De ce a plecat de la Elim ? (1)
Pentru ca nu vrea sa dea socoteala nici macar in fata “Marii Adunari Nationale” .
De ce a plecat de la Elim ? PDF file
“Nu sunt PERFECT..”
Pentru ca nu vrea sa dea socoteala nici macar in fata “Marii Adunari Nationale” .
De ce a plecat de la Elim ? PDF file
Written by Daniel Lucescu
septembrie 14, 2011 la 9:08 pm
Postat in Biserica Penticostala Elim Phoenix
Tagged with biserica, biserica locala, Biserica Penticostala Elim Phoenix Arizona
Subscribe to comments with RSS.
la prima citire a declaratiei reprezentantilor “Marii Adunari Nationale” adresate “intregului popor” ,intr-o “sesiune extraordinara”, am remarcat o nemultumire in plan spiritual (punctul 2),una in plan moral,de etica deci (punctul 3),celelalte fiind de ordin procedural.
-punctul 2 “Lipsa pastoririi bisericii: vizite familiare,lipsa grijii fata de membrii cu probleme,cazuri de boala,
neparticiparea indelungata a unora la serviciile bisericii,familii divortate sau in curs de divort,etc”
Constatarea este deci cat se poate de clara:corigent la materia cu cei sanatosi dar
si cu cei cu probleme.Este bine inteles, datoria….. pastorului.
Si atunci,se pune totusi o intrebare : ce au facut in acest timp ceialalti pastori, inclusiv batalionul de ordi-
nati.Slava Domnului,o armata de ei…au compensat sau mai bine zis au umplut ei golul existent…poate au
constatat si ei, sau poate numai au comentat si asteptat ? sau poate au fost opriti ? sau poate nici nu
sau gandit ….oricum e chestie de …pastori.
-punctul 3 “amenintari si intimidari la adresa persoanelor care au pareri diferite…”
Asta este cam prea de tot….tortionar in toata regula,si tocmai de la amvon,timp de 10 ani (cam mult)
Victimile (barbati,femei,copii,batrani,tineri,bolnavi,sanatosi,etc) au dreptul sa…vorbeasca.Unii pot fi
considerati un fel de ….eroi,si repusi in drepturi,sau chiar mai…”avansati mai in fata”. Merita.
Un singur lucru nu este totusi chiar clar : ce se intelege prin intimidare,sau amenintare de tip fratesc,sau
crestinesc,sau bisericesc ?
Oricum, mai sunt inca multe de spus.Sa asteptam,deci …!
Radu Oprea
septembrie 15, 2011 at 4:30 am
Scrisoarea nu are titlu, nu are dată, nu e semnată…
Alin Cristea
septembrie 15, 2011 at 4:39 am
Dar cel putin are introducere, cuprins si incheiere !
Daniel Lucescu
septembrie 15, 2011 at 4:43 am
Mda, cam așa sînt răspunsurile impertinente ale pocăiților…
Păi să nu vă mirați atunci că aveți atîtea probleme.
Alin Cristea
septembrie 15, 2011 at 6:28 am
@Alin Cristea Ai dreptate sunt necesare schimbari majore pentru ca astfel de lucruri sa nu se mai intample in viitor !
Daniel Lucescu
septembrie 15, 2011 at 11:46 am
[...] că va respecta Statutul, a fost încălcată grosolan în repetate rânduri.” – din scrisoarea despre Petru Lascău afișată pe blogul lui Daniel Lucescu Share this:FacebookTwitterLinkedInLike this:LikeBe the first to like this [...]
Bă, pocăiților, NU SE PUNE VIRGULĂ ÎNTRE SUBIECT ȘI PREDICAT (38) « Romania Evanghelica
septembrie 15, 2011 at 4:41 am
[...] (vaisamar) 54. Interviu – un an de la lansare – Partea I (rascumparareamemoriei) 69. De ce a plecat de la Elim ? (1) (danlucescu) 89. Învaţă să-i preţuieşti pe ceilalţi! (crestintotal.ro) 94. Pastorul Petru [...]
13 postări în Top 100 WP (15.09.2011) « Romania Evanghelica
septembrie 15, 2011 at 7:46 am
http://vorbabuna.wordpress.com/2011/09/11/povesti-cu-morminte-varuite/ – chiar ca se potriveste.
