Nicolae Radoi si Iosif Ton

Posted: Februarie 2, 2011 in comunism, persecutie
Etichete:, , , , , , ,

Iosif Ton este cunoscut dar cine este acest anonim Nicolae Radoi ? Ce au in comun ? Au inceput bine amandoi dar unul din ei a sfarsit-o rau !
Pe blogul VINDECATORULam descoperit marturia lui Nicolae Radoi un credincios baptist pentru care am castigat toata admiratia.
Nicolae Radoi inpreuna cu alti credinciosi baptisti din Caransebes au ales sa se opuna amestecului Statului Comunist in treburile bisericii. Ei declara ca au fost inspirati de Iosif Ton care in 1973 a scris lucrarea „Cine isi va pierde viata” prin care crestinii erau indemnati sa opuna rezistenta comunistilor chiar cu riscul vietii.
Astfel au tinut alegeri conform statutului cultului baptist dar fara aprobarea autoritatilor.
Liderii Uniunii Baptiste din Romania au declarat alegerile nestatutare si au spus ca vor veni sa tina alegeri din nou binenteles ca sa ajunga in comitet doar cei aprobati de autoritati.
Aici intervine si Iosif Ton care le cere sa asculte de autoritati :

Biserica a rămas foarte dezamăgită de poziţia lui Iosif Ţon faţă de hotărârile adunării generale care au fost în totalitate statutare, dar pe care el voia să le anuleze, acuzând Biserica de faptul că nu a stat trei săptămâni în post şi rugăciune! De ce voia Iosif Ţon ca biserica să nu acţioneze decât peste trei săptămâni? Nu e un secret. El ştia că reprezentanţii Uniunii îşi propuseseră să vină la Caransebeş peste trei săptămâni

Acesti frati au avut de suferit tortura si inchisoare si unul din ei a murit pentru credinta inspirati printre altele si de scrierea lui Iosif Ton care se pare ca in cele din urma a cedat si tradat. Oare Iosif Ton ii poate avea pe constiinta pe acesti oameni ?
Chair daca sunteti admiratori ai lui Iosif Ton, puteti accepta totusi pe Nicolae Radoi ca si erou al credintei si sa-i popularizati faptele de credinta asa cum o fac si eu acum ?
Ceea ce ma intristeaza si ma revolta este usurinta cu care fratii mei penticostali il primesc imediat pe cineva care declara ca avut ceva experiente cu Dumnezeu (vindecari,viziuni etc ) fara a face acel efort biblic de cunoaste roadele si invatatura cuiva care se declara „un fel de penticostal”.
Nu exista prea multa demnitate in acest demers in atitudinea unor penticostali care inghit orice, foarte usor, fara discernamant spiritual.
Sa ne asteptam la mai mult in viitor ?

.
Poate Nicolae Radoi nu va fi invitat in bisericile noastre sa depuna marturie puteti citi insa declaratia lui De ce am luptat pentru credinta sub comunism ? si cum Dumnezeu l-a vindecat in urma rugaciunii lui pe patul spitalului.
UPDATE 4 febr 2011 Un nou articol Nicolae Radoi-Cu Domnul in temnita !

Comentarii
  1. […] Daniel Lucescu: “Iosif Țon este cunoscut dar cine este acest anonim Nicolae Rădoi? Ce au în comun? Au început bine amândoi dar unul din ei a sfârșit-o rău!” […]

  2. Alin Cristea spune:

    Într-adevăr, Nicolae Rădoi a sfîrșit-o prost dacă a ajuns să publice pe cel mai jegos blog din blogosfera evanghelică, Mahalaua Vindecătorului.

    • Si in mahala se spun lucruri adevarate nu numai in cartierele de lux ! Se pare ca se face curatenie in mahala, sa speram la mai bine !

      • Alin Cristea spune:

        Eu nu am observat că se face curățenie în mahala, dimpotrivă, fenomenul pare în expansiune.

        Daniel, dacă vreun pastor te minte o dată, mai ai încredere în el?

        Dacă un blogger minte o dată, mai ai încredere în el?

        Dar dacă minte de 10 ori?

        Dar dacă instigă comentatorii să mintă și bloggerul nu-și asumă responsabilitatea pentru administrarea spațiului public?

