Congresul (al 97-lea) Baptistilor romani si Cea de a 41 Conventie a penticostalilor romani din SUA si Canada

Posted: August 21, 2009 in Congresul baptistilor romani din SUA si Canada, Conventia penticostalilor romani din SUA si Canada
Etichete:, , ,

Sfarsitul de saptamana 4-7 septembrie 2009 ,care coincide in America cu sarbatorirea „Zilei Muncii”(Labor Day) ii va aduna pe cei din comunitatea penticostala romana din America si Canada la Sacramento, California pentru ca sa „Inflacareaza darul care este in tine”.
Mai multe despre acest eveniment pe
http://www.ropenti.com/

Baptistii romani din America si Canada vor fi primiti cu caldura la Phoenix ,Arizona pentru a fi „Mai mult decat biruitori” in urma celui de al 97-lea Congres.

Aflati mai multe daca apasati pe http://congresrbc.webs.com/

Va propun sa veniti cu intrebari(puteti sa lasati un comentariu la acest articol) referitoare la tema Conventiei penticostalilor romani din USA si Canada „Inflacareaza darul lui Dumnezeu care este in tine”. Aceasta ii va ajuta pe cei care pregatesc mesajele sa inteleaga cel putin o parte din nevoile participantilor si nu numai.
Pentru inceput eu am cateva intrebari :
1. Sunt daruri care au incetat sa mai fie date de Dumnezeu in Biserica astazi?
2. Putem spune ca rugaciunea este un dar ?
3. Darul proorociei specific penticostalilor este normal sa fie folosit in adunarile publice ale bisericii sau trebuie sa se rezume numai la intruniri restranse sau speciale?
4. Cum ar trebui sa (re)actioneze cineva care considera ca are un anumit dar insa biserica nu-i creeaza oportunitati de manifestare?
5. Ce atitudine ar trebui sa aiba biserica fata de cineva care pretinde ca are un dar ,insa ceilalti din jur vad ca nu este adevarat, ca nu poseda abilitatile necesare. ?
6. In ce conditii sau situatii ar fi necesar ca cineva sa fie oprit in a-si exercita darul in biserica?

NEW :
7. Daca in anumite conditii o biserica locala nu creeaza oportunitati de a slujii eficient cu darul pe care il ai, este normal sa slujesti pentru Dumnezeu in afara cadrului organizat al bisericii locale?

PS. Astept sa-mi spuneti cum a fost(poate nu aveti alt forum public in care sa discutati despre aceste evenimente) . Eu si sotia sarbatorim „Labor Day” prin munca.

Comentarii
  1. Cristian Balan spune:

    Ciudat !

  2. johnny dragan spune:

    oooooo ce mai pornit ….

    aici am foarte multe de zis … dar nu am timp acuma … am sa revin

    CIAO !

    ––––––––––––––––––––––––––––
    Raspuns Daniel L
    Te-am pornit rau !!!!! Ceea ce este bine . Sper sa -i pornesc si pe altii >

    • johnny dragan spune:

      chiar asa … cred totusi ca am gasit o intrebare la care nu am un raspuns definit

      ce este „staruinta” , si felul in care noi o aplicam ca si penticostali ???

      parerile mele sint cam controverse ceea ce probabil o sa ma faca sa revin sub alt nume , ca sa nu imi atrag ponoase degeaba:)

      dar asta numai in cazul in care cineva poate sa discute dezvelit de prejudecati !

      • Este corect sa te prezinti(desi eset acceptabil sa faci comenatrii sub pseudonim sau anonim) si sa-ti asumi raspunderea pentru opinia pe care o ai.Ma bucur ca ai intervenit in discutia asta. (te-ai bucura ca si mine ca si altii sa se exprime deschis nu numai sa critice pe ascuns sau sub anonimat, sau sa ironizeze) Nu totdeauna este vorba de controverse ci poate despre aspecte diferite ale aceluiasi subiect. Daca ar fi sa revenim la subeictul “judecati” si “nu judecati” In Biblie are sensuri diferite .A judeca pe cineva dupa aparente sau dupa zvonuri neintemeiate este gresit dar a judeca(condamna) fapta pacatoasa pe care cineva o comite este OK. Pe de alta parte nu putem judeca(evalua ) daca cineva este su nu mantuit.

  3. johnny dragan spune:

    prima intrebare:

    1. Sunt daruri care au incetat sa mai fie date de Dumnezeu in Biserica astazi?

    nu cred ca darurile au incetat sa existe asa de mult cit noi ca rasa umana am ajuns nevrednici de a le primii…. totusi , cred destul de ferm ca in Dorinta lui Dumnezeu de a se revela creatiunii lui – omul – se foloseste in marea majoritate de Cuvintul Sau – Biblia , si ce vedem tot mai des e ca multi oameni care nu prea au timp sa o citeasca vin cu „scurtaturi” cu privire la intrebarea , ce vrea Dumnezeu de la noi …de multe ori stau de-oparte si vad cum oamenii se duc la acesti oameni cu „daruri ” ca la o cabina telefonica cu legatura directa la Dumnezeu , cautind voia Lui fara sa faca efortul de a citi Cuvintul .
    este un fenomen intre pocaiti asemuitor cu legea comertului : – suply and demand – daca noi n-am fi asa de lenesi la citirea bibliei , nu cred ca am alerga asa de des la proroci , pentru ca am sti cu mai mare claritate voia lui Dumnezeu … si in felul acesta am elimina foarte mult posibilitatea aparitiei prorocilor mincinosi
    ––––––––––––––––––––––––––––
    Raspuns Autor adm blog
    vezi ca mai sunt si alti mincinosi :invatatori, frati mincinosi, cantareti mincinosi evanghelisti mincinosi,cei cu darul administrarii, etc.

    2. Putem spune ca rugaciunea este un dar ?

    nu chiar … daca te referi la oameni care sint oratori excelenti … asta e darul lor sau mai bine zis talentul lor …dar rugaciunea in sine este felul nostru de a comunica cu Dumnezeu …
    la capitolul asta am o plingere catre toti aceeia care cred ca au acest dar , si se manifesta in adunare cu decibeli in excess:)…cu toate ca pledoaria voastra la adresa lui Dumnezeu voi credeti ca e realizata impecabil si merita aplauze , sau ocazionalul „amin” din partea noastra …ginditi-va ca si noi la rindul nostru am vrea sa ne rugam si sa aducem si noi prinosul inimii noastre in rugaciune … dar asta ar insemna sa strigam si mai tare ca voi ca sa va acoperim … si atunci une am ajunge …

    3. Darul proorociei specific penticostalilor este normal sa fie folosit in adunarile publice ale bisericii sau trebuie sa se rezume numai la intruniri restranse sau speciale?

    nu stiu cu ce sa incep … dupa parerea mea Dumnezeu ar trebui sa decida asta … tu ca proroc , daca-ti zice Dumnezeu sa vorbesti , tu ai sa taci?!?- oriunde ai fi … ce mi-ar place sa vad totusi sau mai bine zis sa simt …e atunci cind cineva proroceste in public sa simt stringerea aceeia de inima care de obicei o simt cind dumnezeu se atinge de mine … imi pare rau sa zic … dar ma indoiesc de autenticitatea prorociilorde cele mai multe ori.

    4. Cum ar trebui sa (re)actioneze cineva care considera ca are un anumit dar insa bisrica nu-i creeaza oportunitati de manifestare?

    daca-i de la dumnezeu , biblia ii recomanda sa iasa afara , sa-si scuture pina si praful de pe picioare si sa considere acea biserica ANATEMA.
    TOTUSI DEPINDE DE CE DARURI E VORBA caci de la caz la caz sint daruri care poate sint mai potrivite in afara bisericii… other than that , opinia mea e limitata…

    5. Ce atitudine ar trebuii sa aiba biserica fata de cineva care pretinde ca are un dar dar ceilalti din jur vad ca nu este adevarat ?

    cred ca e de datoria bisericii sa puna la incercare pe fiecare persoana care se pretinde a fi proroc … si anume : Biblia ne invata sa le cerem prorocilor un semn , adica ei sa zica ceva ce se va intimpla , si daca nu se intimpla , tot biblia ne spune ca asa vom sti ca ei nu sint autentici … e simplu , ori e prea simplu ?!? dar una stiu … e de dorit sa se inceapa o campanie de separare a fictiunii de adevar …. Doamne da ! ! ! ! !

