545 vs 300 de milioane

Posted: Septembrie 24, 2009 in e-mail-ate
Etichete:

Charlie Reese Charlie Reese
Politicians are the only people in the world who create problems and then campaign against them..

Have you ever wondered, if both the Democrats and the Republicans are against deficits, WHY do we have deficits?

Have you ever wondered, if all the politicians are against inflation and high taxes, WHY do we have inflation and high taxes?

You and I don’t propose a federal budget. The president does.

You and I don’t have the Constitutional authority to vote on appropriations. The House of Representatives does.

You and I don’t write the tax code, Congress does.

You and I don’t set fiscal policy, Congress does..

You and I don’t control monetary policy, the Federal Reserve Bank does.

One hundred senators, 435 congressmen, one president, and nine Supreme Court justices equates to 545 human beings out of the 300 million are directly, legally, morally, and individually responsible for the domestic problems that plague this country..

Read more :
545 vs 300 milioane

Comentarii
  1. Cristian Balan spune:

    O restituire esentiala:

    Rugaciunile lui Eminescu

    (Comentariul d-lui Costan Mandrila)

    Printr-o minunata intamplare, profesorul Costan Mandrila a intrat in posesia catorva texte eminesciene, pastrate initial in manuscris, de catre dr. Graiss, vienezul casatorit cu sora poetului, Harieta, despre care Eminescu scria cu multa admiratie si iubire: „Am o sora, un geniu in felul ei, cu o memorie ca a lui Napoleon I si cu o intelepciune naturala cum rar se afla”. Copiate de mana si, prin urmare, greu de expertizat grafologic, poeziile lui Eminescu au ajuns apoi in fabuloasa arhiva a scriitorului Arsavir Acterian, care le-a primit in dar de la un var al sau, prieten apropiat al doctorului Graiss. Chiar daca paternitatea unui text sau altul poate starni unele controverse si suspiciuni, stilul si ardoarea crestina a poeziilor nu lasa loc nici unei indoieli. In ciuda preocuparilor sale budhist-orientale, Mihai Eminescu n-a incetat nici o clipa sa creada in Dumnezeu, cautand mereu taina mantuirii si adancimile spirituale ale calugariei albe, cea practicata in mijlocul lumii, departe de zidurile manastirii. Multe se pot spune despre Eminescu si despre convingerile lui religioase. Un lucru este cert – amintirea icoanelor ortodoxe din casa copilariei lui si a rugaciunilor savarsite de mama sa, Raluca, dimpreuna cu toata familia Eminovici, nu s-a stins niciodata. Copilaria lui rezoneaza cu mirosul tomnatec si dangatul de alama sfintita al bisericii din Ipotesti, cu aramiul codrilor de la Manastirea Agafton, unde-si petrecea vacantele, la matusile sale calugarite, solitar si vizitat de inspiratii poetice.
    In poezii si articole de presa, in cautari stiintifice si studii filosofice, Eminescu nu putea sa uite prima imagine vazuta la nasterea sa. Imaginea unui Crist bland si iubitor, luminat la chip de o lumina de candela. Dar sa-l lasam sa vorbeasca pe COSTAN MANDRILA.