        • Daca un pastor minte odata ? Nu mai am incredere in el.

          Ceea ce ma deranjeaza dar nu pot sa schimb cu nimic este ca altii continua sa aiba incredere in el si intre timp a devenit si blogger de frunte. Si acest pastor spune adevarul dar strecoara si minciuni sau manipuleaza realitatea in favoarea lui ceea ce este greu de depistat.

          Nu am citit mult timp blogul lui Vindecatorul si din lipsa de timp si pentru ca erau subiecte care nu ma interesau. Am citit in ultimul timp unele analize pe blogul lui, care erau aproape de sfera mea de cunoasere directa a realitatii si mi s-au parut potrivite chiar daca Vindecatorul este la distanta.
          Urmaresc cu atentie acum sa vad daca in cele ce am luat de bun va continua sa mentina adevarul sau … va manipula realitatea.

  3. elisa spune:

    Febra tifoida nu avea leac;
    numai Domnul l-a vindecat ca sa-l foloseasca apoi, primind o credinta mai mare in Domnul cel caruia voia sa-i slujeasca.
    O minune da ; dar nu din „cele voite de om , spectaculoase si cu efecte asupra multimii.
    O minune a lui Dumnezeu rinduita de El , la vremea hotarita de El.
    Aici in Caransebes a fost un leagan al baptistilor; si desigur ca acest lucru a a atras si pe lucratorii
    securitatii cei vechi;
    oare acum cei noi, nu au si „statevechi”?
    fiind persoane cunoscatoare a tot, foarte folositoare?
    A deveni „carismatic” desi tu ti-ai pierdut de mult marturia este ca si cind te-ai baga in apa pina la git,crezind ca nu se vede dedesubtul.
    Fratele Radoi a luptat ,a biruit; a tinut 30dezile de post; dar „adeversarul sau”?

    • Am apreciat marturia lui Nicolae Radoi si am dorit sa o fac cunoscuta dar nu vreau sa-l bagam in apa de tot pe fratele Iosif Ton. Asemenea vindecari prin credinta si la momentul voit de Dumnezeu s-au intamplat si se intamnpla intre credinciosii penticostali. Rugaciuni pentru bolnavi si mantuirea celor pacatosi se fac in fiecare duminica si in cercurile de rugacine din timpul saptamanii dar nimeni nu tine evidenta, numai Dumnezeu stie . In fiecare colt din lume sunt oameni care au cunoscut atingerea lui Dumnezeu fara sa se bucure de publicitate.

  4. RT spune:

    How many second chances, and many more, has God given you and all of us. Why shouldn’t the Romanian Pentecostals accept Ton? I think this issue is deeper than you let on in this superficial discourse above. It has to do with your deep-seeded hatred for the Pentecostals, and what you call „their ease of accepting someone who had some experience with God.” Instead of joining the multitudes of mud-slingers in the bolgosphere maybe a better approach would be preaching peace and collaboration. In heaven, if we ever get there, there will not be separate rooms for baptists and pentecostals and others. We will all have to sit at the same table and in the same room and enjoy each other’s company, so why not start now, instead of letting a trivial name like the team we „play” for affect and jeopardize our salvation. I just wish we can all emulate Jesus and not Ton or Radoi or any other pulpit superstar. This way we would love more and turn the other cheek, instead of picking up a rock. By the way, I have don’t listen to Ton or any other Romanian preacher, except ones that visit our church, but I was sickened by the way both the romanian pentecostals and baptists have been „showing love” to each other lately. And personally just because I grew up in a pentecostal church does not mean I align with their beliefs 100%, actually a lot of baptist teachers have guided my walk thus far and all I try to do is follow the Bible. Sorry to get long-winded but this blog post was my last straw in a heap of mud-throwing by both sides and you (the author) seem mature enough to understand and project the kind of love Jesus demands.

    Be Blessed.

    • Am invatat si de la Iosif Ton de pe vremea comunismului cand ascultam la Radio Europa Libera cand in bisericile penticostale nu erau invatatori mai pregatiti si nici nu exista accesul la literaura si alte surse pentru a te informa singur si a cantarii lucrurile.

      Am fost influientat de unul din mesajele lui Ton dupa „Revolutie” prin care ne incuraja sa ramanem in tara si sa facem ceva pentru mantuirea si viata social-politica a neamului romanesc si efectiv am facut acest lucru cat timp am fost in tara.