    6. In ce conditii sau situatii ar fi necesar ca cineva sa fie oprit in asi exercita darul in biserica?

    in cazul in care nu esi pocait , nascut din nou ,sau in cazul in care iti exerciti darul tau inspre o slava desarta .nu ca sa judec , dar cind vad in fata persoane care atrag atentia asupra lor mult mai mult decit spre Dumnezeu (avis guitar bass players sau percutie , care mai mult se „zbenguie” si dau din cap aratindu-si in felul acesta frezele lor controverse sau conduita lor la fel de controversa si nedemna de copii ai lui Dumnezeu )
    eu cel mai mult cint (asta mi-e darul meu )dar nu sint de acord sa se puna limitatii asupra mea , sau a nimanui , pe baza unor fapte din trecutul oamenilor, cum la ora actuala sint cazuri in care anumiti indivizi ar vrea sa faca ceva in biserica , dar intotdeauna se afla cineva care sa dezgroape trecutul lor , si sa-i tina pe banci la „murat ” pina cind vor indraznii din nou sa vrea sa faca ceva spre slava lui Dumnezeu .

    cine esti tu OMULE sa te pui judecator intre Dumnezeu si om ?
    ––––––––––––––––––––––––––––
    Raspuns dat de autor blog Daniel L
    un verset care pare sa contrazica teza ta
    „In adevar ce am eu sa judec pe cei de afara? NU ESTE DE DATORIA VOASTRA SA JUDECATI PE CEI DINAUNTRU?” (1COR 5 12)

    • Sper ca cei care vor sustine mesaje la conferinta sa se uite si peste raspunsurile tale si poate ai si intrebari pe aceasta tema care sa le pui pentru a fi luate in considerare de acestia

      • johnny dragan spune:

        nu pre am intrebari asa de mult cit am o mare neliniste…

        cind ma gindesc ce risipa de resurse si oportunitate se face cu fiecare conventie anuala

        daca o conventie ca aceasta nu e timpul oportun de a cimenta si a cizela crezul nostru ca crestini , nu stiu ce e .

        singur am decis ca la conventii nu ma mai duc pina nu se stabileste ceva de genul respectiv :

        -fiecare conventie ar trebuii sa fie in primul rind mijocul sau nucleul de unde pornesc trasaturile CLARE ale credintei noastre . Cei care organizeaza intrunirile acestea , ar trebuii sa iasa la iveala cu cel putin o publicatie anterioara conventiei ,in care sa se specifice noi clarificari asupra nedumeririlor in credinta care predomina in parte majoritara intre pocaiti.

        – fiecare conventie ar trebuii sa restabileasca traturile majore ale crdintei noastre , si sa admita (daca au ce ) crezuri gresite pe care leam fi avut pina acum .(caci dupa umila mea parere s-ar fi gasit citeva🙂 )
        dar asta ar insemna ca cei mai mari oameni ai credintei noastre sa-si ia din timpul lor pretios si sa discute in prealabil lucrurile acestea , si sa ajunga ei la concluziile astea in primul rind …poate cer prea mult)

        – fiecare conventie ar trebui sa defineasca codul bunelor maniere cresinesti (biblice ) la fel cit si codul manierat al imbracamintii. sint satul sa vad copiii nostri -care de multe ori fara nici un strop de intentie rea – vin la biserica imbracati (cred ca am imbatrinit de-abinelea ) necrestineste , cu freze gasite prin fashion magasines – mai ales baietii, …si asa mai departe …
        cea mai buna banuiala a mea e ca nu se cunoaste diferenta mai mult de cit orice , iar in foarte mica masura e vorba de rebeliune sau altceva de genul respectiv .

        nu cred ca cer prea mult desi sint curios daca cineva are pareri diferite … cred totusi ca daca tot se implica comunitatea cu atita cheltuiala si atita efort in a aduce oameni de pretutindeni la un loc , ar trebui sa parcurgem „the extra mile” ca in sfirsit , intrunirile astea sa isi aiba ca tel ceva mai nobil si mai constructiv de cit ce e deocamdata …

        cel mai des raspuns (si nu intreb pe putini) la intrbarea :De ce te duci la conventie ? – e ; sa ma intilnesc cu oameni care nu i-am vazut de mult !

        cu toate ca raspunsul in sine e substantial si merita sa vezi oameni care nu i-ai vazut de mult , nu merita cu mult mai mult sa te intorci de-acolo cu niste baze bine puse la punct ? ce fain ar fi sa rezolvam ceva odata!
        ––––––––––––––––––––––––––––
        Daniel L raspunde
        Jhonny,ma bucur de contributia care o aduci la acest subiect.

    • who? spune:

      Am aprobat un comenatriu care continea nume proprii pe care le-am sters. Am aprobat de dragul ideii pe care il contine. Este in legatura cu intrebarea nr 6,adica Cine si in ce conditii poate sa opreasca pe un pastor sa mai slujeasca cu darul pe care il are?
      Comentariul

      elaboreaza daca poti parerea ta despre – anume la cine se refera biblia in 1 cor 5:12 cind zice „voi” … crezi ca e vorba de noi fiecare la rindul nostru , sau cei din conducere …

      ca daca e asa ca fiecare avem datoria de-a scoate raul di biserica , atunci trebuie sa le dam dreptate intrun fel (nu in ratiune oricum )la auto-numitii „xxxxxx” care vor sa-l scoata pe pastorul xxxxxx afara … poate chiar ar vrea sa-l osindeasca la moarte ( cel putin asa mi se par de zelosi )

      • Putem afla cine sunt „voi” din vers.12 cap 5 1Corinteni, analizand contextul imediat cap5si 6 ,1 Corinteni.

        ver 1-2. Intre „VOI” este un pacat „curvie”, public „din toate partile se spune”, si „VOI” „V-ati falit si nu V-ati mahnit mai degraba”, adica au esuat sa judece( sa evalueze corect fapta respectiva in comparatie cu standardul, cu morala crestina)mai rau ca paganii”curvie din acelea cari nici chiar la pagani nu se pomenesc”.
        „VOI” se pare ca este referire la intreaga adunare locala („…Astfel nu este intre voi nici macar un singur om intelept, care sa fie in stare sa judece intre frate si frate.”1Cor 6:5
        S-ar parea ca biserica din Corint era o adunare imatura inlcusiv cei (conducerea) care erau chemati sa lucreze la cresterea sau maturizarea spirituala a credinciosilor.
        Atunci Pavel ca si parinte spiritual al acestei biserici intervine si cu argumente ii convinge sa ia o decizie(TOATA BISERICA) corecta privind judecarea celui care a comis o astfel de fapta „In Numele Domnului Isus, VOI(intrega adunare) si duhul meu(ap Pavel) ,fiind adunati la olalta prin puterea Domnului nostru Isus(sub autoritatea lui ISUS), am hotarat (am judecat,am dat urmatoarea sentinta) ca un astfel de om sa fie dat pe mana Satanei pentru nimicirea carnii, ca duhul lui sa fie mantuit in ziua Domnului Isus. (scopul pedepsei era sa-l salveze pe cel care a pacatuit si s a produca o clarificare si o frica in mimtile celorlalti care s-ar parea ca au aprobat aceasta fapta chiar daca ei nu au comis-o dar daca nu se lua decizia publica de condamnare a acestei fapte exista riscul ca si altii sa pacatuiasca la fel ).
        Pacatul este ca un cancer care daca nu este extirpat la timp se propaga in biserica si ajungem mai rau ca paganii.

        Concluzia:
        Uneori o adunare intreaga chiar si cei care si-au asumat public sau oficial sau administrativ o slujba de conducere nu vor suficient de maturi sa judece o fapta sau o situatie. Spun asta ca sa nu cadem in eroare si sa credem ca cei care sunt in conducere publica in biserica sunt infailibili.

  4. Nelu spune:

    „De ce sa ma agatde un fir, cand funia-i atat de tare
    Chiar daca ar fi sa mor martir, eu cred in REVARSARE!

  5. Cristian Balan spune:

    Intrucat datele despre Congresul baptist au fost acoperite de reclamele video de la VodPodPod, dupa ce am apasat pe ele (mai exact, primul videoclip: „Alien scene”, care ne prezinta o molusca cu multe tentacule, o fiinta acvatica ciudata), am comentat, de fapt, aceasta imagine inedita), iar cand am zis „Ciudat! – acum intelegeti mai bine de ce am zis asa, fiindca sub imaginea video era rubrica „Lasa un Raspuns”) si impresia era ca ni se cer opinii despre respectivul videoclip… Daca acest Congres nu era insotit de coloana de imagini-reclama din partea stanga a postarii anuntului, nu s-ar mai fi produs asemenea confuzii, iar nedumeritii pot fi f. usor indusi in eroare, intrebandu-se: „Chiar – ce-o fi cautand asemenea videoclipuri langa anuntul despre Congresul respectiv?”… Cat despre acest al 97-lea Congres, mult succes si 100 de binecuvantari ceresti pana la cel de-al 100-lea Congres baptist!

    • Multumesc Cristian pentru observatia facuta. Am eliminat „molusca”. sincer sa fiu nu prea ma simteam confortabil cu acest VodPod.
      Si eu urez succes congresului Baptist si la mai multe, peste 100.

      • Cristian Balan spune:

        Si eu va multumesc ca s-a inteles ceea ce era „ciudat” si ca ati renuntat la reclamele care distrageau atentia de la comunicarile Dv. importante, iar eu, la randul meu, mai adaug doua zerouri langa cifra de 100 – deci 10.000 de binecuvantari (acestea – si inainte si dupa Centenar, apoi cererea trebuie repetata si Dumnezeu va asculta}. Amin!

