Unii afirma ca nu vad ce-i rau in ceea ce face pastorul Chris. Ei cred ca au fost martori la vindecari reale si asta-i ce conteaza pana la urma. Indiferent daca sunt multe sau putine, reale sau false ceea ce il califica pe pastorul Chris ca fiind invatator fals este propagarea invataturii numita „evanghelia prosperitatii”.
Conform uneia din definitii „Evanghelia prosperitatii” este invatatura prin care se afirma ca, credinciosii au dreptul la binecuvantarile privind sanatatea si bunastarea materiala si ca ei pot obtine aceste binecuvantari printr-o marturisire pozitiva a credintei si „semanarea semintelor” prin plata cu regularitate a zeciuielilor si a darurilor.
Am extras cateva citate din ceea ce ei numesc „proclamatii de credinta” publicate Revista scolii de vindecare din aprilie iunie 2009. Aceste „proclamatii de credinta” sunt de fapt „marturisiri pozitive de credinta” care sunt menite sa ne produca prosperitate si sanatate.

Proclamatii de credinta
Pe baza parteneriatului meu, sunt zilnic transportat de la un nivel glorie la altul. Cresc zilnic in putere si in vitalitate; boala si infirmitatea nu au loc in trupul meu.
……………………………………………………………………………………………………..
Nici o arma faurita impotriva mea nu va avea succes. Eu am viata lui Dumnezeu in mine.Sanatatea si infirmitatea nu au loc in mine Nici o boala nu ma va insoti vreodata, nici o neputinta nu se va lipi de trupul meu.
……………………………………………………………………………………………………….
Cristos locuieste in mine;trupul meu este templu Duhului Sfant;de aceea refuz sa ma obisnuiesc cu orice fel de infirmitate. Cuvantul lui DUmnezeu in mine biruieste orice stare de boala. Trupul meu radiaza de sanatate si vitalitate. Eu sunt binecuvantat din orice directie.
………………………………………………………………………………………………………
Asteptarile diavolului cu privire la mine au fost rasturnate sunt indestructibil si inepuizabil. In calea mea nu exista moarte si nici esec. Eu umblu pe carari binecuvantate, de prosperitate si biruinta.
……………………………………………………………………………………………………….
Tot ceea ce am nevoie pentru o viata prospera si glorioasa este disponibil pentru mine. Viata mea va fi in permanent o marturie a bunatatii si harului lui Dumnezeu in Numele puternic al,lui Isus. Amin.

Observatie: Efectul acestor declaratii sunt posibile „Pe baza parteneriatului meu…”(„semanarea semintelor” ,zeciuieli si daruri) asa cum se afirma la inceputul acestor „Proclamatii” si nu numai in „Numele lui Isus asa cum se afirma in finalul acestei „Proclamatii”.
Astfel avem cele doua elemente din definitia „evangheliei prosperitatii” : declaratii pozitive ale credintei si parteneriatul cu Scoala de vindecare.

Aceasta „rugaciune – proclamatie” ale „partenerilor” lui pastorului Chris nu are nici o asemanare cu rugaciunea „Tatal nostru” pe care Isus a poruncit-o urmasilor Lui.

Comentarii
  1. marius spune:

    „Asteptarile diavolului cu privire la mine au fost rasturnate sunt indestructibil si inepuizabil. In calea mea nu exista moarte si nici esec. Eu umblu pe carari binecuvantate, de prosperitate si biruinta”-tot stau si ma minunez,apoi ma intreb cum se poate armoniza cu:2 corinteni unde ap.Pavel vb despre necazul peste masura de mare ce l-a lovit,despre bataile si lipsurile lui,despre solul satanei…;in galateni unde vb despre ceea ce galatenii au vazut dezgustator la el cand le-a predicat Ev.;apoi 2 timotei unde se pregatea de martiraj…

    • Asa-i, nu se prea potriveste Evanghelia cu „o alta evanghelie” predicata profitori.