      Sotia mea sustine ca s-a nascut din nou la predica lui Iosif Ton in urma cu 30 de ani cand acesta a predicat in Biserirca Penticostala Baptista din Bistrita si a avut o foarte mare admiratie pentru domnia sa incat un baptist i-a spus sa aiba grija ca va putea suferii in viitor si dezamagiri cu privire la el.

      Am avut totdeauna respect si admiratie pentru multi baptisti credinciosi, am colaborat in lucrarea de evanghelizare in diferite proiecte in Romania. (Alianta Evanghelica,Liga Biblica,The Gideons, etc).

      Ceea ce am spus cu privire la usurinta si naivitatea pe care o demonstreaza uneori penticostalii, este in urma observatiilor mele de-a lungul anilor din punctul de vedere al unui penticostal.

      Ma astept la o mai mare profunzime in analiza teologica si etica a invataturilor si vietii persoanelor care sunt acceptate sa invete in biserici indiferent de denominatiunea din care fac parte.

      Iosif Ton vine cu o teologie „noua” pentru unii, dar veche. Am inteles asta mai mult din unul din mesajele prezentate aici la Phoenix zilele acestea.

      In calitate de penticostal clasic si comform gandirii mele, aceste invataturi nu se apotrivesc in totalitate cu Biblia.

      Fi binecuvantat RT

  5. mia spune:

    Multumesc Domnului pentru dorinta dvs. de afi obiectiv, lucru foarte greu de gasit in zilele noastre. Cred ca reactiile aparute in mediul baptist se datoreaza faptului ca au fost acuzati ca au luat atitudine privitor la noile orientari ale fr. Ton. Daca ar fi considerat-o chestiune interna a baptistilor, nu cred ca s-ar fi facut atitea valuri. Trebuie sa acceptati ca pina acum cind fr. Ton e ridicat la nivel de institutie de unii, dinsul a avut multe relatii cu multi frati baptisti, care il cunosc foarte bine. Unul din ei este fr. Nicolae Radoi. Intre acesti doi frati este o stare conflictuala care dureaza de ani de zile si nu e rezolvata. Mi se pare corect ca inainte orice orice altceva, fr. Ton sa isi rezolve problemele cu fratii pe care i-a ranit si apoi ia ignorarat. Dumnezeu sa va binecuvinteze cu o zi plina de pace.

  6. Claudiu Dobra despre aceasta scrisoare a lui Nicolae Radoi

    La o prima citire ai impresia ca vei avea din nou de a face cu o scrisoare incriminatoare, dar realitatea este cu totul alta – este strigatul unui om trist.

    http://claudiuvdobra.wordpress.com/2011/02/01/am-trait-o-si-pe-aceasta/

  7. barzilaiendan spune:

    Ii cunosc pe amandoi si-i iubesc pe amandoi.
    Cu fratele Iosif Ton am o prietenie din care am invatat multe.
    Cu fratele Nicu am facut o calatorie in Israel si m-am delectat in glumele si onestitatea lui.

    Intre cei doi exista o pata neagra care ar trebui spalata in sangele Domnului Isus. Amadoi mai au doar putin din viata care le-a fost harazita. Cred ca ar trebui ca evenimentul impacarii lor sa fie urgentat de cei care o pot face.