  6. George W.Galis spune:

    George W.Galis. 1)Toate Darurile Duhului Sfint trebuie sa se manifeste in „Biserica”
    lui Dumnezeu. 2)Rugaciunea nu este un dar.
    3) In toamna anului 2008, intr-o seara de
    evanghelizare in Comuna Vladimirescu, langa Arad, pastorita de Danut Crisan, in timp ce
    aduceam un mesaj la amvon, fr. Lela Laita,
    din Soimos, s-a ridicat si mi-a vorbit direct in fata unei multimi de cateva sute
    de persoane, m-ia spus gandurile mele din
    ziua respectiva, si mi-a spus scopul prin-
    cipal, pentru care venisem in Romania, si
    ce voi descoperi in urmatoarele zile. To-
    tul a fost adevarat, mesajul a fost de 10
    minute. Intradevar Dumnezeu mi-a descoprit
    lucrurile pe care vroiam sa stiu adevarul.
    In fata tuturor am recunoscut caci, numai
    eu stiam adevarul si Dumnezeu. Biserica a
    ramas zidita sufleteste prin toate cele
    descoperite, cari in urmatoarele trei zile sau implinit. 4) Sa stea de vorba cu pastorul. 5)Pastorul cu un grup de frati
    sa analizeze acea persoana. 6) Un proroc
    s-a ridicat in plina biserica si a spus
    caci in ceruri, fratele Galis o sa poarte numele, nou de Ioan Botezatorul. La
    terminarea serviciului divin l-am anuntat
    ca sa se opreasca sa mai proroceasca in Biserica. A plecat la o alta biserica.

    • remoremo spune:

      Acela care a proorocit referitor la fratele Galis , trebuia dat pe fata atunci imediat dupa proorocie si fata de toata adunarea , ca cei ce inca nu stiu sa deosebeasca proorocia sa invete si ei . Tocmai fiindca nu se procedeaza asa , de aceea sint foarte multe proorocii mincinoase in adunarile lui Dumnezeu . Atentie mai marilor adunarii !!!!!! Ma indoiesc deplin ca un serviciu divin de pe vremea apostolilor se desfasura in adunarea lui Dumnezeu ca in ziua de astazi .

  7. remoremo spune:

    Frate Daniel ,

    intrebarea mea este : Cum se poate anula ” dictatura ” din adunarile romanesti din Romania si diaspora ?

    • Intrebarea este daca avem sau nu dictatura. Oricum daca se incearca sa se pastreze o anumita organizare sau „randuiala” cred ca nu inseamna ca este dictatura. Fiecare este liber pe de alta parte sa aleaga daca sa frecventeze o biserica sau nu, sau sa urmeze liderii acelei biserici, sau sa-i confrunte cu adevarul daca este nevoie.Dar asta nu inseamna ca numaidecat daca confrunti pe cinevea cu adevarul va si reactiona conform asteptarilor noastre.
      Poate apare perceptia ca exista o dictatura in biserica cand slujirea este inlocuita cu manipulare sau controlul autoritar si administrativ.
      Ca si reamintire: Isus a zis „Stiti ca domnitorii Neamurilor domnesc peste ele si mai marii lor le poruncesc cu stapanire Intre voi sa fie asa. Ci oricare vrea sa fie mai mare imtre voi sa fie slujitorul vostru”(Matei 20 25-26)

  8. ionel cornell spune:

    hai ca-i buna de-o cam data stau si citestec,si mai citesc,hai cami plac si raspunsurile…….god bles.

  9. George W.Galis spune:

    George W.Galis. Raspuns la fratele: Remoremo
    Intimplarea cu numele lui Ioan Botezatorul avea loc intr-o Dumineca dimineata la serviciul Divin, si aveam ca oaspeti doi
    frati ortodoxi. Am evitat o cearta, care puteau sa fie martori si vizitatori. Si asa s-a ridicat sa vorbeasca fara sa ceara permisiunea.

    • Multumesc frate George W Galis pentru marturia care a ti depus-o despre lucrarea Lui Dumnezeu prin darurile Duhului Sfant si pentru raspuns.
      La fel de adevarat este ca si acest blog este public si este vizitat de crestini din toate confesiunile si de cei din alte religii.

    • remoremo spune:

      Frate Galis ,

      nu te supara ca te intreb : cei doi ” frati ortodocsi ” erau ” pocaiti ” ?
      Si totusi cei care nu au remarcat proorocia ca fiind mincinoasa datorita faptului ca ati vorbit in privat , cind vor afla si ei ?
      Si Cuvintul Domnului din 1Timotei 5:20 este valabil numai atunci cind nu sint ortodocsi in adunare ? Asa a facut apostolul Pavel in Antiohia fata de Chifa ( vezi Galateni 2:11-14)?
      Frate Galis , vezi ca eu stiu ce trebuia facut si ai stiut si dumneata numai nu ai vrut sa faci ce trebuie ca sa nu suporti consecinte .

  10. Hozan Vasile spune:

    Fiindcă îmi cerezi sa va las un raspuns , deocamdată vă las un comentariu asupra credeului pe teză şi antiteză din care se desprinde şi unele răspunsuri la subiectele dv.

    C r e z u l, sau
    C r e d e u l,
    (Mărturisirea de credinţă)
    a fost formulat în primul sinod de la Niceia (325) şi ultimele articole în sinodul de la Constantinopol (381).
    Nu este o rugăciune, cum pretind cei neştiuitori care îl rostesc dimineaţa şi seara, ca şi cum Dumnezeu nu ar şti ce cred ei. Crezul a fost formulat în perioada când Biserica a început să se afirme între multele forme de credinţe păgâne, precum şi în faţa ereticilor, vrând să arate tuturor care este credinţa cea dreaptă!

    Crezul, cel mai complet formulat, specific întregii creştinătăţi de pe glob e crezul Niceo-Constantinopolitan (325 – 381):

    Articolul 1:
    Cred într-Unul Dumnezeu, Tatăl Atotţiitorul, Făcătorul cerului şi al pământului, văzutelor tuturor şi nevăzutelor.

    Articolul 2:
    Şi într-Unul Domn Isus Cristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul Născut, care din Tatăl S-a născut mai înainte de toţi vecii; lumină din lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut, iar nu făcut, Cel ce este de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut; .

    Articolul 3:
    Care pentru noi oamenii şi pentru a noastră mântuire S-a pogorât din ceruri şi S-a întrupat de la Duhul Sfânt şi din Maria Fecioară şi S-a făcut om;

    .
    Articolul 4:
    Şi (cred că)S-a răstignit pentru noi în zilele lui Pilat din Pont şi a pătimit şi S-a îngropat;

    Articolul 5:
    Şi (cred că) a înviat a treia zi, după Scripturi; .

    Articolul 6:
    Şi (cred că) S-a suit la ceruri şi şade la dreapta Tatălui;

    Articolul 7:
    Şi (cred că) iarăşi va să vie cu mărire să judece viii şi morţii, a cărui împărăţie nu va avea sfârşit.

    Articolul 8:
    Şi întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă făcătorul; Care din Tatăl purcede, Cela ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul este închinat şi mărit, Care a grăit prin proroci.

    Articolul 9:
    Şi (cred ) într-Una, sfântă, sobornicească şi apostolească Biserică .

    Articolul 10:
    Mărturisesc un botez întru (sau spre) iertarea păcatelor.

    Articolul 11:
    Aştept învierea morţilor.

    Articolul 12:
    Şi viaţa veacului ce va să fie.

    În continuare vă rog să citiţi cu atenţie întregul comentariu pe care-l punem la îndemâna tuturor cititorilor; în acelaşi timp aşteptăm sugestiile şi opiniile
    d-voastră

    Se mai numeşte şi
    S i m b o l u l C r e d i n ţ e i,
    fiind o scurtă şi limpede mărturisire a învăţăturii creştine şi biblice, pe care bisericile majoritare o rostesc, dar nu o mai practică.

    Articolul 1: ,,Cred într-Unul Dumnezeu, Tatăl Atoţiitorul, Făcătorul cerului şi al pământului, văzutelor tuturor şi nevăzutelor’’.

    Prin această afirmaţie, omul credin-cios arată că există un singur şi numai un singur Dumnezeu viu ăi adevărat. Nu are o altă fiinţă în afară de Dumnezeu cel Unul şi întreit în persoană.
    Şi că Dumnezeu Tatăl El este Întâia persoană a Sfintei Treimi.
    Deci nu avem voie să ne gândim, sau să slujim altor chipuri, picturi, statui, sau altor zei închipuiţi: soarelui, lunii, oătirii cerului, sau altor sfinţi, sau femei sfinte, care au trăit cândva pe pământul nostru, nici vreunui animal patruped, sau unei târâtoare, sau peşte. (Deutronom, 5:6-9).
    Toate la un loc sunt făcute de Dumnezeu şi nu avem voie să ne închinqm făpturii în locul Făcătorului (Romani1:25). Care a făcut cerurile şi pământul, cu toate cele ce se văd sau nu se văd. (Rom.,11:36)
    Dumnezeu este infinit în sfinţenie şi în toate celelalte atribute ale Sale.
    Dumnezeu Tatăl domneşte cu provi-denţa Sa protectoare peste tot Universul, şi peste toate creaturile Sale, precum şi peste şuvoiul Istoriei umane, făcând-o să împl-inească scopurile planului şi harului Său. (Apocalipsa, 17:17). Dumnezeu Tatăl, este Atotştiutor, AtotÎnţelept, Atotputernic şi Atotiubitor de oameni. (în urma acestui studiul despre Tatăl, primiţi şi salutul Sf.Ap.Pavel. ,,Deci, vouă tuturor, cari sânteţi prea iubiţi ai lui Dumnezeu în (…), chemaţi să fiţi sfinţi: ,,Har şi pace dela Dumnezeu, Tatăl nostr’’,… (Romani1:7).