    • Alex spune:

      i thank God for Pastor Chris whom God has been using mightily to preach the gospel of our Lord Jesus Christ. May he continually bless him and may his good works be evident to all. May he continue to flourish in all his endeavours and may all that pastor do prosper. In Jesus Name Amen

  2. […] la conferinta, veti recunoaste elementele din proclamatiile pe care le-am prezentat in articolul Tatal nostru in varianta pastorului Chris Iata cum patrunde erezia “evangheliei prosperitatii” prin adaptarea la subcultura […]

  3. benaia spune:

    2 Corinteni 8:9  Căci cunoaşteţi harul Domnului nostru Isus Hristos. El, cu toate că era bogat, s-a făcut sărac pentru voi, pentru ca prin sărăcia Lui, voi să vă îmbogăţiţi.

    Filipeni 4:19  Şi Dumnezeul meu să îngrijească de toate trebuinţele voastre, după bogăţia Sa, în slavă, în Isus Hristos.

    Galateni 3:13  Hristos ne-a răscumpărat din blestemul Legii, făcându-Se blestem pentru noi, fiindcă este scris: „Blestemat e oricine este atîrnat pe lemn” –
    14  pentru ca binecuvântarea vestită lui Avraam să vină peste Neamuri, în Hristos Isus, aşa ca, prin credinţă, noi să primim Duhul făgăduit.

    Matei 6:33  Căutaţi mai întâi Împărăţia lui Dumnezeu şi neprihănirea Lui, şi toate aceste lucruri vi se vor da pe deasupra.
    34  Nu vă îngrijoraţi, deci, de ziua de mâine; căci ziua de mâine se va îngrijora de ea însăşi. Ajunge zilei necazul ei.

    Luca 6:38  Daţi, şi vi se va da; ba încă, vi se va turna în sîn o măsură bună, îndesată, clătinată, care se va vărsa pe deasupra. Căci cu ce măsură veţi măsura, cu aceea vi se va măsura.”

    Isaia 1:19  De veţi voi şi veţi asculta, veţi mânca cele mai bune roade ale ţării;

    • dan spune:

      Si inca binecuvantarile din Deutronom 28:1-14.
      Sa-mi aratati si mie unul care nu le doreste si cine vrea sa fie bolnav.
      dar, fatarnicia functioneaza ca la ea acasa

      • Dorintele noastre pot fi multe si diverse dar implinirea lor pe orice cale si cu orice chip ne duce la ceea ce Biblia le numeste a „pofti” . ca si crestini am fost invatati sa traim sub calauzirea Duhului Sfant care are ca roada printre altele si infranarea poftelor (Galateni 5:22 su). Apoi noi stim ca adevarata viata este viata vesnica adica a fi prezenat lui Dumnezeu unde nu va mai fi nici lacrima nici boala nici suferinta etc ..

  4. […] Declaratia lui Ioan Demeter : “…Am mai fost la Johannesburg si anul trecut(2009) in august-septembrie si am plecat de aici complet configurat de invataturile pastorului Chris. Am venit intr-un numar asa de mare ca sa invatam toate amanuntele cu privire la miscarea de trezire…” S-ar parea ca cel putin unul dintre strajeri este adeptul invataturilor pastorului Chris. Citeste mai mult despre invataturile eretice ale pastorului Chris " Tatal nostru" in varianta pastorului Chris […]

  5. traian spune:

    Mai frati iubiti,ma crucesc de ce vad, ce la apucat pe omul asta ,fr Iosif Ton.’?ma doare sufletul, ce sa zicem de astia care umbla ca bijbaind incoace si incolo,care nau atita lumina,sufletul meu va plinge mult dupa predicile sale,sa ne rugam la d-zeu ca el sa aibe mila de noi sa ne intareasca,cei ce nu putem merge la biserica asa des fiind la o departare, de 210km,un drum,si mereu ascultam pe internet,predici si de ale sale,ultima data stiu ca a mustrat in public niste tineri care rideau in biserica,sau faceau misto de el asta nu stiu, dar ori cum e durere mare,,va las in grija d-lui,multa pace si binecuvintari ceresti ,amin.