    In privinta contextului acestor evenimente:
    Nu il cunosc decat din reactia tatalui meu la ele si din reactia celor din Tardelasul de la Bucuresti (Talos, Serac, Geabou, Branzei). Mai stiu si recatia fratelui Ioan Bunaciu pentru ca eram pe atunci in preajma Seminarului de pe strada Berzei. Ionel Prejban și Dimitrie Ianculovici mi-au fost colegi de promoție la Seminarul de la București.
    Stiu ca protestele și memoriile baptistilor erau pentru libertatea de exprimare si miscare garantata de Constitutia țării, dar negată în practică de mulțimea directivelor și de activitatea Departamentului Cultelor si de Securitate.
    Stiu ca acest Comitet (ARLC) despre care vorbeste fratele Nicu Rădoi largise putin aceasta sfera de proteste, devenind astfel un exponent al protestelor intre gii societăți române impotriva abuzurilor si privatiunilor de libertati exercitate de Partidul Comunist asupra tuturor cetațenilor Romaniei.
    Aceasta largime a orizontului a expus Comitetul la catalogarea lui in randul miscarilor anti-statale.
    Mulți lideri baptiști s-au speriat atunci de o asemenea catalogare si s-au temut să nu fie si ei incadrati in ea. Suportul pentru Comitet a fost limitat in randul pastorilor baptisti si mai mult tacit decat public.
    Reprezentantii de Stat i-au reprosat fratelui Iosif Țon că cei de la Caransebeș (și în general tot Comitetul ARLC) sunt „puii care au ieșit din ouălele lui otrăvite“, aluzie la broșura „Cine va voi să-și scape viața“.
    Poziția luată atunci de fratele Iosif Țon față de evenimentele și frații de la Caransebeș a reușit performanța de a nemulțumi pe toată lumea. Indignarea generală a fost ilustrată cel mai bine de scrisoarea fratelui Aurel Popescu: „Cine ești dumneata, domnule Țon?“
    S-au scurs mulți ani de atunci și numai cei care au participat la evenimente ne-ar putea lămuri mai mult această situație. Eu nu pentru lămurire pledez, ci pentru iertarea necesară și dorită de fratele Nicu.

    Cu speranță

    Daniel Branzai

    • Este adevarat clarificarile, care sa multumeasca pe toti, privind adevarul unor evenimente petrecute cu multi ani in urma sunt un obiectiv greu de atins.
      Ati adus noi date care ne ajuta. Impacarea este un lucru bun.

      Ma intreb, oare liderii crestini nu ar trebui sa trateze cu o mai mare responsabilitate declaratiile si pozitiile care le adopta in anumite situatii ?
      Sau poate nu ar trebui sa aiba pretentia sa fie urmati fara nici un fel de critica, ca avand o autoritate si calauzire totala ?

  8. dumitru muresan spune:

    cunosc pe fratele radoi niculaie si familia lui
    cand era in caransebes si avea multe oii.
    ce vreau sa spun de pastorul meu si de iosif ton
    dintre acesti doi unul ma turnat la securitate.
    pentruca fapta care mea inpuso securitatea
    o cunosteau cei doiu.a fosat posibil ca amndoi
    turnau la securitate.ce incredere mai poti avea in oameni cu un rang asa de mare pastor..!

  9. […] 17. Nicolae Rădoi: Declarație privind Cazul Iosif Țon (romaniaevanghelica) 20. Nicolae Radoi si Iosif Ton (danlucescu) 23. SĂ Spunem AdevĂrul, Dar Care Este AdevĂrul? (popaspentrusuflet) 26. Pe cine […]

  10. dumitru muresan spune:

    stimate frate branzei dupa 25 de ani dupa venirea mea in america.im-i aduc aminte de marile necazuri care leam intanpinat si prin care am trecut inchisoare
    dus la spitale de pshiatrie.casa mea era terorizata
    de militie si securitate.in urma acestor prigoane
    in tara am primit in jur de 80 de scrisori de incurajare din anglia si din u.s.a.nustiu in cerevista sau publicat toate informatile despre cazul meu poat dvs sau fratele pavel nicolescu stie.
    am aparut cu un rezumat in cartea calvarul romaniei crestine sunt scris la pagina 158.va multumesc anticipat domnul s-a v-a bine cuvinteze copii lui amin.!

  11. Alin Cristea spune:

    Comentatoarea Mia are o perspectivă anacronică:

    „…acum cind fr. Ton e ridicat la nivel de institutie de unii”.

    Păi NU acum a devenit Iosif Țon o instituție!

    Și nu UNII, puțini, l-au făcut instituție, ci O DROAIE… E vorba de un fenomen de masă (pe care este evident că comentatoarea Mia nu îl pricepe, sau, mai grav, dacă îl pricepe, refuză să lucreze cu parametrii realității, apelînd la un subiectivism patetic).

    Iosif Țon a fost și este în continuare cea mai notorie instituție a baptiștilor români!

    Că ne place sau nu, asta e altă chestiune.

    Că ACUM e subiectul zilei, iarăși: e altă chestiune.