    Articolul 2: ,,Şi într-Unul Domn Isus Cristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul Născut, Care din Tatăl S-a născut mai înainte de toţi vecii; lumină din lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut, iar nu făcut, Cel ce este de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut’’ .
    Această afirmaţie se bazează pe Cuvântul lui Dumnezeu, El este Domnul adevărat. ,,De aceea şi Dumnezeu (Tatăl) L-a înălţat (…) şi I-a dat Numele care este mai presus de orice nume; pentru ca, în Numele Lui să se plece orice genunchi, al celor din cer şi de pe pământ (…) şi orice limbă să mărturisească, spre slava lui Dumnezeu Tatăl, că Isus Cristos este Domnul’’ (Filipeni,2:9-11). Nu este un altul, ci numai în Numele Lui se capătă iertarea de păcate. Nimeni din cei născuţi din femei nu au dreptul, nici autorizarea de a fi mijlocitor între Dumnezeu Tatăl şi între omul muritor. ,,În nimeni altul nu este mântuire: căci nu este sub cer nici un alt Nume dat oamenilor, în care trebuie să fim mântuiţi’’(Fapte A. 4:12). ,,Căci este un singur Dumnezeu şi un singur Mijlocitor între Dumnezeu şi oamenii: Omul Isus Cristos’’ (1Tim.2:5-6).
    Aşadar respectaţi Credeul şi nu faceţi rugăciuni către oamenii care au murit ci numai către Cel care este viu în vecii vecilor.
    (Nimic mai mult decât cuprinde CREDEUL)
    Nu celor cărora le sărbătorim calendaristic zilele adormirii lor în Domnul; lăsaţi-i să se odihnească. Apropiaţi-vă prin rugăciuni de Cel care este ,,Lumină din Lumină (şi) Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, (Care a venit la noi din cer), născut iar nu făcut’’, ( Evrei,1:5): ,,Tu eşti fiul meu astăzi te-am născut’’, El este singurul care ne poate ajuta şi reprezenta, mijlocind pentru noi la Tatăl (1Ioan,2:1)
    Majoritatea oamenilor nu pot crede (deşi rostesc credeul) că Dumnezeu i-a pregătit un trup (Evrei,10:5: ,,Tu n-ai voit nici jertfă, nici prinos, ci mi-ai pregătit un trup ) şi că S-a născut de la Duhul Sfânt, fără a fi făcut, măcar că Maria spunea clar : ,,…fiincă eu nu ştiu de bărbat’’ (Luca,1:34).
    ,,Cel ce este de o fiinţă cu Tatăl’’. Ca să înţelegem această afirmaţie, ne ajută evanghelistul Ioan în cap. 1:1…când zice: ,,La început era cuvântul, şi Cuvântul era cu Dumnezeu, şi Cuvântul era Dumnezeu‘‘ … Şi Cuvântul S-a făcut trup şi a locuit printre noi…’’ (v.14). ,,Prin care toate s-au făcut’’ Aşa spune încontinuare Evanghelia lui Ioan : ,,Toate lucrurile au fost făcute prin El; şi nimic din ce a fost făcut n-a fost făcut fără El ‘’ (1:3) ,,Şi lumea a fost făcută prin El> (v.10). ,,De o fiinţă cu Tatăl’’. Precum o lumină este exact ca şi lumina din care s-a aprins, sau copilul evreului este exact evreu ca tatăl său, tot aşa, Domnul este Dumnezeu ca şi Tatăl Său şi fără îndoială de aceeaşi finţă ca şi Tatăl Său din care S-a născut.
    Articolul 3: ,,Care pentru noi oamenii şi pentru a noastră mântuire S-a pogorât din ceruri şi S-a întrupat de la Duhul Sfânt şi din Maria Fecioară şi S-a făcut om’’.
    Văzând Dumnezeu că nimic nu-l poate reabilita pe om din păcat, deşi a dat Legea, a vorbit prin îngeri, prin proroci, prin pedepse aspre asupra celor vinovaţi, nimic nu a dus la desăvârşire şi nici la scoaterea omului din mâna celui rău; şi păcătoşeniile oamenilor erau tot mai grave şi mai murdare, aşa încât toţi trebuiau să moară şi sş fie curăţat pământul de păcătoşi căci dreptatea lui Dumnezeu cerea ca păcatul să fie pedepsit cu moartea (Rom.,6:23). Atunci Dumnezeu a decis să moară Unicul lui Fiu, ca lumea să fie salvată. De aceea S-a pogorât din ceruri, şi de aceea S-a întrupat şi S-a făcut Om, ca să se indentifice cu noi şi sş poată lua asupra Lui povara păcatelor noastre (Isaia 53…)

    Articolul 4: ,,Şi (cred că) S-a răstignit pentru noi în zilele lui Pilat din Pont şi a pătimit şi S-a îngropat’’.
    Această frază unii o comentează: cum adică El S-a răstignit pe Sine? Dar Cuvântul Domnului ne arată că El de bunăvoia Lui şi-a dat viaţa în locul nostru. ,,…şi Eu îmi dau viaţa pentru oile Mele…Tatăl Mă iubeşte, pentrucă Îmi dau viaţa ca iarăşi s-o iau.Nimeni nu Mi-o ia cu sila, ci o dau Eu de la Mine. Am putere s-o dau şi am putere s-o iau iarăşi: Aceasta este porunca pe care am primit-o de la Tatăl Meu’’ (Ioan,10:16-18).
    Răstignirea, pătimirea şi îngroparea erau scrise şi vestite mai înainte prin sfinţii proroci. Dacă citim numai capitolul 53 al cărţii lui Isaia, ne va fi de ajuns ca să vedem că aceste lucruri erau scrise. Apoi Psalmul 22 începe cu cuvintele rostite de Domnul de pe cruce. ,,Dumnezeul meu, Dumnezeul Meu, pentru ce m-ai părăsit ?’’
    Isaia spune: ,,Groapa Lui a fost pusă între cei răi şi mormântul lui la un loc cu cel bogat, măcar că nu săvârşise nici o nelegiuire şi nu-se găsise nici un vicleşug în gura Lui. Domnul a găsit cu cale să-L zdrobească prin suferinţă… Dar, după ce-şi va da viaţa ca jertfă pentru păcat, va vedea o sămânţă de urmaşi(…) pentrucă S-a dat pe sine la moarte …pentru că S-a dat pe Sine însuşi la moarte….’’ (Isaia.53:9-12).
    În Psalm. 22:15 zice: ,,M-ai adus în ţărâna morţii’’…V.16 ,,Mi-au străpuns mâinile şi picioarele’’.
    Pomenirea numelui lui Pilat, care era roman din provincia Pont, arată cu precizie data istorică, când a avut loc evenimentul răstignirii Sale.
    Aşadar Domnul a plătit preîul păcatelor omenirii, a şters zapisul care ne învinuia (Coloseni, 2:14), a plătit complet pentru primul şi până la ultimul om care se va naşte pe pământ, aşa ca toţi să fie mântuiţi.
    Dar dacă cineva nu ajunge la mântuire, fiind nepăsător de propiul suflet, (Evrei, 2:3) împotrivitor lui Dumnezeu, neascultător de porunca botezului în apă şi a pocăinţei, (Luca 7:30) acela rămâne sub pedeapsa dată îngerilor căzuţi ăi lui Satana (2Petru,2:4), adică Iadul, sau iazul cu foc care va arde în vecii vecilor (Apoc.,20:14; 21:8).
    Articolul 5: ,,Şi (cred că) a înviat a treia zi, după Scripturi;’’ Toată viaţa Sa, Domnul Isus a trăit-o după Scripturi. Moartea şi învierea Sa, la fel au fost după Scripturi (1Cor.,15:3-4).Aşa le spunea si ucenicilor în drum spre Emaus: ,,A început de la Moise şi în toate Scripturile spunându-le ce era scris cu privire la El’’ (Luca, 24:27). Aşa este scris şi aşa trebuie să pătimească Cristosul şi să învieze a treia zi dintre cei morţi. Şi să se propovăduiască tuturor Neamurilor în Numele Lui pocăinţa şi iertarea păcatelor’’ (Luca, 24:47).
    Ce a vrut să dovedească Cristosul prin învierea Sa?
    De ce a legat credinţa şi pocăinţa, iertarea şi mântuirea de actul învierii Sale?
    Prin învierea Sa Domnul Isus dovedeşte că este Dumnezeul Adevărat, că are putere asupra morţii şi a supra vieţii şi că El este singurul Mântuitor al întregii omeniri. Nu este un altul. Nici mama Lui, nici vreunul din apostoli Lui, nici vreun sfânt. ,,Numai în Numele Lui se capătă iertarea de păcate!’’ (Fapte.4:12).
    Învierea lui Isus mai dovedeşte că El este pârga sau începutul, sau siguranţa că şi cei ce cred în El cu adevărat vor învia aşa precum a înviat El. (1Cor:15-20).
    Articolul 6: ,,Şi (cred că) S-a suit la ceruri şi şade la dreapta Tatălui’’ Este cunoscut faptul, că după înviere, Domnul S-a arătat ucenicilor: Mariei, la mormânt, Lui Petru, celor 11 apostoli în odaia închisă, la marea Tiberiadei, după 8 zile tuturor şi lui Toma. Şi la urmă la peste 500 de fraţi deodată (1Cor., 15:6). După 40 de zile S-a suit la ceruri şi şade la dreapta Tatălui (Efes.1:20; Coloseni, 3:1). Prezenţa S-a cu trup înaintea Măririi a satisfăcut pe Tatăl, văzând Calea deschisă (Evrei,10:19-20) şi finalizată pentru ca omul să ajungă din nou lângă Dumnezeu, de unde a căzut.
    Tatăl L-a văzut proslăvit pe Fiul Său, Om şi Dumnezeu, Biruitorul morţii (2Timotei,1:10) şi a tot ce însemnează contigent. Astfel Tatăl a trimis pe Duhul Sfânt oamenilor care sunt mădulare ale trupului lui Cristos; mai întâi apostolilor şi mai apoi tuturor celor ce cred moartea şi învierea Domnului şi se botează în apă: (cf.Fapte. 2:38) ,,apoi veţi primi darul Sfântului Duh’’ … ,,Care nu fusese dat fiindcă Isus nu fusese încă proslăvit’’ (Ioan 7:39).
    Articolul 7: ,,Şi (cred că) iarăşi va să vie cu mărire să judece viii şi morţii, a Cărui Împărăţie nu va avea sfârşit’’. Venirea a doua oară a Domnului Isus Cristos este foarte aproape. Însă Domnul nu va veni atunci ca Mântuitor, ci va veni ca şi judecător (Evrei 9:28).
    În Matei, 25:31-46, este relatat cum se va face judecata. Unul din teologii de seamă ai ortodoxiei spunea că: ,,Atunci când toate neamurile vor fi adunate şi vor sta în Faţa Sa, toţi vor cunoaşte şi faptele lor şi ale altora, ale tuturora deodată. Aşa că nu va fi nici o cârtire, ci doar o executare a dispoziţiei pe care o vor primi de la Isus, Judecătorul.
    El va pune caprele la stânga Lui. Şi răii vor merge în nefericita şi nesfârşita stare de groază şi chin, despărţiţi pentru totdeauna de Faţa Domnului şi a milei Lui (2Tes.,1:8-9). Acolo cu diavolul şi cu ingerii lui (Apoc.20:10).
    Iar locul oilor, sau al celor buni va fi la dreapta Domnului. Cu acel moment totul va fi schimbat. Va fi un cer nou şi un pământ nou (2Petru3:13). Cei buni vor intra în fericirea eternă, fără sfârşit. Aşa după cum mărturisim : ,,A Cărui Împărăţie nu va avea sfârşit’’ (Apoc.,7:15-17).