  6. cornelius spune:

    Vad ca nu sa grabit nimeni sa va spuna ce se face la „scoala de vindecare prin cuvint” de la strajeri asa ca am sa va spun eu.Am fost pur si simplu curios in urma tuturor zvonurilor care circula peste tot, si mi-am zis ca cel mai bine, ma conving eu singur ce se face acolo, in spatele asa ziselor usi inchíse(ca mie nu-mi plac usile astea inchise,mai ales alea de la unele sfaturi) Chiar daca unii rid si gasesec hazliu sa spuna ca la strajeri merg femeile sterpe si barbatii cu hemoroizi,(nu pe blogul asta)eu m-am gindit ca daca asa or fi stind lucrurile ,s-ar putea sa fie bun si pentru mine ca si eu am niscaiva betesuguri din acilea mai neplacute de spus ,si la doftori si la frati.Asa ca zis si facut m-am prezentat si eu la „scoala de vindecare si eliberare prin cuvint „.
    Ei nu va ginditi voi de cite poate fi omul eliberat si vindecat acolo.Fiindca intii trebuie sa fii elíberat si apoi s-ar putea sa fii si vindecat .Nu voi mai ride niciodata de cé se face acolo.Intai se invata din cuvint ,dar asa pi fata (nu cum se perie pe la amvoanele noastre)cam cum sta treaba cu pacatul, si cum te poti scapa de urmarile lui.Si tre sa va spui ca nu-i chiar simplu cu pacatul asta cind tre sa-l dai de mindra rusine.Da eu stiind cam ce ma astiapta cind ma duc iara acasa, mi-am zis ca mai bine il tai io acum pe diavolul decit doftorul pi mine.Asa ca am intrat si io la marturisire ca iei tare mult zic ca trebe facuta asta .Dar aoleu ca de stiam eu ce-oi ajunge sa spun , nu cred ca intram.Eu crezui ca moi marturisi asa ca la pastorul meu , da astia ma luara la intrebari maica, de spusei,si spusei, ce n-am gindit vreodata ca voi spune cuiva.La inceput m-am cam burzuluit eu nitelus , ca nu-mi placu ca fac ei altfel ca lucratorii nostrii, dar dupa aceea m-am gindit:no bine daca vreti sa le auziti chiar pi toate , hai sa incerc sa vi le spun.Tare nu io placut la satana ca-l facui chiar di totului de rusine,(acu-l facusi eu pi el,ca si el mo facut pe mine cindva)dar mie mio facut tare bine, ca dupa rugaciunea facuta dupa aia cu ei,nu stiu cum se face da am scapat de pacostele mele , asa ca banii pe care ar fi trebuit sa-i dau pe la doftor cred ca o sa-i”saman” la viitoarea conferinta a strajerilor la colecta .Drept este si ca ma simt tare bine de atunci ,chit ca unii se uita cam strimb la mine de cind so aflat ca fusei si io peacolo, da io ma gindesc ca am scapat de fapt tare ieften:si cu pacatele iertate , si fara rusinea si durerea la doftor.Asa ca se pot uita strimb citi or vrea,eu le multamesc la tati aceia care m-au provocat sa ma duc si eu sa vad ce-i cu scoala aia.Io zic :Buna scoala!

    • Curiozitatea de a stii ce se afla in spatele usilor Scolii de vindecare si eliberare prin (C)uvant (lui Dumnezeu) este legitima si nu vad ce ar fi fost de ascuns daca totul este in regula. ma bucur ca ai avut o experienta de eliberare si vindecare. pare a fi ceva serios chiar daca folosesti un ton ceva de genul „Jurnalului lui Ion pocaitu”. Acum ce faci daca se intampla sa mai pacatuiesti ? este o intrebare serioasa nu ca sa te ispitesc !

  7. Lucia spune:

    Proclamatiile de credinta NU INLOCUIESC rugaciuhea TATAL NOSTRU, sa fim seriosi!!!
    Afirmatiile continute in acele proclamatii sunt ADEVARATE SI VALABILE DOAR PENTRU COPIII LUI DUMNEZEU, nu pentru cei ce nu Il cumosc si, il reduc sa statura lor micsorandu-L, deformandu-L pe Dumnezeu ca si cum El ar fi neputincios in fata bolilor si crizei economice, indiferent la suferintele oamenilor, rau, meschin!