    Oricum, lansarea cărții Răscumpărarea memoriei a lui Vasilică Croitor e un eveniment mai important decît vreun subiect legat de Iosif Țon. Spre deosebire de Cazul Iosif Țon (unde mai toți par că se pricep să ne spună cine a fost și cine este Iosif Țon, ba chiar cine sînt Străjerii, deși nu au avu de a face cu ei), comentariile la adresa cărții Răscumpărarea memoriei sînt mult mai dificil de făcut dintr-un motiv clar: trebuie citită cartea ÎNAINTE.

    Lansarea cărții, împreună cu lansarea blogului, a generat Fenomenul Răscumpărarea Memoriei.

    Întorcîndu-ne însă la jalnica percepție a realității pe care o are comentatoarea Mia (și probabil crede că cititorii sînt cam proști dacă vine cu astfel de comentarii penibile), să observăm și chestiunea „stării conflictuale” dintre Iosif Țon și Nicolae Rădoi.

    Păi Iosif Țon are și stare conflictuală cu Timotei Pop din Biserica Baptistă Română din Portland, din cauza căruia Iosif Țon a plecat din acea biserică. A încercat să „rezolve” starea conflictuală și nu i-a ieșit cum a vrut.

    Dar, oricum, cea mai notorie stare conflictuală a lui Iosif Țon e cea cu Paul Negruț.

    Anii trecuți scriam că dacă Iosif Țon și Paul Negruț nu au reușit să-și rezolve starea conflictuală, de ce să existe așteptări ca Marius Cruceru și Alin Cristea (Pătrățosu și Rotundu) să-și rezolve starea conflictuală. Au existat încercări – de exemplu prima întîlnire pe care eu am solicitat-o lui Marius Cruceru, acum vreo 6-7 ani, a durat 6 ore!, iar Marius Cruceru m-a invitat acum 2 ani într-o (celebră) călătorie în 2, cu mașina, pînă la Iași și înapoi, dar iată-ne în fața realității: nu ne-am rezolvat starea conflictuală.

    Sînt destule cazuri în țară (și, aoleu, în diaspora), mai mult sau mai puțin cunoscut, care ajung să descrie o stare conflictuală extinsă în bisericile locale, dar și la nivel regional și național.

    Comentatoarea Mia ar trebui să caște ochii mai bine la realitate.

    Ce aleg atunci oamenii să facă? Se implică în diverse proiecte.

    Și aici apare o mentalitate în bună măsură coruptă: persoanele publice se legitimează prin reușita proiectelor.

    Iosif Țon este cazul notoriu de reușită – activitățile / proiectele pe care le-a inițiat și le-a susținut înainte și după 1989 i-au asigurat un loc meritat în memoria colectivă.

    Ar trebui să existe un capitol separat despre Iosif Țon pe care să-l studieze studenții de la teologie baptistă.

    Ar fi trebuit să apară de ani buni o carte despre Iosif Țon.

    Amplitudinea staturii publice a lui Iosif Țon a apărut evidentă mai ales în ultimele luni, în comparație cu piticaniile care s-au constituit în oponenții lui.

    Comentatoarei Mia i se pare corect ca Iosif Țon să-și rezolve conflictele cu unii (de parcă s-ar putea în toate cazurile).

    Și mie mi se pare corect ca comentatoarea Mia să gîndească înainte de a scrie ceva. Și lucrul ăsta chiar se poate – ÎN TOATE CAZURIlE!

    Dar dacă realitatea se dovedește a fi alta, ce să facem?

    Peste 20-30 de ani, de ne-o ținea Domnul, o să scriu și eu o declarație publică despre Cazul Marius Cruceru.

    Diferența constă însă în faptul că am scris destule declarații pînă acum și, MAI ALES, am mers în mai multe rînduri și am discutat cu subiectul „stării conflictuale”.

    Ce bine ar fi să nu apară așa de des comentatoare precum Mia să dea sfaturi peste sfaturi tocmai acelora care le-au pus demult în practică.

    Dar REALITATEA rămîne realitate!

