ta asa cum sunt pentru Dumnezeu nu parasesti Biserica!Este ca si cum ti-ai parasi familia pentru ca nu te mai simti bine cu ai tai!

        • radu oprea spune:

          Este bine ca se (re)aminteste credinciosilor ce este
          Biserica,dar cred ca tema „discutiei” este modul cum
          se doreste a se „invita” oamenii la biserica,(prin astfel de reclame), si nu parasirea bisericii sub diferite motive…cred ca este un alt „subiect” care
          merita atentie.

        • Vezi cum este vazuta biserica astazi ! Biserica devine tot mai mult o afacere si atunci si publicitatea imbraca forma cerimtelor societatii de consum :
          Citat dintr-un articol

          „I agreed with her that consumer culture has impacted the way many Christians view their faith. As sociologist Christian Smith has remarked, many Americans view God as a combination divine butler and cosmic therapist. And the church is often seen as a dispenser of religious goods and services for the enjoyment of those who put money in the offering plate. My unease about Consumer Christianity reached a crescendo a few years ago, so I actually wrote a whole book about the epidemic.

          citeste mai mult
          http://www.outofur.com/archives/2011/04/skye_jethani_re.html

  2. apropos, ati auzit ca americanii sa posteasca?

  3. radu oprea spune:

    Depinde de interpretare : dupa unii,decat sa trimiti
    oamenii prin alte parti,mai bine ii chemi la biserica
    „Bine ati venit la Biserica X,Slujba religiosa in
    fiecare duminica la ora 10AM…” fara mancare,ore de
    dans si poze cu pastori si sotii, reclama ar fi fost
    decenta,conform normelor la care avem pretentie.
    Intr-adevar excesele nu sant bune,si nu justifica
    intru-totul intentiile,dar in anumite situatii,unii
    gandesc…”mai bine asa decat mai …rau.”
    Sa nu uitam,venim dintr-un sistem care isi etala
    succesele ateiste,cu afise pe toate gardurile si zidu-
    rile.

    • Cred ca exista niste norme morale si profesionale in domeniul reclamelor in general pentru promovarea produselor si serviciilor.
      Oare reclamele crestine bisericesti nu ar trebii sa se supuna normelor spirituale sub calauzirea Duhului Sfant ? „Si vorbim despre ele nu cu vorbiri invatate de la intelepciunea omeneasca ci cu vorbiri invatate de la Duhul Sfant , intrebuintand o vorbire (limbaj, mijloace vizuale ) duhovniceasca pentru lucrurile duhovnicesti (1Cor 2:13 vezi foarte interesant 1Cor 1:17-2:16)

    • vorbabuna spune:

      Nu este loc de interpretari: cand vine vorba de lucrarea lui Dumnezeu nu ne putem permite sa spunem „merge si asa”, pentru ca nu va merge deloc! Merge doar atunci cand se face totul dupa ceea ce este scris, dupa Adevar!S-ar putea sa vina oamenii la biserica dupa ce vad o reclama de asta dar vin pentru ca au fost atrasi de oameni prin trucuri(asta sunt reclamele. Scopul nu scuza mijloacele!
      „Nimeni nu vine la Mine daca nu il atrage Tatal” – spunea domnul Isus.

      • radu oprea spune:

        o interpretare „s-ar putea sa vina oamenii la biseri-
        ca dupa ce vad o reclama de asta,dar vin pentru ca au
        fost atrasi…” de diferite motive,interese sau curi-
        ozitati.Foarte adevarat.
        Ioan 6-2 :
        „O mare gloata de oameni mergea dupa El,pentru ca
        vedea semnele pe care le facea cu cei.. bolnavi”Atat.

        Dar :
        „Pe cand(le) vorbea Isus…,multi au crezut in El”

        • Dar Isus nu le-a spus veniti dupa Mine si va voi „da” si va voi „face” ca sa-i momeasca si apoi sa le spuna stiti de fapt este vorba de o alta viata „viata vesnica” si voi veti suferii pentru Mine in lumea asta dar veti primi rasplata cand voi veni iarasi sa iau pe ai Mei….

  4. Aurel spune:

    Dar de asta ati auzit?
    Bine ati venit la Biserica romana Elim!
    Biserica Elim va poate oferi:
    ……………………….
    Pentru tinerii dumneavoastra:
    -Intrunirile de marti seara in care canta, studiaza Biblia sau pregatesc activitati diferite. Tabere de vara. Excursii. Misiune.
    -CLUBUL DE DRAMA CRESTINA. Corul de tineret. Formatii muzicale.

    Dar despre antireclama la bisericile din „zonele calde” ati auzit?:
    ………………………………………………
    Apoi doresc sa-i multumesc Domnului pentru clima rece de la Chicago.Se cunoaste din studiul sumar al geografiei ca in ZONELE CALDE PROMISCUITATEA SEXUALA ESTE MULT MAI MARE DECAT IN CELE RECI.Este suficient sa stai cateva zile in bisericile din zonele calde ale Americii, ca fratii romani iti vor povesti lucruri de neconceput in biserica noastra. Imbracamintea sumara si clima calda INCURAJEAZA PACATUL. Nu pot intra in detalii, dar pot sa va spun ca o MARE PARTE din tineretul bisericilor din zonele calde este PIERDUT IN PACATUL CURVIEI.

    Chicago, Iunie,6 1995
    Rev. P L
    Senior Pastor

    • Acum s-a schimbat situatia in „zonele calde” ? E mai putina promiscuitate ? Cred ca nu exista nici o legatura cu clima ci cu hotararea si dorinta de a traii o viata de infranare.
      Asta-i publicitate la concurenta dintre biserici. Publicvitate pozitiva „Veniti la noi ca-i mai bine !” sau publicitate negativa „La ei ii mai rau ca la noi !”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s