    Simtiti nevoia de o barfa, de o clevetire si cercul dvs de prieteni vi se pare insuficient, asa ca ati postat parerea dvs. prin cuvinte indoielnice, judecati superficiale la adresa celor care Il cauta pe Dumnezeul pe care suscineti ca il cunoasti? Acelasi Dumnezeu mie nu-mi permite sa judec pe cei din jur!

    Acest pastor cheama Numele Domnului, propovaduieste sfintirea, pocainta, slujirea in baza stricta a Cuvantului Sfant al lui Dumnezeu! Va deranjeaza Cuvantul de la Isaia 53 v.5 („Dar El era străpuns pentru păcatele noastre, zdrobit pentru fărădelegile noastre. Pedeapsa care ne dă pacea a căzut peste El, şi prin rănile Lui suntem tămăduiţi”.) …mai precis prezentul „SUNTEM TAMADUITI”? Pe mine ma umple de bucurie si nadejde si nu gresesc afirmand textual umblarea mea in sanatate in Numele Atotputernic al Domnului Isus Hristos, iar acesta afirmatie nu contravine si nu substituie rugaciunea „Tatal nostru”!
    Ca sa fim sinceri, daca ati fi vindecat de o boala chinuitoare tot asa ati gandi?

    Daca ati fi intr-o situatie financiara critica, amenintat de foame, datorii, evacuare…etc. nu v-ati ruga si nu ati multumiti lui Dumnezeu pentru fiecare banut facand mai intai o binefacere?

    Va deranjeaza ca Pastorul Chris abordeaza tema „prosperitatii” si nu cea a saraciei!?! Culmea, ar trebui sa va ofer o biblie tuturor celor care nu stiu ca, Dumnezeu nu este unilateral ci El binecuvinteaza si spiritual si material! Iata ca Dumnezeu nu este strain sau indiferent la nevoile si truda oamenilor pe pamant, astfel, in planul doi El promite si prosperitatea, iar cand spuneti ca pastorul Chris propovaduieste „o noua evanghelie”, avet dreptate doar din punctul dvs de vedere, Evanghelia este NOUA DOAR PENTRU DUMNEAVOASTRA dar pentru cei ce o cunosc, ESTE ACEEASI! …Asadar, sunt fericita sa va invit sa aflati niste „noutati” din Cuvantul Lui Dumnezeu

    „Dar aceasta sa stiti: Cine seamana putin, putin va secera, si cine seamana mult, mult va si secera. Fiecare sa dea dupa cum a hotarat in inima lui, nu cu parere de rau sau de sila, caci Dumnezeu iubeste pe cine da cu bucurie. Si Dumnezeu are puterea sa va umple din belsug de orice har, pentru ca, avand totdeauna in toate lucrurile din destul, sa prosperati spre orice lucru bun.”
    2 Corinteni 9:6-8

    „8 Se cade să înşele un om pe Dumnezeu cum Mă înşelaţi voi? Dar voi întrebaţi: „Cu ce Te-am înşelat?” Cu zeciuielile şi darurile de mâncare.
    9 Sunteţi blestemaţi câtă vreme căutaţi să Mă înşelaţi, tot poporul în întregime!
    10 Aduceţi însă la casa vistieriei toate zeciuielile, ca să fie hrană în Casa Mea; puneţi-Mă astfel la încercare, zice Domnul oştirilor, şi veţi vedea dacă nu vă voi deschide zăgazurile cerurilor şi dacă nu voi turna peste voi belşug de binecuvântare.
    11 Şi voi mustra pentru voi pe cel ce mănâncă ((lăcusta)=criza), şi nu vă va nimici roadele pământului, şi viţa nu va fi neroditoare în câmpiile voastre, zice Domnul oştirilor.”
    Maleahi 3:8-11

    „Vei fi binecuvantat in cetate si vei fi binecuvantat la camp. Binecuvantat va fi rodul pantecelui tau, rodul pamantului tau, rodul turmelor tale, fatul vitelor tale si turmele oilor tale. Cosnita ta si covata ta vor fi binecuvantate. Vei fi binecuvantat la venirea ta, si vei fi binecuvantat la plecarea ta.”
    Deuteronom 28:3-6