Michael
septembrie 15, 2011 at 9:11 am
Problema bisericii Elim este o problema grava care priveste in general Biserica Domnului Isus Hristos deoarece ceea-ce s-a petrecut la Elim se petrece in mod sistematic inca in multe alte biserici.
Multi pastori practica acelasi sistem totalitar si dictatorial pe care l-au practicat pastorii bisericii Elim si din nefericire, membrii acelor biserici nu vad nici o solutie pentru rezolvarea crizei spirituale prin care trec de ani de zile.
Ceea-ce am postat pe internet are scopul sa arate concret si altor biserici ca se pot descotorosi de impostorii carieristi care le monopolizeaza adunarea.
Se pare ca noul comitet al bisericii Elim va anunta in mod public, neregulile grave descoperite in casieria bisericii dupa plecarea domnului Lascau.
ioan basa rob al lui Isus Hristos.
Ioan Basa
septembrie 15, 2011 at 12:13 pm
Și ce daca va anunta public “neregulile grave”?
Asta e treaba bisericii locale, a comitetului, sa anunte public?
Alin Cristea
septembrie 16, 2011 at 5:26 am
Sunteti gresit in abordarea generala a Bisericii Domnului Isus Hristos. Ce sa petrecut si se petrece la Elim NU exista sistematic in multe alte biserici. Nepocainta enoriasilor din UNELE biserici creaza aceasta situatie. Faptul ca incurajati alte biserici sa procedeze ca si Elim-Arizona in a “descotorosi impostorii carieristi” spune mult despre modul in care ganditi dvs. Nu e de mirare ca exista aceste probleme la Elim de aproape 20 ani cu acest fel de gandire.
un penticostal
septembrie 16, 2011 at 5:55 am
Pentru : “un penticostal”.
Este frumos, politicos si crestineste sa-ti pui numele atunci cand postezi un mesaj pe internet.
Apostolul Pavel intotdeauna si-a dat numele si functia pe care Dumnezeu ia incredintat-o.
La fel o fac si oamenii seriosi. (Dan Lucescu: Alin Cristea;Vasilica Croitorul; Petre Lascau; Laurentiu Balcan ).
Doar sotia lui Ieroboam si-a ascuns identitatea si sa dat drept alta (1Reg.14:5) .
Oare ne e rusine de numele nostru sau de ne e rusine de cine suntem ?
Oricum, nu suntem mai buni unii decat altii….
Daca nu suntem frati sinceri in Hristos , atunci nu suntem nimic…..
“Anonimatul” spune si el ceva…..
Ioan Basa
septembrie 16, 2011 at 5:01 pm
Schimbari majore? ASTEA-s schimbari majore, ca o scrisoare sa aiba titlu, data si semnatura?…
Alin Cristea
septembrie 15, 2011 at 3:08 pm
Schimbare majoră ar fi să mai dobândești ceva simț al umorului că auto-ironia lipsește cu desăvârșire.
Nu e obligatoriu totuși spre deosebire de condiția ca o scrisoare să aibă Titlu, Dată și Semnătură
sam
septembrie 16, 2011 at 8:31 am
Ba, Sam, da de unde stii tu, ba, ca nu am simtul umorului, ba, sau auto-ironia, ba, de parca la asta ne-a chemat, ba, Dumnezeu, sa avem simtul umorului sau autoironie, ba…
Ba, ne-a chemat sa fim oameni seriosi in primul rind, ba, sa spunem adevarul, nu sa ne dam cu parerea, ba…
Si, ba, mai citeste din ce mai scriu eu pe bloguri, ba, ca scriu de destui ani, ca o sa intilnesti destul simt al umorului, ba (anul asta chiar spuneam ca am prea mult simt al umorului) și autoironie, ba, mincinosule, mahalagiule…
Ba, mai bine discutam despre superficialitatea cu care se scrie o scrisoare, ba (fara titlu, data si semnatura), decit despre simtul umorului si autoironie, ba…
Alin Cristea
septembrie 16, 2011 at 6:29 pm
Bine bă, cum zici mata’ !
Mă tem că n-o să mă treci pe (Romania Evanghe)-listă așa că mă retrag, boierule, adevăratule și nemahalagiule.
O să notez în calendar ziua în care m-a băgat și pe mine în seamă Măria-Ta
sam
septembrie 16, 2011 at 10:32 pm
@ Sam Nu te supara pe Alin Cristea, Il admir pe Alin Cristea pentru munca care o face de cativa ani in lumea evanghelica virtuala,dar iti admir si talentul tau de a scrie si (ca scrii si in limba engleza) subiectele pe care le abordezi. pe blogul tau.P.S. Ba !!!!!!