    Problema foarte gravă e că UNII nu vor să aibă de a face cu realitatea. E complicată, complexă, dură, neașteptat de surprinzătoare, dureroasă, năucitoare de-a binelea… Însuși Răscumpărătorul ar fi vrut să existe o posibilitate de a o evita…

    Starea conflictuală apare și din acest reflex defensiv de evitare a realității…

  12. […] Mia: “Cred ca reactiile aparute in mediul baptist se datoreaza faptului ca au fost acuzati ca au luat atitudine privitor la noile orientari ale fr. Ton. Daca ar fi considerat-o chestiune interna a baptistilor, nu cred ca s-ar fi facut atitea valuri. Trebuie sa acceptati ca pina acum cind fr. Ton e ridicat la nivel de institutie de unii, dinsul a avut multe relatii cu multi frati baptisti, care il cunosc foarte bine. Unul din ei este fr. Nicolae Radoi. Intre acesti doi frati este o stare conflictuala care dureaza de ani de zile si nu e rezolvata. Mi se pare corect ca inainte orice orice altceva, fr. Ton sa isi rezolve problemele cu fratii pe care i-a ranit si apoi ia ignorarat.” – comentariu pe blogul lui Daniel Lucescu […]

  13. […] (lascaupetru) 18. Nicolae Rădoi: Declarație privind Cazul Iosif Țon (romaniaevanghelica) 20. Nicolae Radoi si Iosif Ton (danlucescu) 24. SĂ Spunem AdevĂrul, Dar Care Este AdevĂrul? (popaspentrusuflet) 35. Pastorul […]

  14. Emanuel spune:

    „Iosif Ton este cunoscut dar cine este acest anonim Nicolae Radoi ? Ce au in comun ?”
    Ma gasaesc si eu sa scriu.Va cer ingaduinta.In urma cu peste 30de ani am avut sansa sa fiu in casa Fr.Radoi
    Am stat citeva ore,pentru a lua un „pachet”,despre care aveam sa aflu mai tirziu dela cel care era cu mine ca”este mai rau ca dinamita”.Il aranjase sub scaunul meu (soferul).La iesirea din Caransebes ne-a oprit militia pentru „controlul actelor”.Era prima data in viata mea cind transportam”dinamita religioasa”(cum imi placea sa-i spun dupa aceea).
    In putinul timp petrecut in acea familie mi-am dat sema ca este o familie deoseboita al carui cap de familie nu mai traia pentru el.Fusese”mort” si Domnul l-a adus la viata ,iar acuma traia viata Domnului si nu a lui,fiindca a sa „se incheiase” cu boala cumplita.Pentru mine acest om a fost o inspiratie la adevarat viata mai mult decit scrierile lui Iosif Ton.
    S-a pus intrebarea”ce au in comun?” Eu as raspunde ca unul a scris despre „viata spirituala”,iar celalata a trait-o. Fratele Radoi a fost prea ocupat traind pentru Domnbul si Salvatorul sau,pe cind celalat avea timp berechet sa scrie despre umblarea
    cu Domnul.
    Tocmai am terminat de citit Rascumpararea Memoriei.Am „intilnit” in aceasta carte credinciosi in care Hristos a trait din plin,in timp ce altii care trebuiau sa-i protejeze,i-au ajutat pe dusmani in presiunile( si ce mai presiuni,numai Dumnezeu le stie pe toate) facute.
    Acuma ceva despre ce nu au in comun acesti doi oameni.
    Fr Radoi a spus despre anumite persoane care au primit pe Domnul in timpul suferintelor lui.
    Iosif Ton nu ne poate scrie de nici o detentie.Unde scrie cita bataie a indurat,sau cite coaste rupte a avut dela securitate sau penitenciare?
    As fii foarte recunoscator cuiva daca imi poate produce asemenea dovezi.Dar,please,nu „facute adhoc”.
    Intilnirile avute la securitate aveau cu totul alte scopuri;punerea la cale a „protejerii” fratilor dumnealui.sau aranjarea unei noi vizite de(des)informare a occidentului cu privire la „raiul comunist” unde isi duceau zilele „in depline drepturi”adevaratii copii a lui Dumnezeu.
    Cit priveste „impacarea”,eu cred ca Fr Iosif Ton nu mai are timpul necesar sa treca pe la toti pe care i-a mintit sa-si ceara iertare.
    Va dau un exemplu doar.In Ian 02 2011,seara a predicat la Biserica Penticostala Filadelfia din Portland.Nu voi intra in detalii cu privire la predica,desii ar fi de discutat si aceasta,ci vreau sa spun ca nu mi-a placut de loc cum s-a „plins” bisericii de ceeace „i-au facut” fratii dumnealui- baptistii.Chipurile „l-au dat afara”.A plecat singur si nu l-a dat nimeni afara.Apoi „i-a imbrobodit”pe cei din biserica spunindu-le ca si el este penticostal,fiindca are daruri ale Duhului Sfint,precum proorocia si vorbirea in limbi.Ce s-au mai bucurat nestiutorii de frati ca au asa un frate mai mare in teologie.Dar as vrea sa stiu citi din cei din biserica au citit „Confesiunea” fratelui Ton din Noiembrie 2010,in care spune ca din 1970 a incetat sa mai vorbeasca in limbi,fiindca Duhul Sfint ii daduse darul de invatator,pentru care avea nevoie sa aiba „mintea limpede”.Chiar nu pricep cum de „n-a incaput” intr-un om asa de dotat spiritual inca un dar al Duhului Sfint.
    Aviz fratilor penticostali,fatele Ton prin acea marturie sustine ca a vorbii in limbi presupune ca nu ai „mintea limpede”.Eu nu asta stiam dela prietenii mei penticostali cu care am bune relatii in Domnul Isus.
    Inca un lucru pe care Fr Ton l-a facut dar nu-l vad in stare pe Fr Radoi sa-l faca si anume.
    La sfirsitul anului trecut a TFr Ton a facut o „vizita de lucru” la biserica Betania din Sibiu,a carui pastor Beniamin Poplacean suferise o „eclip[sa”in cadrul bisericii dupa ce fusese dat in judecata pentru colaborarea cu securitatea.Era nevoie de CINEVA mare asa cum era Iosif Ton sa-i spele rusinea
    A mers la Sibiu deci intr-o zi de Cina Domnului.A transfoirmat serviciul intr-o tragedie,acuzind pe unul din membrii bisericii ca ar fii demonizat.Am citit despre acest incident pe unul din bloguri.Dar este o minciuna sfruntata in felul prezentat pe blog.STIU din surse sigure din biserica respectiva,ca lucrurile stau cu totul diferit de cum au fost prezentate.
    Dupa tentativa de reabilitare a lui Poplacean in fata bisericii,tentativa nereusita,domnia sa se deplaseaza,culmea,intr-o alta biserica,de data aceasta una penticostala,a carui pastor este expus intr-o lumina foarte nefavorabile in cartea Rascumpararea Memorie,pastorul Niki Pop,pentru a „tamiia” acestuia si a-l scoate „basma curata”,de parca toti am fii niste prosti.
    Acuma eu va rog foarte respectos,analizxati singuri TOATE datele situatiei si trageti singuri concluzia;Cine-i Ton si cine-i Radoi?
    Va rog foarte mult documentati-va pe cit posibil dela persoane implicate direct inb aceste situatii si nu auzite dela a”zecea gura”, si ap[opi sa stiti de ce parte este adevarul.