    „Vei fi binecuvantat mai presus decat toate popoarele; si nu va fi printre voi nici barbat, nici femeie stearpa, si nimic steril intre animalele tale.”
    Deuteronom 7:14

    „Binecuvantarea Domnului imbogateste, si El nu lasa sa fie urmata de vreun necaz.”
    Proverbele 10:22

    „Si Dumnezeul meu va implini din belsug toate nevoile voastre, potrivit bogatiilor Sale, in glorie, in Cristos Isus.”
    Filipeni 4:19

    „Dati, si vi se va da; si vi se va turna in san o masura buna, indesata, clatinata, si care se va varsa pe deasupra…”
    Luca 6:38

    „Cel ce da samanta semanatorului si paine pentru hrana va va da si va va inmulti si voua samanta de semanat si va face sa creasca roadele dreptatii voastre; fiind imbogatiti in toate privintele, pentru orice darnicie, care, prin noi, va face sa se aduca multumiri lui Dumnezeu.”
    2 Corinteni 9:10-11

    „El, care n-a crutat nici chiar pe Fiul Sau, ci L-a dat pentru noi toti, cum nu ne va da, fara plata, impreuna cu El, toate lucrurile?”
    Romani 8:32

    „Si Dumnezeu are puterea sa va umple din belsug de orice har, pentru ca, avand totdeauna in toate lucrurile din destul, sa prosperati spre orice lucru bun.”
    2 Corinteni 9:8

    Si aceasta este indrazneala pe care o avem in El: daca cerem orice potrivit cu voia Lui, ne asculta. Si daca stim ca ne asculta, orice I-am cere, stim ca avem ceea ce I-am cerut.
    1 Ioan 5:14-15

    „Preaiubitule, ma rog sa prosperi in toate lucrurile si sa ai sanatate, dupa cum prospera sufletul tau.”
    3 Ioan 1:2

    „Daca voi deci, care sunteti rai, stiti sa dati daruri bune copiilor vostri, cu cat mai mult Tatal vostru care este in ceruri, va da lucruri bune celor care I le cer!”
    Matei 7:11

    “Deci nu va ingrijorati zicand: “Ce vom manca?” sau: “Ce vom bea?” sau: “Cu ce ne vom imbraca?” Caci pe toate aceste lucruri neamurile le cauta. Dar Tatal vostru cel ceresc stie ca aveti nevoie de toate acestea.”
    Matei 6:31-32

    „… cei ce cauta pe Domnul nu duc lipsa de niciun bine.”
    Psalmul 34:10

    „Domnul nu lasa pe cel drept sa sufere de foame, dar indeparteaza pofta celor rai.”
    Proverbele 10:3

    „Domnul iti va deschide comoara Lui cea buna, cerul, ca sa dea ploaie pamantului tau la vreme si ca sa binecuvanteze tot lucrul mainilor tale; vei da cu imprumut multor natiuni, dar tu nu vei imprumuta. Si Domnul te va face sa fii cap, nu coada: si niciodata nu vei fi jos…”
    Deuteronom 28:12-13

    Va rog in Numele Domnului Isus Hristos, propovaduiti prosperitatea si nu saracia, propovaduiti biruinta si nu esecul, belsugul nu stramtorarea, bucuria si nu intristarea, nadejdea vie si nu deznadejdea! nu stati indiferenti cand atatea familii sau persoane sunt in lipsuri si in boali!
    Dumnezeu este ATOTPUTERNIC si este solutia mereu actuala pentru toate problemele noastre actule!

    Imi cer iertare daca v-am suparat cu vreo afirmatie!

    Dumnezeu sa va binecuvinteze pe masura maretiei dragostei sale!

    • @ Lucia Proclamatiile de credinta nu inlocuiesc rugaciunea Tatal Nostru ci mai mult o anuleaza ! Unde se gaseste „evanghelia prosperitatii” in aceasta „…Painea noastra cea de toate zilele dane-o noua astazi …” ?