    S. PREDA

    De mic copil am crescut in cultul poeziei lui Eminescu, nesaturandu-ma parca niciodata de incantatia melodica a versurilor sale, de stranietatea basmului sau, „Fat-Frumos din lacrima”. Mai mult decat atat, am purtat amintirea lui Eminescu ca pe o mostenire de familie, numele lui fiind legat de strabunicul meu, preotul paroh Ioan Mandrila, cel care a organizat la 1868, marea sarbatorire a lui Stefan cel Mare la Putna, dimpreuna cu junele Mihai Eminescu si prietenul sau, Ionica Slavici. Cele cateva intamplari si imagini pastrate testamentar de parintii mei insufleteau chipul unui tanar chipes si nelinistit, aflat mereu in preajma bisericii si a invataturii crestine, hoinar meditativ, in imensele paduri de la Manastirea Agafton, unde matusile lui (Olimpiada si Sofia Iurascu) erau calugarite. Socul cel mare l-am trait in liceu, cand profesorul de romana a inceput sa vorbeasca despre marxismul lui Eminescu si despre lupta de clasa zugravita in amplul poem „Imparat si proletar”. Ma clatinam, gandind ca Eminescu era doar un revoltat ateu, care nu se ruga la Dumnezeu si nici nu purta cu sine mereu, ca pe o carte de capatai, Patericul lui Paisie Velcicovschi, asa cum isi amintea strabunicul meu. Mult timp am trait cu aceasta indoiala, pana in clipa in care, intr-o intalnire providentiala, Gheorghe Eminescu, unul din ultimii descendenti ai familiei, mi-a deschis ochii. De la el am inteles ca Eminescu e „un poet incifrat”, ca opera lui trebuie citita intr-o cheie anume, ca scrisul sau e filigranat cu numeroase trimiteri biblice, pe care nimeni nu a reusit sa le patrunda cu adevarat, asa cum insusi poetul o spune: „Ce e cugetarea sacra?/ Carte trista si inchisa/ Ce mai mult il incifraza/ cel ce vrea a descifra”. Gheorghe Eminescu imi dadea ca exemplu „Fat-Frumos din lacrima”, gandit ca o prefigurare a lui Iisus, ca o pagina de Scriptura, izvorata dintr-o mai veche legenda si credinta bucovineana – anume, ca mazarea s-a nascut din lacrimile Maicii Domnului, asa cum o dovedeste folcloristul Tudor Pamfilie. Tot sub cheie este scris „Luceafarul” („Vas nestricat al Maicii Domnului”, dupa cum scrie un panegiric bizantin din secolul IV), dar si „Sarmanul Dionis”, influentat fiind de Moses Gaster, cabalist din generatia a 6-a, de la care Eminescu s-a initiat in tainele mesianismului, ale Mishnei si Ghemarei – notiuni fundamentale preluate din Talmudul Babilonian. In „Sarmanul Dionis” nu e nimic care sa duca la reincarnare, nimic din „elucubratiile romantice” despre care vorbeste G. Calinescu. In Dionis, avem cautarea infrigurata a lui Dumnezeu si a Mantuirii, prin sacrificiu si iubire.
    Eminescu a fost un poet crestin. Tot ce pare a fi invatatura hindusa este, de fapt, in scrisul sau, o delimitare religioasa ferma, fara concesii. Eminescu se desparte clar de Schopenhauer si de mitul sanscrit al muritorului, care in fata tronului lui Budha trebuie sa spuna: „Tot twam asi” („Tu esti acesta”). In gandirea crestina a lui Eminescu, aceasta recunoastere a micimii umane se transforma fundamental. „Tu esti acesta” devine in vorbirea lui Dumnezeu catre Moise: „Eu sunt cel ce sunt”. Schimbarea este de esenta. Ceea ce la Budha reprezinta un factor exterior, la Dumnezeu devine factor de interioritate, de asumare si traire incomensurabila, imposibil de cuprins cu mintea.