Daniel Lucescu
septembrie 16, 2011 at 10:49 pm
Uite că m-a convins frati-miu să nu mai zic de rău de tine. Am vrut doar să-i iau apărarea că l-ai făcut mahalagiu, dar dacă lui îi place…cine sunt eu? Un bă!
PS. Thanks bro
sam
septembrie 16, 2011 at 11:23 pm
@Sam Acum poti sa ma critici ca te-am pus la “blogroll” la mine.
Daniel Lucescu
septembrie 16, 2011 at 11:35 pm
[...] Colegiul Biblic Est European, Radio Vocea Evangheliei, Biserica SperanȚa (popaspentrusuflet) 17. De ce a plecat de la Elim ? (1) (danlucescu) 19. De ce accepta Petru Lascau doar comentarii pozitive la ultima sa postare. [...]
12 postări în Top 100 WP (16.09.2011) « Romania Evanghelica
septembrie 15, 2011 at 9:14 pm
aici se aplica vorba romaneasca: Lauda-ma gura, ca ti-oi da friptura….
anonim anonimus
septembrie 16, 2011 at 8:26 am
E bine Dane ca ai pus si asta ca sa vada putin si unii care “se baga ca musca-n lapte” fara sa stie absolut nimic. Mai ales ce-i din afara care ii tin numai fratelui Petrica partea. ar trebui sa stea deoparte ca doara astia de aici au buletine.
Cred ca o sa mai ai ce posta:)
tiby
septembrie 15, 2011 at 10:34 pm
io nu-nteleg…cu ce este acuzat fratele Petrica? De ceea ce ar fi facut cu 7 ani in urma in 2004? Pentru ca nu a vizitat bolnavii sau ca nu s-au tinut sfaturile fratesti? Complect aiurea.
Acum dupa 7 ani i se pun intrebari despre ceea ce s-a intimplat atunci? De ce a durat atit de mult? Cine mai stie exact ce s-a intimplat? Nici fratii din biserica nu mai sint aceeasi.
In scrisoarea anonimului nu vad decit gelozie, ura, si nimicuri….nimic concret.
Deci?
Mircea Moga
septembrie 16, 2011 at 5:43 am
Deci se pare ca nu prea esti informat… Problemele nu sunt cele de acum 7 ani! ..sunt cele actuale plus si cele din urma… Un lucru vreau sa sti, nimic nu s-a petrecut fara ca Dumnezeu sa fi ingaduit. ( nici macar o pasare nu cade din zborul ei fara ca Dumnezeu sa stie- spune Biblia)
tiby
septembrie 16, 2011 at 8:55 pm
[...] Nu ştii pe cine să mai crezi. [...]
Cronici mondene (52) Stupul cu pereţi de sticlă « Vindecătoru
septembrie 16, 2011 at 5:49 am
Domnule Alin Cristea,
Va intrebati: Ce mahala e aici… Nu-i nici o mahala. Oamenii isi spun parerea pro sau contra despre despotul Lascau. Oare nu blogului d-stra Romania Evanghelica i se mai spune Mahalaua Evanghelica?
peter
septembrie 16, 2011 at 11:52 am
Domnule Peter si nu mai stiu cum,
1. Eu nu am intrebat. Eu AM ZIS! Aici e mahala!
2. Bloglui meu Romania Evanghelica nu are cum sa i se zica mahala evanghelica, ca eu nu aprob comentarii timpite, rau intentionate, minciuni si dezinformari.
3. De ce ne-ar interesa parerea oamenilor? Sa ne intereseze adevarul!
Cum sa ai incredere intr-o scrisoare care nu are titlu, nu are data si nu are semnatura?
4. Despotul Lascau? Dintr-o data a devenit despot? V-a fraierit 10 ani? Sau citi?
Fraierilor!… Credeti ca e de ajuns sa veniti cu palavre pe Internet ca sa cistigati ce? Putina atentie?
La asta v-a chemat Dumnezeu? Sa faceti scandal?
Scandalul ar avea rostul lui daca ar fi facut de cineva, undeva, cindva, cumva…
Dar asa, cum o faceti voi, va faceti de rusine…
Si ati ramas si cu 200.000 de dolari cica…
Mai ce oameni stringatori…
Dar despre astea mai discutam noi, ca doara n-o sa va lasati asa, cu una, cu doua…
Scandal vreti, scandal o sa aveti…
Dumnezeu nu bate cu bita, nu-i asa?