      • LILI spune:

        crestinii dupa evanghelie au 2 canari pe care le canta la ora de rugaciune si anume: ” iti mai lipsete pace si fericire n-ai” si o alta ” deci Doamne eu te rog, te rog neancetat , revarsa-n mine orice suspine dar sterge-orice pacat”. Nu sunt adepta pastorului Cris dar nic cu astfel de cantari si nici cu invatatura ca daca esti pocait trebuie sa fii sarac. Nu vedeti scumpi frati ca cei mai bogati oameni de pe fata pamantului sunt evreii , de ce? rog pe cineva sa-mi raspunda si mie. Si mai rog pe alcineva sa recunoasca daca s-a rugat vreodata sa fie sarac sau ca Domnul sa reverse in el ” orice suspine” ? Poate ca a venit timpul ca si noi sa studiem inductiv Cuvantul Lui Dumnezeu, sa putem aduce oamenii la Adevaratul Dumnezu si sa facem si noi ce fece pastor Cris dar in concordanta cu adevarul Biblic, adevar din care rezulta ca Dumnezeu nu a rostit nici un blestem pt. cei ce sunt ai Lui ci, numai binecuvantari.
        la toti va doresc binecuvantarile din Deuteronom cap. 33, versetele12-17. Exista vreun om de pe fata pamantului care le refuza? eu personal nu , ba mai mult le iubesc si le cer.
        cu drag Lili .

  8. Nelu Pasca spune:

    De ce ingradesc
    oamenii lucrarea
    Duhului Sfant?
    Si despre Isus
    Au zis ca lucreaza cu belzebul dracilor,
    si astfel au hulit
    impotriva Duhului
    Sfant.
    Aveti grija toti care judecati lucrarea! Hula impotriva Duhului Sfant nu se iarta!
    Duhul nu are forme ca sa il ingradim in tiparele noastre.
    Doamne lucreaza
    Tu cum vrei! AMIN.

  9. FLAVI FUSTEAC spune:

    EU CRED CA CUVANTUL LUI DUMNEZEU ARE PUTRRE SA SCHIMBE ORICE SITUATIE NEGATIVA DIN VIATA NOASTRA FAMILIA NOASTRA ATATA TIMP AL ROSTIM CU CREDINTA SINCERA DIN INIMA ,CUVANTUL ,VA PRODUCE CEEA CE CREDEM FIECARE DINTRE NOI ,EU CRED CA DUMNEZEU NU VREACA NOI SA FIM SARACI, BOLNAVI,LIPSITI,SI NEPUTINCIOSI ,CI CRED CA EL VREA CA NOI SA FIM BINECUVANTATI,CREDINCIOSI PUTERNICI,BIRUITORI AN NUMELE LUI ISUS,O MARE PROBLEMA ESTE CA MULTI AU O PARERE GRESITA DESPRE DUMNEZEU ,SI EI CRED GRESIT CA DUMNEZEU,VREA SA SUFERI SA FI BOLNAV SA FII LIPSITSI SA NU TE BUCURI DE TOT CE A CREAT DUMNEZEU PENTRU NOI BIBLIA NE RELATEAZA ATAT ,DE CLAR AN ISAIA 53CU VERS 5 PRIN RANILE LUI SUNTEM DAMADUITI IAR AN 1 PETRU 2 CU 24 NE SPUNE CLAR EL .A PURTAT PACATELE NOASTRE AN TRUPUL SAU PE LEMN PENTRUCA CA NOI FIIND MORTI FATA DE PACATE,SA TRAIM PENTRU NEPRIHANIRE,PRIN RANILE LUI ATI FOST VINDECATI. VEDEM ACESTE DOUA PASAJE ,VERSETE SE REFERA LA NOI LA TOTI OAMENI CARE CREDEM CUVANTUL LUI DUMNEZEU EL, LURREAZA AN NOI SI TRAIM,AN VINDECARE DIVINA AN PROTECTIE DIVINA ,AN DRAGOSTEA DOMNULUI SI AN AMPLINIREA CUVANTULUI SAU AMIN. FITI BINECUVANTATI TOTI CARE CITITI ACEST COMENTARIU AMIN.

    • Flaviu : E clar ca Dumnezeu nu vrea sa fim in starea in care suntem acum in trup de aceea a pregatit un „LOC” unde totul va fi pe deplin bine in prezenta LUi. Dar pana atunci depinde cum ne pregatim ca sa ajungem in acel „LOC” !

Lasă un răspuns