    E adevarat ca marele nostru poet pretuia spiritualitatea hindusa, si nu intamplator se inscrisese la cursurile de sanscrita ale lui Franz Bopp, la Viena. Cunostea religia budhista si citea literatura sanscrita in original, avand cu sine tot timpul o gramatica a limbii sanscrite, din care deslusise peste 2000 de cuvinte si radacini verbale. De aici si pana la indoctrinarea sa religioasa e insa cale lunga. Cred ca budhismul a reprezentat doar o mica si trecatoare perioada din evolutia spirituala a poetului. Eminescu a inceput prin a fi ortodox, sub influenta Manastirii Agafton si a monahiilor Iurascu, matusi dupa mama. A trecut prin contorsiuni si nelinisti sufletesti, a pregustat doctrine religioase orientale (de la metempsihoza la nirvana), pentru ca in final sa redescopere izvorul limpede si curat al crestinismului, al vietii vesnice si al Mantuirii. Pastrand proportiile, acelasi lucru s-a intamplat cu o parte din grupul Rug aprins – cu Arsavir Acterian, Vasile Lovinescu, George Vaslan, Marcel Avramescu, care s-au lasat influentati de gandirea spiritist-ezoterica a lui Guenon, apoi au cochetat cu islamismul si abia intr-un tarziu, ca un miracol, au patruns tainele ortodoxiei si ale rugaciunii inimii, facandu-l pe Marcel Avramescu (evreu convertit la crestinism) sa exclame la apusul vietii lui: „Am fost coborat in iad si m-am intors”.
    Am convingerea ca Eminescu a murit crestin. Stim asta de la surorile Iurascu, de la unii prieteni care amintesc ca ultimele carti citite de poet au fost Sfanta Scriptura si Patericul velcicovschian. Stim din adnotarile lui facute pe marginea epistolei Sfantului Apostol Pavel catre Corinteni, adnotari ce intruchipeaza o adevarata marturisire de credinta: „Iti este de ajuns puterea mea, caci puterea mea salasluieste in slabiciune… Ma voi lauda cu slabiciunile mele ca sa salasluiasca Duhul lui Cristos in mine”.
    Eminescu s-a savarsit din viata, cautandu-L fara incetare pe Dumnezeu. Preluand vorbele Mantuitorului, se intreba inflacarat: „Ce este scris in Lege?… Cum citesti?”. Nelinistea lui era legata de creatie si de sensul adanc al acestei lumi. Cauta formula si prezenta lui Dumnezeu in cele mai diferite domenii – in fizica (a scris si un manual), in medicina, in filosofie, dar mai ales in poezie. Asemenea Sfintilor Parinti, trebuie sa fi inteles ca scopul creatiei lui Dumnezeu nu este doar Binele, ci si Frumosul. Este Armonia suprema, care le inglobeaza pe toate – ceresti si pamantesti. Intr-un text mai putin cunoscut („Mos Iosif”) avem intruchiparea armoniei in prototipul unui calugar alb, care la masa pretindea locul cel din urma, manca numai de post, locuind intr-o camera fara incuietoare, si toate mobilele lui erau lucrate din topor, de mana lui proprie. Cateva scanduri pe doua scaune era patul lui, acoperit doar cu un mindir de paie, iar pe peretii albi ca omatul erau icoane vechi, lucrate de maini calugaresti. Fereastra lui era tot timpul zilei in soare, in timp ce el medita si nu se supara de nimic in lume. Nimeni nu auzea vorba slaba din gura lui. Doar se ruga, dand mainilor de lucru. Lega carti, lucra roti foarte solide si zugravea icoane pe scanduri mici si atent geluite. Nu era pustnic, ci traia in lume, pentru ca ii erau dragi oamenii. N-ar fi putut vietui departe de ei, desi nu le impartasea nici placerile si nici trebuintele lor.
    Sa fi cautat Eminescu o noua religie, asa cum afirma unii? In toate si mai ales in opera lui jurnalistica, Eminescu visa sa intruchipeze un model politic si existential cu izvor crestin. Cautarea lui trebuie sa fi fost dublata de o cumplita sfasiere launtrica. Eminescu voia cu toata fiinta lui sa se pocaiasca. Avea doua mari motive pentru asta. Il obseda presupusul blestem ce plana asupra familiei sale, asa cum il obseda un amanunt biografic, neluat in seama de istorici pana acum: ziua lui de nastere fusese ascunsa de parinti si mutata, cu buna stiinta, intr-o alta. Sotii Eminovici au vrut sa ascunda un lucru ce parea cumplit in acea vreme: copilul lor, Mihai, fusese conceput in pacat, in timpul Marelui Post al Pastelui.