    Articolul 8: Şi întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă Făcătorul; care din Tatăl purcede, Cela ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul este închinat şi mărit, care a grăit prin proroci’’.
    Duhul Sfânt, mai înainte de venirea în lume a Mântuitorului Isus Cristos, vorbea prin proroci (Evrei,1:1), care erau numai în poporul evreilor. Stăpânind şi lucrând împreună cu Tatăl şi cu Fiul, El a inspirat pe proroci şi prin El s-au scris Scripturile (2Tim.3:16). De la Rusalii, de când Duhul Sfânt a fost trimis de Tatăl la ucenicii care au fost botezaţi cu Duhul Sfânt şi au primit ca semn al botezului vorbirea în alte limbi, au format Biserica Dumnezeului Celui Viu. De aici înainte Duhul Sfânt, rămâne ca mângâietor al credincioşilor şi înlocuitor al lui Isus.
    El vorbeşte şi azi ca mai înainte, răspunzând întrebărilor grele şi conducând Biserica până va reveni Păstorul Isus, iarăşi. (Ioan,16:13). ,,Duhul Sfânt este Domn de viaăţ Făcător’’ Numai cei botezaţi cu Duhul Sfânt formează trupul lui Cristos (Efeseni,1:13-14). În Biserică trebuie să funcţioneze permanent Duhul Sfânt, altfel nu este Biserică vie.(1Cor., 12:8,9, 10, 11, 13, 28).
    Aşa că nici unul din darurile şi din slujbele acestea nu trebuie să lipsească din Biserica Domnului: Nici vorbirea în limbi, nici tâlmăcirea, nici prorocia, nici darul minunilor, al semnelor şi al vindecărilor; toate slujbele şi toate darurile le dă Duhul Sfânt, Făcătorul.
    Articolul 9: ,,Şi (cred ) într-Una, Sfântă, sobornicească şi apostolească Biserică’’ . Aceasta nu se referă la o construcţie cu turn, sau fără turn, împodobită cu picturi, sau simplă. Nicidecum! Ci este vorba de cei pe care Cristos Domnul i-a răscumpărat cu preţul jertfei Sale pe crucea de pe Calvar; şi fiind acceptaţi de Tatăl, ca mădulare ale trupului lui Cristos (Efes.,5:30), au fost botezaţi cu Duhul Sfânt, pe care Tatăl îl trimite în inimile credincioşilor; aceştia formează Biserica.
    Mulţimea credincioşilor de pretutindeni sunt Biserica universală. Iar mulţimea credincioşilor care au primit botezul în apă (cf.Matei 28:19,20) şi cu Duhul Sfânt (cf.Petru Fapte 2:38) ăi care se adună în vreun loc, formează Biserica locală, care are menirea să propovăduiască şi să lucreze cu semne şi minuni prin Duhul (Marcu,16:15-18; nu numai să se boteze ci să fie însoţiţi de semne şi minuni prin Duhul; şi aşa să se înmulţească numeric adunările credincioşilor şi să se lărgească Împărăţia lui Dumnezeu. ,,…şi cu ajutorul Duhului Sfânt se înmulţea’’ (Fapte A. 9: 31).
    Biserica nu se amestecă cu cinstirea moaştelor sau cu pomeni, sau alte lucruri idolatrice din cultul morţilor, ci ea stă bazată pe ţnvăţătura primară a apostolilor (Efeseni, 2:20). Ea este ,,Una, sfântă, sobornicească şi apostolească’’. În acea Una biserică a lui Cristos domneşte sfinţenia, credincioşii, se sfătuiesc împreună, precum făceau apostoli în Fapte 2:41: ,,Cei ce au primit propovă-duirea lui au fost botezaţi…v.42 ,,Ei stăruiau în învăţătura apostolilor (faceau sobor, sfat), în legătura frăţească, în frângerea pâinii* şi în rugăciuni’’ *care mai însemna Împărtăşirea sau Cina Domnului.

    Articolul 10: ,,Mărturisesc un botez întru (sau spre) iertarea păcatelor’’.

    Această îvăţătură a botezului a pornit din ordinul lui Dumnezeu dat lui Ioan Botezătorul, a fost primită şi de Domnul Isus şi apoi Isus Cristos a recomandat-o nu copiilor, ci oamenilor mari. Aceştia sunt în stare să vrea, să creadă, să ceară botezul şi apoi, conştienţi, să se separe de vechiul lor trai şi de mersul lumii, care este potrivnică pocăinţei.
    Păcatele nu se iartă prin botez, dar de la botez mergi pe calea sfântă a pocăinţei ,,spre iertarea păcatelor’’. Deci este un demers, al cărui prim pas este botezul. Apostolul Petru zicea: ,,Pocăiţi-vă, le-a zis Petru, ,,şi fiecare din voi să fie botezat în Numele lui Isus Cristos, spre iertarea păcatelor; apoi veţi primi darul Sfântului Duh’’ . Adică botezul cu Duh Sfânt. (Fapte 2:38). Fără botez la maturitate, adică conştient, nu este mântuire. Tot Petru apostolul ne spune: ,,Icoana aceasta închipuitoare vă mântuieşte acum pe voi şi anume botezul, care nu este o curăţie de întinăciunile trupeşti, ci mărturia unui cuget curat înaintea lui Dumnezeu, prin învierea lui Isus Cristos’’ (1 Petru, 3:21).
    Aşa spune şi Domnul Isus în (Marcu, 16: 15,16…) ,,Duceţi-vî în toată lumea şi propovăduiţi Evanghelia la orice făptură. Cine va crede şi se va boteza, va fi mântuit’’; (nu uitaţi, nu un copil poate auzi propovăduirea Evangheliei, nu un copil poate crede propovăduirea, nu un copil poate fi botezat) ,,dar cine nu va crede va fi osândit’’. (la fel, nu un copil mic poate fi osândit că nu a crezut?, numai oamenii mari, numai ei cred, sau ei se osândesc singuri în necredinţă).
    Personal pot mărturisi ziua botezului meu: era 22 Iulie 1956, zi foarte fierbinte, eram în haine albe ale botezului 22 de persoane. Eu eram cel mai tânăr atunci între ei, aveam 17 ani. Eu pot mărturisi într-un botez, fiindcă l-am făcut. Mărturiseşte şi tu iubit ciritor, cum a fost ziua cânt tu te-ai botezat? Ce ai răspuns tu personal, la întrebările de rigoare ale botezătorului tău?
    Ştii ceva ? În caz contrar botesul tău este ,,nul’’ fără putere mântuitoare şi fără a ajunge la iertarea păcatelor.
    Domnul Isus a spus: ,,Dacă nu se va naşte cineva din apă şi din Duh, nu va putea să intre în Împărăţia lui Dumnezeu’’, la fel nu poate face parte din poporul Domnului nici din Biserica Sa.
    Deşi cercetătorii încă nu au ajuns la un punct de vedere comun în ceea ce priveşte data întroducerii acestei practici în Bisericqă, (de a boteza copiii mici) aparent, acest botez îşi are originea în cel de-al doilea secol după Cristos. Tertulian, unul din părinţii Bisericii primare, (advocat şi mare scriitor apologet) prin scrierile lui,(anul 195-220 d.Cristos), s-a opus botezului copiilor care n-au ajuns la maturitate, scriind mult împotriva acestui obicei nebiblic.
    Aceasta ar fi o dovadă că pe timpul lui erau încercări de a boteza copiii mici (nu ştim la ce vârstă). Am vrea să specificăm de la început că lupta aceasta a continuat sub diferite aspecte pânq în secolul al IX-lea. (Conform Catehismului Explicativ, editat de Arhiepiscopia Romano Catolicq,
    – Bucurewti 1979 –
    Explicarea botezului ocupă un spaţiu începând cu pagina 263 până la pagina 276). Aşadar, să luăm doar câteva fraze din pagina 270, a acestui Catehism: ,,Mortalitatea infantilă de mari proporţii din sec. IX, avea să generalizeze obiceiul creştinilor de a-şi boteza copiii de mici. Dar şi aici aveau să se comită abuzuri. Aşa s-a făcut că mulţi şi-au deschis ochii că sunt botezaţi, dar ei zac în păcate şi vicii . . . Pentru ei credinţa a fost numai o povară, pentru că nu a fost cine să le toarne farmecul credinţei în suflet’’ (încheiem citatul) Adica ei nu au auzit propovăduinduse Evanghelia şi nu au credinţa mântuitoare. Catolicii botează turnând apă peste capul celui botezat– pag.271. (aşa ceva nu-i biblic). La acest act, ortodocşii ţin adevărul biblic făcând botezul prin scufundare (ascuns, mort) în vălul apei, (Ro., 6:1-).