  15. […] m-au inspirat sa public sub forma de articol comentariul lui “Emanuel” la articolul Nicolae Radoi si Iosif Ton Comenatriul lui Emanuel aduce noutati despre incercarea lui Iosif Ton de a practica exorcizarea […]

  16. Mercea spune:

    Mai nou, baptistii in loc sa predice Evanghelia, striga ERETICI unii dupa altii pe toate blogurile baptiste, zise „evanghelice”. Desigur, fiecare religie considera ca celelalte religii au anumite erezii, insa a arunca noroi in spatiul virtual asupra altor evanghelici numindu-i „eretici”, „rataciti” si „profeti ai lui Baal” este o practica specifica baptistilor (tudoristi si negrutisti).

    • „Mercea” in primul rand trebuie sa te decizi sub ce pseudonim semnezi „David” sau „Mercea” Cat despre „aruncarea cu norori” a fost practicata pe bloguri de ambele tabere si de baptisti dar si de penticostali mai ales pe blogurile „Pasi spre lumina” si „Popas pentru suflet”. Acest conflict din pacate nu este binevenit atat timp cat se ataca persoanele si se foloseste un limbaj necrestinesc. Putem sa criticam sa ne spunem parerea asupra unei invataturi sau atitudinii uni lider crestin dar in limtele argumentarii decente biblice si logice ..

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s