    COSTAN MANDRILA

    FILE DE MANUSCRIS

    SA VIE PASTORII
    Colinde, colinde,
    Sosira colindele
    Luminele` ntinde
    Si toate aprinde-le

    Cristos muritorii
    In fase l`impature

    Sa vie pastorii
    Si magii alature

    Si lui i se`nchina
    Cu floarea cuvintelor
    C`aduce lumina
    In noaptea mormintelor

    TOT TWAM ASI
    Nadejde si`ntarire
    Si zid de mantuire
    Pre tine castigandu-te
    Inghenunchiem rugandu-te
    De chinuri ce ne bantuie
    Mario, tu ne mantuie
    O, Sfanta Marie!

    RUGACIUNE
    Tu maica durerilor
    Regina tariilor
    Taria soliilor
    Izvoru`ndurarilor
    Luceafar al marilor
    Indura-te, pleaca-te,
    Nadejdea corabiei
    Invingerea sabiei.

    RUGACIUNE
    Craiasa alegandu-te
    Ingenunchem rugandu-te
    Inalta-ne, ne mantuie
    Din valul ce ne bantuie,
    Fii scut de intarire
    Si zid de mantuire
    Si dreapta ta`ncercata
    Asupra-ne coboara,
    O, maica preacurata,
    Si pururea fecioara
    Marie!

    RUGACIUNE
    Noi, cei din mila Sfantului,
    Umbra facem pamantului,
    Rugamu-ne`ndurator,
    Luceafarului marilor,
    Ascult-a noastre plangeri,
    Regina preste ingeri,
    Din neguri te arata,
    Lumina dulce clara,
    O, maica preacurata,
    Si pururi fecioara
    Marie!

    MAICA DOMNULUI
    Limanul sarmanilor
    Si soarele anilor
    Balsamul ranitilor
    Norocul iubitilor
    O, da-ne tarie
    Sfanta Marie!

    RUGACIUNE
    (Opere, vol V)
    Rugamu-ne`ndurarilor
    Luceafarului marilor!
    Din valul ce ne bantuie
    Inalta-ne, ne mantuie!
    Privirea adorata
    Asupra-ne coboara
    O maica preacurata
    Si pururi fecioara,
    Marie.

  2. Sergiu spune:

    Si atunci de ce nu organizati o lovitura de stat sa dati jos acest guvern care nu mai lucreaza „pentru popor” ? Sunt ironic. Este o aberatie ce spuneti aici. Va luati dupa Glenn Beck. Cititi ce am spus despre el la adresa asta. Stati de prea mult timp in America si credeti prea mult in propaganda „adevarat” crestina. Probabil ca dvs. credeti ca si teoria lui Darwin e gresita, nu ?

  3. Articolul(545 vs 300 mil) acesta este la categoria „e-mail-ate”. L-am postat exact asa cum l-am primit prin e-mail, pentru a fi comentat. Asa cum spui multi nu reusesc sa faca distinctia intre implicarea 100% a statului si implicarea 0%.
    Unii au mentalitatea de cawboy, care dormeau cu banii sub cap si cu pusca la piept si spuneau ca nu au nevoie de stat sa-i apere, Interventia statutui(guvern, parlament etc) din aceasta perioada de criza este vazuta in mod rau voitor ca si comunism.
    Sper sa-i ajute pe multi sa realizeze ca este si o a treia optiune Libertarienii) pe langa Conservatori (republicani) si (Liberali)democrati, nu de alta dar unii se vor trezii libertarieni fara voia lor.
    PS Trebuie „credinta ” ca sa accepti „teoria evolutionista” ? Este o teorie !!!!