    Articolul 11: ,,Aştept învierea morţilor’’ Sunt două feluri de învieri! Dacă cineva nu o realizează pe prima, la a doua înviere înviază spre osândă şi judecată. În Ioan, 5:25: ni se vorbeşte despre prima: ,,Adevarăt, adevărat vă spun, că vine ceasul, şi acum a şi venit, când cei morţi vor auzi glasul Fiului lui Dumnezeu şi cei ce-L vor asculta vor învia’’.
    Aceasta este învierea din păcate şi din moartea spirituală. Când oamenii aud predicarea curată a Evangheliei şi cine ascultă de ea devine un om viu pentru lucrările lui Dumnezeu. Cine nu, rămâne în moarte (adică despărţit de Dumnezeu şi de viaţa trăită cu Isus; deşi umblă, lucrează, mânâncă, el este mort)
    A doua: ,,Nu vă miraţi de lucrul acesta; pentrucă vine ceasul când toţi cei din morminte vor auzi glasu Lui, şi vor ieşi afară din ele. Cei ce au făcut binele vor învia pentru viaţă; iar cei ce au f ăcut răul vor învia pentru judecată’’ (v. 28-29 ). Şi judecata aceasta se va face cu privire la tot ce este acuns, fie bine, fie rău’’ (Eclesiatul 12:14).
    Prin învierea Domnului Isus Cristos am fost socotiţi neprihăniţi şi am primit dreptul de a învia şi noi împreună cu El în slavă. Atât aici în lumea aceasta să fim înviaţi împreună cu El, cât şi la învierea din morţi, să fim cu El şi împreună cu El. Căci Domnul a ,,învins moartea pe vecie şi ne-a dat tuturor o dovadă netăgăduită învind din morţi(…). ,,Căci dacă moarte a venit prin om (prin Adam), tot prin Om (prin Isus Cristos) a venit şi învierea morţilor’’ (1Cor.,15:21).
    Pavel spune: ,,şi am în Dumnezeu nădejdea aceasta, (… ) că va fi o înviere a celor drepţi şi a celor nedrepţi’’ ( Faptele A., 24:15) Această nădejde o au toţi credincioşii în Isus. Având nădejdea că atunci ,,vom fi cu Domnul pururea’’ (Filipeni, 3:10-11). ,,Nu voim fraţilor să fiţi în necunoştinţă despre cei ce au adormit (…) Căci dacă credem că Isus a murit şi a înviat, credem şi că Dumnezeu va aduce înapoi înpreună cu Isus pe cei ce au adormit în El (…) şi astfel von fi totdeauna cu Domnul’’ (1Tes.4:13-18).
    De aceea ,,Aştept învierea morţilor’’.

    Articolul 12: ,,Şi viaţa veacului ce va să fie’’.
    Viaţa de după judecata din urmă va fi în două compartimente. De fapt, de aici este tot în două: unii oameni, pocăiti şi alţi oameni, nepocăiti. Cea mai ilustrativă pildă ne-o dă Domnul Isus în Luca, 16:19-31. Lazăr, dus de îngeri în locul de fericire, bogatul în locul de chin. De acolo, din chinuri, dorea pocăinţa şi pentru fraţii lui, care erau încî în viaţă.
    Aşa va fi şi nu se poate altfel; fiindcă cei care au primit credinţa şi au purtat în ei Cuvântul şi pe Duhul Sfânt ca pecetluiţi pentru ziua răscumpărării lor, nu se poate ca atunci să meargă în acelaşi loc cu cei care au fumat, băut, au desfrânat şi s-au închinat la vrăjitorii şi alte lucruri idoleşti. (Apocalipsa, 21:8; 22:15).

    Proverbul din popor zice: ,,unde-ţi faci patul acolo vei dormi la noapte; la etaj, sau în pivniţă? Tot aşa şi veşnicia: slujeşti lui Isus, vei merge cu El, unde va fi El; slujeşti lui Satan, vei merge unde va fi el.
    Unii s-au luat după Origen, au împrumutat o învăţătură numită ,,apocas-tază’’, conform căreia iadul ar fi de scurtă durată şi atât oamenii, cât şi demonii, după ce vor suferi un oarecare timp, vor fi restabiliţi şi primiţi în starea de fericire. Alţii spun că se vor descompune şi se vor termina astfel şi iad şi diavoli şi sufletele căzute în iad.
    În schimb ,,Bunătatea lui Dumnezeu (voieşte azi) ca toţi oamenii să se pocăiască şi să ajungă la cunoştinţa adevărului’’ ( 2 Petru 3:9; 1Timotei 2:4). (Nu după ce sufere în iad). Dar dacă cineva nu vrea, Dumnezeu nu-i duce cu de-a sila în fericire. Omul e liber să opteze singur unde vrea să petreacă veşnicia. Dumnezeu doar ia pus în faţă binele şi răul şi la sfătuit pe om să aleagă binele, fericirea eternă, viaţa, împreună cu Isus şi îndeamnă pe orice om:
    ,,Alege viaţa ca să trăieşti’’.
    Pe lângă toate acestea trebuie subliniat că sufletele care vor ajunge în iad nu sunt cei pe care Dumnezeu îi refuză şi-i trimite la chin. Sunt aceia care toată viaţa lor le-a plăcut în păcat şi ei L-au refuzat pe Dumnezeu. Au refuzat Jertfa Domnului Isus Cristos (Evrei,10:29) şi nu au vrut să fie mântuiţii Domnului; de acestea omul se face singur vinovat şi vrednic de pedepsele veşnice, nu numai pentru păcate, cât mai mult pentru neprimirea credinţei (2 Tes., 2:12) şi refuzul de a umbla pe calea smereniei şi a pocăinţei.
    (Teologia Docmatică Ortodoxă pag.366 al. 2 rândul.2-3 + al. 3 r.3-4, scrie:)
    ,,Cine nu se pocăieşte până la moarte, face cel mai mare păcat; moartea este sfârşitul vieţii şi începutul vieţii de dincolo ea marcând limita ultimă până când omul îşi mai poate primii sau pregăti mântuirea’’(…). ,,Aceasta pentru că după moarte nimeni nu mai poate face nimic pentru propia sa mântuire’’.
    (Nici dănii nici pomeni nu mai folosesc la nimic)
    Acultaţi-l şi pe sf.Clement Romanul, care zice: ,,Să ne pocăim cât timp trăim pe pământ (…) cât timp trăim în aceastâ lume trebuie să ne pocăim din toată inima căci după trecerea din această lume nu mai avem timp să ne mărturisim şi să ne pocăim’’.
    Sf. Ioan Gură de Aur spunea şi el: ,,Viaţa de acum este timpul faptelor (bune sau rele) iar după moarte vine judecata şi pedeasa’’.
    (Extras din Teologia Dogmatică Ortodoxe (1991 Bucureşti pag.-367)
    Cel mai mare păcat al oamenilor deci este necredinţa! În privinţa aceasta oamenii au un statut mai negru decât demonii. Pentru că demonii cred şi se înfioară (Iacov,2:19), numai nu vor să-I facă voia Domnului Isus Cristos, ţinându-L pe Cristos ca cel mai mare vrăjmaş al tuturor demonilor.
    În schimb omul, pe lângă faptul că nu face voia Domnului şi trăieşte în păcate, nu se nici înfioară şi nici nu vrea să creadă, stăruind cu încăpăţânare în viaţa lui moartă şi afundat în păcat, cum am arătat mai sus.