  4. Sergiu spune:

    Se pare ca nu ati citit ce am scris la postarea aia de pe internet. Pur si simplu dati click pe cuvantul „asta” ci cautati acolo comentariul cu numele meu.

    Da, este o teorie demonstrata. Cand teoriile stiintifice sunt demonstrate cu dovezi care nu pot fi negate, atunci ele sunt certitudini. Prin atitudinea luata de multi predicatori crestini ne intoarcem iar in Evul Mediu, in sec. X-XIV, si chiar mai spre noi, cand tot ce era in contradictie cu Biblia era considerat gresit. Se pare ca multe persoane din America accepta doar anumite descoperiri stiintifice, adica acelea care le convin.

    America nu a avut niciodata Evul Mediu ei, asa ca poate e bine pentru americani sa treaca printr-o perioada de ignoranta lunga, ca sa vada de unde au plecat. Lumea de azi, cu toate beneficiile ei, se datoreaza descoperirilor stiintifice din secolele anterioare. Multi predicatori vor sa intoarca ceasul istoriei inapoi, iar asta e imposibil.

    Iar cand spun ca „cred” teoria evolutionista, nu e totuna cu a spune ca am „credinta” in teoria evolutionista. Cand spui ca „crezi” pe cineva cand acea persoana spune un lucru, nu inseamna ca ai „credinta” in acea persoana. Cuvantul „credinta” are o conotatie pur religioasa. Asa ca atunci cand se argumenteaza, cu dovezi, ceva, legatul de conotatia cuvintelor mi se pare rea-vointa si se pierde, intentionat, firul discutiei. Faptul ca cineva se rezuma numai la Biblie sa explice toate fenomenele naturale din lume da dovada de o limitare si o ignoranta imensa.

    • remo spune:

      Sergiu ,

      Biblia nu se contrazice cu Stiinta adevarata si nici Stiinta adevarata nu se contrazice cu Biblia . Contrazicerea apare in momentul cind omul nu intelege nici Biblia , nici stiinta , asa cum trebuie .

    • Octi spune:

      Sergiu,
      Tu spui ca Teoria evolutiei este o teorie demonstrata. Care este dupa parerea ta cea mai importanta „dovada”. Poti te rog sa ne explici si noua cum explica teoria evolutiei aparitia vietii pe pamint din materie anorganica? Sau cum explica faptul ca universul continua sa existe; sau cum explica faptul ca universul este inteligibil si ordonat; sau cum se explica natura inerent matematica a universului; sau cum explica existenta legilor naturii; sau poate cum explica frumusetea universului si relatia dintre frumusetea matematica si adevar; sau cum explica existenta informatiei; sau cum explica existenta liberului arbitru si abilitatea de a recunoaste binele de rau; sau cum explica principiul antropic al preciziei constantelor in univers care face viata posibila?
      Dar pot sa incerc eu sa explic Evolutionismul si tu sa ma corectezi daca gresesc.
      Deci: Evolutionismul este teoria care „demonstreaza” ca la inceput nu a fost nimic si nimic nu sa intimplat la nimic si apoi nimic a explodat fara vreun scop anume si a creat totul si apoi citeva parti din tot s-au rearanjat fara vreun scop anume in parti care se inmulteau singure tot fara vreun scop anume si care pina la urma au evoluat in oameni care se intreaba care este scopul pentru care exista si care au ajuns la conluzia ca de fapt nu exista un scop anume.
      Si asta face sens pentru mine pentru ca mama zice ca sint destept.
      Sa auzim numai de bine
      Octi

      • Sergiu spune:

        Octi, mama ta spune ca esti destept. Asta e parerea ei pentru ca ceea ce spui tu acolo nu se refera la evolutionism sau evolutia speciilor, care este o teorie din biologie, ci la fizica cuantica si teoriile fizice despre aparitia si expansiunea Universului. Si care fizician a spus ca Universul e ordonat ? Universul e foarte haotic, dar asta e alta discutie.

        Si eu cred in Dumnezeu dar asta nu ma impiedica sa accept dovezile stiintifice. Nu am ochelari de cal. Biblia a fost scrisa acum cateva mii de ani, iar oamenii de atunci nu aveau cunostintele stiintifice de acum. Si daca predicatorii americani se bazeaza pe Biblie, atunci cum explica existenta dinozaurilor sau fosilele sunt considerate niste falsuri foarte bine realizate ? Iar disparitia lor o pedeapsa divina pentru a le permite oamenilor sa traiasca si sa evolueze ?

        Ideea cum ca am trai intr-un Univers ordonat apartine de Evul Mediu. Universul in care traim este intr-o continua transformare, dovedita de ultimele descoperiri din astronomie care arata ca galaxiile, constelatiile, stelele si planetele se nasc si mor tot timpul. Nimic nu este vesnic in Univers.

    • Te rog sa ma ajuti sa inteleg mai bine idee pe care ai vrut s-o transmiti referitor la subiectul politic.Nu sunt un specialist in domeniu si apoi mi-a placut comentariul tau pe care l-ai postat pe blogul lui Roxana.
      Anumite descoperiri stiintifice au adus dovezi in plus pentru invatatura crestina(exemplu despre evolutia fiintei umane de la stadiul de embrion, care a dus la intarirea invataturii impotriva avorturilor.)
      Dar sunt stiinte care au fost si sunt susceptibile la interpretari diferite si ideologizarea lor.
      Evolutionismul lui Darvin a fost preluat de atesti ca sa le intareasca ideea lor ca nu exista Dumnezeu dar dupa cum stii este si un evolutionism teist care vrea sa impace crestinismul cu evolutionismul. Acum nu stiu daca tu esti evolutionist ateu sau evolutionist teist. Pana la urma este esentiala ideea existentei lui Dumnezeu (chiar daca as sustine mai mult creationismul).

      • Sergiu spune:

        In legatura cu teoria evolutionista a speciilor, este o teorie din biologie. Cand stiinta este folosita in scopuri partizane atunci nu mai poate fi numita stiinta. Este o teorie prea solida ca sa poata fi negata. Nu trebuie sa existe un evolutionism teist si unul ateu, pentru ca nu exista asa ceva, ci doar evolutionismul. Ca sa o accepti trebuie sa fii deschis la idei noi si nu trebuie sa contrazica credinta pe care o are cineva pentru ca nimeni nu pacatuieste cu nimic daca are alte idei despre aparitia lumii si a umanitatii. Cele 10 porunci nu se refera la asa ceva, ci la cum o persoana poate sa fie mai buna decat este in acel moment. Daca cineva are dubii ar trebui sa le citeasca din nou si o sa vada ca am dreptate.

        Cat despre Glenn Beck, nu prea il stiu pe tipul ala foarte bine. Am vazut cateva filmulete pe YouTube si un articol de pe Wikipedia in care se spunea ca el se declara libertarian, iar de acolo am vazut ce sunt si spun libertarienii. Cum am spus si in postarea aia, libertarianismul este un hibrid foarte prost intre liberalism si comunism. Niciodata aceste ideologii nu au fost compatibile. O dovada foarte clara este „razboiul rece”. Glenn Beck are toate caracteristicile unui manipulator de succes, mai ales al unor oameni care si-au pierdut speranta din cauza recesiunii. Manipulatori precum Hitler au luat puterea tocmai in asemenea momente, iar rezultatele se cunosc. Nu-l compar cu Hitler, ci doar modul sau de a vorbi si de a actiona.
        ––––––––––––––––––––––––––––
        dan lucescu : Ai dreptate cu privire la Glenn Beck, este folositor acum pentru un timp ca sa-i mai scoata la aer pe unii care se simt frustrati .
        Ai dreptate ca descoperirile stiintifice nu ne afecteaza fundamentele credintei noastre crestine

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s