    CREZUL,
    comentat de pastor
    Vasile Hozan

  11. George W.Galis spune:

    remoremo. Si ortodoxi pot fi numiti frati.Si
    ortodoxi au realizat imediat caci nu se pu-
    tea ca eu sa port numele lui Ioan Botezato-
    rul, fiindca si ei stiau cine este. Desigur
    biserica intreaga pe loc au inteles,caci
    este o proorocie falsa. Si biserica si ortodoxi au apreciat faptul caci nu l-am
    repezit pe loc, pe acest frate. Asemenea intamplari provoaca tulburari in multe bisericii, daca nu se procedeaza cu inte-
    lepciune. Au fost cazuri cind am oprit
    asemenea manifestari spunand: „Opreste-te stai jos.” Si Apostoli nu au procedat la
    fel in toate cazurile. Faptul ca am oprit
    asemenea manifestari, s-a spus caci eu nu
    cred in proorocii.

  12. George W.Galis spune:

    Johnny Dragan: Scrii ca un ganditor crestin.
    Nu va fie frica de impotrivire. Nu poti fi
    numit „Teolog”, pina nu esti „afurisit” de
    „mai-mari”, nostri. Multi vad putini pricep.
    Continua sa scrii. George W.Galis!

  13. dan lascu spune:

    Intrucit nu sint de credinta penticostala sau baptista dar putin in contact cu comunitatea Romina, imi voi mentine comentariul la subiectul sanatatii corpului. Sind de profesie RN, specialitatea cardiac si nu pot sa acentuez suficient necesitatea regimului alimentar si a exercitiului fizic. Traim intr-o tara in care epidemicul obesitatii si a bolilor relatate de dieta v-or falimenta financiar America. De curind am avut ca pacient un Romin, si indirect am ajutat cu recomandatii pe alti doi in privinta sanatatii, si boala lor communa era dieta alimentara. Unii din ei au familii tinere si copii care ar suferii in lipsa tatiilor. „pier oamenii din lipsa de cunostinta” Ar fi o mare binecuvintare pentru multi si o sursa de bucurie daca cei cu studii in privinta sanatatii ar fi lasati sa prezinta subiecte relatate la sanatate in biserica o data pe lune.

    • Sanatatea trupului,templul Duhului Sfant este importanta. Sugestia este binevenita, cei care doresc pot sa se gandeasca la acest aspect. Oricum si in afara bisericii se fac eforturi pentru a promova o viata echilibrata.

  14. Dan Rizo spune:

    Ma bucur sa va-ntilnesc pe Web frate Galis.

    Are cineva informatii despre radacina etimologica a cuvintului DUMNE(DOMINE????)? Cit de departe merge in istoria limbii romane? Avem date despre primele atestari lingvistice ale acestui cuvint in romaneste? Cum se face ca in mai multe limbi numele lui Dumnezeu suna diferit?(Dio,Bogu,Gott,Dumnezeu…etc)

    Pace tuturor

  15. Cristian Balan spune:

    Domnule Dr. Dan Lascu, intr-adevar, frumoasa si utila este propunerea Dv. ca, pe langa grija fata de suflet, biserica, indiferent de denominatiune, sa prezinte de la amvon, din cand in cand, si studii in privinta sanatatii trupesti, deoarece un trup sanatos si o minte sanatoasa inteleg mai bine pe Dumnezeu. Unii preoti si pastori, deja fac acest lucru (foarte rar, e drept), incluzand asemenea sfaturi in cadrul predicii lor. Sfatul Domniei Voastre este cat se poate de bine venit. Cu ceea ce nu pot fi eu de acord, alaturi de 99% din romanii scoliti, este limbajul in care va expuneti aceasta frumoasa propunere. Sunteti, intelegem, om de stiinta, medic – si inca medic RN (putini inteleg aceste initiale care definesc atat o specialitate in NCLEX – RN Test ori, probabil, Registred Nurse, cat si in programe speciale de radiatii ori de colectari de date), oricum o frumoasa si utila specializare, pentru care va felicit; dar multi descopera ca Domnia Voastra are probleme serioase cu folosirea corecta a limbii noastre nationale, incepand cu incalcarea grosolana a folosirii numelui de „roman” scris cu „i” din „i”, dupa vechile reguli ortografice de pe vremea comunistilor (dar, chiar si atunci, incepuse sa nu se mai scrie „Rominia”, ci „Romania”!). Pe graba si viteza de scriere nu puteti da vina… In plus, persistati in greseli grave de exprimare (citez din textul postat: „Sind de profesie RN, specialitatea cardiac si nu pot sa acentuez…” etc. Corect, trebuia spus: „Sunt de profesie RN, specialitatea cardiolog (caci sper sa nu fiti „cardiac”, adica suferind de inima, Doamne fereste – n.n) si nu pot sa accentuez (deci, „accentuez” scriem cu doi de „cc”, si nu „acentuez”, cu un singur „c”). Greselile continua, caci va exprimati astfel: „Traim intr-o tara in care epidemicul obesitatii si a bolilor relatate de dieta v-or falimenta financiar America”. Manualele de medicina nu scriu niciodata „epidemicul obesitatii”, ci vorbesc, cel mult, de „epidemia obezitatii” (se scrie cu „z”, nu cu „s”), iar „v-or falimenta” se scrie corect „vor falimenta” – cu verbul „a voi”, la viitor, deci cu „vor”, legat! Nu credem ca bolile „relatate de dieta” ar putea falimenta financiar America. Cauza principala a falimentelor financiare din Statele Unite nu prea are legatura cu obezitatea in crestere progresiva din Lumea Noua. In mod ciudat, chiar aceasta boala, aduce venituri imense asa numitei „industrii de slabit” care a inflorit rapid in toate statele americane, prin larga gama de preparate chimice si naturiste care se produc si se consuma masiv de peste 50% din cetatenii acestei tari…
    Nu as vrea ca aceste mici observatii sa va supere, caci rostul lor este sa va determine a mai cerceta, cand si cand, si numeroasele dictionare de limba romana, cartile de gramatica, limba operelor literare etc, mai ales ca, dupa cate am inteles, Dv. ati publicat si pagini de studii importante si foarte utile din domeniul medicinei moderne. Stim ca majoritatea timpului va permite mai putin acest sacrificiu, dar este riguros necesar sa reveniti asupra problemelor de limba, pentru ca opiniile si randurile Domniei Voastre sa aiba claritate si credibilitate. Astfel ele vor fi dublate de un si mai mare succes si cautare de fiecare data. God bless you!

    • Cristian Balan ai adus o contributie importanta pentru explicarea cuvantului „Doamne” dar probabil va trebui sa fi mai ingaduitor cu cei care scriu pe blog( desi cred ca va este greu s-o faci datorita profesiei, banuiesc), mai ales ca sunt unii care vorbesc mai mult limba engleza si nu au avut oportunitati prin care sa se tina la curent cu limba romana.
      Si totusi cred ca cei mai multi dintre noi suntem persoane ocupate si incercam sa fim prezenti si in spatiul public al blogurilor care suporta compromisul acesta in folosul comunicarii interumane.
      Am emotii la fel cum aveam cand eram in dialog cu profesorul de romana de la Institutul Teologic !!! Sper sa-mi ierti greselile de „tipar”

  16. Cristian Balan spune:

    Pentru Dan Rizo:
    Ati inceput bine, deoarece substantivulpropriu DUMNEZEU incepe cu DUMNE, care provine din latina: DOMINE. Nu prea s-au facut multe descoperiri scriptice in legatura cu etimologia acestui cuvant romanesc, destul de lung (3 silabe, fata de alte limbi care il expirima doar intr-o silaba sau doua: GOD, GOTT, DIO, DIOS, BOG, DELO etc). „Dictionarul etimologic al limbrii romane”, de Alexandru Cioranescu, scris la Madrid in spaniola, intre 1954-1966, si tradus in romana in 2002 (Editura Saeculum, Bucuresti), ne da cateva explicatii, precizand ca substantivul „Dumnezeu” provine din doua cuvinte latine: „domine deus” („domnul zeu”, in sensul de „domnul zeilor” sau de „Zeul zeilor”). Asa spune si Sextil Puscariu. In unele limbi romanice vechi, cuvantul acesta eramai lung, la fel ca in romaneste, dar, dupa mai multe secole, el s-a scurtat (si in romaneste a ajuns sase scurtezei in interjectia „zau !” – care inseamna ‘ „in numele lui Dumnezeu”. In vechea italiana se spunea „Domeneddio” (astazi se spune „Dio” sau, uneori, „Iddio”); in vechea provansala „Domerdieus”; in vechea franceza „Damnedieu”. Dialectal si in graiurile vechi romanesti se spune ” Dumnedzau” sau „Dumnezau”. Ateii si comunistii il ortografiau cu litera mica, in semn de dispret si batjocura, dar pe Lucifer si Satana, totdeauna il scriau cu majuscula.
    In sfarsit, o curiozitate: stiati ca in limba chineza, Isus Cristos se spune „Tzi Tu”?…

  17. Dan Rizo spune:

    Pentru Cristian Balan:
    Va multumesc pentru explicatia competenta de mai sus!

    Intr-un incident in Romania un preot instiga la violenta impotriva unor misionari pe motivul ca acestia il propovaduiau pe un anume Isus si nu pe IIsus.Ca sa vezi: „Pentru cei ce cred nu e nevoie de dovezi , dar pentru cei ce nu cred, dovezile nu vor fi niciodata suficiente” Unii spun ca de fapt credinta e un dar de la Dumnezeu ceea ce are potentialul sa elimine orice responsabilitate din partea individului. In mintea fiecaruia , in functie de educatie , cultura , perioada istorica etc…, credinta intr-o anumita doctrina se identifica puternic cu Eul, cu necesitatea acestuia de a avea totdeauna dreptate, cu ori ce pret.Inca nu am intilnit om care sa se laude ca punctul lui de vedere e cel mai gresit sau cel mai incompetent. Dimpotriva toti ne aparam punctele noastre de vedere ca si cum viata noastra depinde de el. Fereasca Dumnezeu sa ne contrazica cineva sau sa ne faca o observatie ca imediat intram in pozitie de lupta ( intelectuala sau chiar fizica uneori).Oare cine se supara in realitate?Eu sau orgoliul din mine?
    Problemele de nuanta cu care se confrunta biserica , pe teritoriul doctrinar, pot fi explicate destul de competent, printr-o disectie psihologica a individului, raportat la aspectul cultural si social in care acesta se desfasoara.E posibil ca din cauza abundentei materiale a societatii de consum , ajungem in mod gresit sa credem ca prosperitatea materiala ne confera dreptul de a dicta punctul nostru de vedere celor care-i percepem a fi mai jos ca noi pe scara standardului de valori. Eu-l creste in mod proportional cu contul din banca, interpretat ca o validare a superioritatii doctrinei mele.Am devenit bogati si aroganti, de aceea ne pierdem timpul cu protejarea confortului care ni-l da doctrina personala sau de grup. Mentionez acesta nu ca o judecata, ci ca o observatie a unui fenomen.Referitor la tema de discutie sugerata la inceputul blog-ului pot sa spun ca multe din punctele de discordie sint perfect normale, puse in contextul dezvoltarii organice a unei institutii sociale formate din oameni imperfecti. Biserica insa transcede simpla institutie sociala si ramine in picioare datorita lui Cristos. Ce dovada extrordinara ca biserica a supravietuit pina acuma, in ciuda liderilor/membrilor ei !

    Dan Rizo

  18. Am trimis pe adresa de contact a Conventiei intrebarile si comentariile la acest articol. Puteti continua sa puneti intrebari ,ele vor ajunge la cunostinta organizatorilor.

  19. George W.Galis spune:

    Un salut calduros Conventiei de anul acesta din Sacramento. Stind de vorba cu un frate, binecunoscut pastor baptist, care a laudat
    in mod sincer, spiritualitatea bisericilor penticostale din USA, biserici pe care le-a
    vizitat, si le-a apreciat in mod deosebit
    serviciile de inchinare,spunind, voi credeti
    „in „Duhul” si va: „bucurati in Duhul”, si
    as vrea ca si la noi sa fie asa ceva. Har
    si Pace tuturor participantilor. Shalom.

  20. ALB spune:

    Am fost plăcut surprins de iniţiativa dvs. lansând acest blog. Cu trei zile înainte de Convenţia de la Sacramento, sunt copleşit de responsabilităţi însă m-am oprit un moment pentru a va mulţumi.
    Tuturor celor interesaţi de Convenţia Penticostală le recomand site-ul : http://www.ropenti.com
    În dorinţa de a fi bune gazde am creeat o serie de facilităţi negociind preţuri la Hotel: $ 79/noapte, parcare: $10 / zi (multiple intrări), bilete de avion (10 % AA), Rent-a-car, Blue Vans (legătura între aeroport şi Hotel). Vom avea un restaurant cu mâncare românească la distanţă de 3 minute, mers pe jos. Condiţiile hoteliere sunt cele mai bune şi nu este necesară deplasarea cu maşina la Sala Convenţiei.
    Dincolo de partea umană însă, ne rugăm pentru har de sus!
    Înflăcărarea darurilor spirituale este o temă cât se poate de actuală pentru că observăm nevoia unei treziri spirituale aici între românii din diapora. Generaţia tânără trebuie să fie atinsă de focul sfânt al Duhului lui Dumnezeu.
    Orice jertfă trebuia mistuită de foc. La dedicarea locaşului de închinare (Cort sau Templu), Dumnezeu a răspuns cu foc din cer.
    La jertfa adusă de David pe muntele Moria, unde a încetat urgia Domnului, deasemenea a coborât foc din cer. Ilie a avut aceeaşi experienţă în confruntarea cu proorocii lui Baal. Chiar pentru jertfa de la Golgota, Dumnezeu a folosit acelaşi semn, dar spiritual de data aceasta trimiţând la Rusalii nişte limbi ca de foc peste cei ce formau prima biserică. Suntem îndemnaţi de apostolul Pavel să aducem trupurile noastre ca o jertfă vie, sfântă, plăcută lui Dumnezeu, aceasta este o slujbă duhovnicească (Rom.12:1).Să punem pe altarul credinţei darurile primite pentru a ne sluji unii altora în dragoste şi a sluji lui Dumnezeu cu pasiune şi entuziasm. Domnul a promis că nu va stinge mucul care mai fumegă; Dar pentru aceasta avem nevoie de foc de sus, puterea care rezultă din prezenţa Duhului Sfânt în viaţa credinciosului. Înflăcărează darul care este în tine! Fiţi binecuvântaţi de Domnul!
    ––––––––––––––––––––––––––––
    Daniel Lucescu raspuns:
    Va doresc sa izbanditi in preagtirea Conventiei de anul acesta ,sunt impresionat de ravna si entuziasmul dvs.Fie Ca Domnul sa binecuvinteze demersul acesta si sa-i ajute pe participanti sa implineasca chemarea pe care au primit-o de la Dumnezeu.
    Prin actiunea mea am sperat sa folosesc darul meu chiar daca nu pot participa „live”

  21. Nemultumit spune:

    Atit vreau sa va spun numai…..Baptistii v-au dat o lectie anul asta la conventie, numai daca ar vrea Penticostalii sa o invete. Ei propovaduiesc Evanghelia la orice faptura fara bani si fara plata. Penticostalii nostri cei „plini de Duhul” cum se pretind propovaduiesc Evanghelia la toti aceia ce au bani sa-si plateasca intrarile. Hai sa nu mai vorbim ca daca vrei sa aduci pe cineva cu tine, ori le platesti tu in calitate de „host” ori sa-si plateasca ei intrarea ca doar vin sa asculte „cuvintul” sau sa asculte pastorii cum se lauda care mai de care.
    Un alt lucru….Baptistii asa cum ii considera multi Penticostali pe o scara mai joasa, sa stiti ca sint mult mai la inaltime decit penticostalii. Muzica lor e crestina, noi cintam in biserici muzica lui michael jackson ca doar el a murit pentru ca noi sa fim mintuiti nu-i asa?
    Penticostalii ar trebui sa se trezeasca la realitate si sa-si indrepte viata ca vor ramine aici cu toata forma lor de evlavie si cu numele de Penticostali care nu-i va ajuta la nimic in marea zi a Judecatii.
    Domnul sa aibe mila de noi si sa ne trezim pina nu e prea tirziu!!!!!!

    • NU am fost la Conventia penticostala dupa cum spus dar din cateva momente pe care le-am vazut pe internet de la Congresul baptist mi-au produs o impresie buna. Am vazut in sala un numar apreciabil de penticostali.
      Cred ca ai vrut sa spui ne-au dat o lectie baptistii…
      Oricum totdeauna avem de invatat unii de la altii mai ales ca pe de alta parte suntem in alianta evanghelica.
      Asteptam si alte impresii de la conventie si congres.

  22. miorita spune:

    referitor la Conventia Baptista nota 10
    mi-am amintit cu drag imnurile si cantarile vechi ce le-am auzit cu zeci de ani in urma si care mi-au placut la fel de mult ca atunci cand m-am pocait… cuvintele si melodia sunt la fel de frumoase acum ca si atunci…
    nu mai spun de frumosul cor barbatesc, Doamne ce voci superbe….Intotdeauna mi s-a parut ca cea mai buna muzica corala e corul barbatesc…
    Baptistii sunt mult mai smeriti decat sfintii penticostali, sunt mult mai seriosi, nu glumesc la amvon, nu vorbesc politica sau umplu predica cu povesti stupide….ei vorbesc din Cuvantul Domnului care e suficient, care are putere, care schimba inimi, care transforma inima….La penticostali e multa „Cantarea Romaniei” si o predica fusarita de predicatori de 2 bani, prieteni cu pastorul….
    Anyway penticostalii trebuie sa invete de la baptisti sa fie seriosi.
    ati vazut ce smeriti sunt pastorii baptisti, ati vazut ca nu se impung unii pe altii de la amvon? Doamne cate as vrea sa mai spun….intotdeauna pentiicostalii au fost un cult in care pastorii au promovat INCULTUL
    mentionez ca nu as avea nimic cu simplitatea daca ar fi pocainta dar e incultura, nepocainta, partide, ura, ipocrizie
    Doamne ajuta-ma sa ii iubesc, dar si ei sa se schimbe….

    • S-ar parea ca exista si opinii critice din partea baptistilor. am extras citatul urmator dintr-o postare de a lui Alin Cristea pe Romania Evanghelica

      „Dar nu despre limbaj e vorba aici. E vorba despre ideea pe care o sugerați, conform căreia baptiștii români din Statele Unite și Canada ar fi… biruitori. Nu pot să scriu în cuvinte cît de mare ar fi bucuria mea dacă lucrul acesta ar fi adevărat. Dar nu cred lucrul acesta. Cred că baptiștii români din diaspora sînt… supraviețuitori. Cum cred că și baptiștii din România sînt supraviețuitori”

      Puteti citi mai mult pe http://romaniaevanghelica.wordpress.com/2009/09/10/recomandate-4/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s