Numai cu scrisori nedatate si nesemnate…
Alin Cristea
septembrie 16, 2011 at 6:35 pm
nu s-a facut scandal, daca asta intrebati. a incercat pastorul sa faca, dar nu s-a reusit, pentru ca adunarea generala a fost foarte bine organizata…
anonim anonimus
septembrie 19, 2011 at 3:28 pm
Aici ai perfecta dreptate
mike
septembrie 25, 2011 at 8:32 pm
@Mike Stii si tu ca nu exista dreptate perfecta
Daniel Lucescu
septembrie 27, 2011 at 3:34 am
Se pare ca anonim anonimus este bine informat. Nu vad nici un exces de zel sau aroganta in ce spune. Dimpotriva, daca este adevarat ce se scrie in postarile pastorului Lascau si comentarii se constata multe contraziceri, manipulari si minciuni. El spune ca a lasat biserica cu aproape $200 mii in cont dar nu spune ca numai in trei ani contul a scazut cu $8o mii. Acopera o ilegalitate cand a trimis bani pentru misiune pe numele lui Bogdan la o banca din Ungaria din care i se plateste si lui o carte de munca la Oradea si la misionari nu ajung toti banii. El spune ca biserica trebuie sa fie condusa de cel pe care Dumnezeu il pune. Dupa cate stiu si la noi la Chicago (nu sunt membru la Filadelfia) si la Phoenix el a fost ales de biserica prin vot si nu l-a pus Dumnezeu. Revolutia, asa cu o numeste el, a pornit-o chiar el cand a spus ca la Elim nu va fi adunare generala numai over my dead body. Din doua telefoane am aflat ca atunci cand el a intrebat daca adunarea generala este de acord cu cei care au fost pusi sa conduca sedinta aproximativ 90% au cerut asta. Asta inseamna ca singur s-a scos afara si biserica s-a saturat de dictatura, entertement si biserica privata. Se spune ca pe cei doi fii a lui ii planifica la predica de doua ori pe luna. Am vazut pe internet si pe Boby fiul lui cel divortat si recasatorit ca predica (apropo de Basa Ioan). Daca biserica plateste pe cineva are pretentia sa stea de vorba cu membrii ei si sa dea socoteala. La Chicago obisnuia sa dea un flaier la noii membrii in care spunea ca este impotriva avortului cu exceptia cazurilor speciale dupa o consultatie pastorala. Public nu este de acord cu divorturile dat recasatorind in biserica pe cei divorati asa ca pe fiul sau inseamna ca totusi tacit le accepta. Sunt numai cateva din cazurile care au dus la autoeliminarea lui, chiar daca predica bine. Era bine daca isi predica si lui. Este bine ca Elim merge bine si fara el si la fel e bine ca si cei cu care a parasit biserica si l-au urmat se simt bine. Era mai bine daca o facea mai demult nu acum cand mai are putin pana la pensie. Oricum am lua-o, un om cu renumele care si l-a facut sa cada asa de jos este o rusine. Oare sa urmeze Elim Chicago?
peter pop
septembrie 16, 2011 at 1:14 pm
Nu sunt gresit in afirmatia facuta.
Traim vremurile din urma ,vremurile in care “cele 10 fecioare”, au intrat deja in “atipirea spirituala”,
(MATEI 25:1-7), vremuri cand lucrarea intunericului devina tot mai vizibila in Casa lui Dumnezeu.
Ne-am deprins tot mai mult sa ne uitam la acei oameni “dotati”, si “nespus de alesi” (2Cor.11:5) si mai ales la acei lucratori care si-au creat in jurul lor, o minunata aureola “de sfintenie” care farmeca si hipnotizeaza audienta cu talentele lor oratorice. (2Cor.11:13-15)…. si nu ne mai uitam atat de mult la Domnul Hristos.
Nu te uita la talentul oratoric al unui lucrator (deoarece nu vei mai sti cine este cu-adevarat apostol “uns”
si autorizat de Domnul si cine este “apostol mincinos”), ci uitate daca Dumnezeu autentifica lucrarea acelui lucrator prin semnele si minunile prin care era autentificata lucrarea sfintilor din biserica primara.
“Spiritual” nu este sa duci farfuria si sa dai altora Cina Domnului in Biserica…..
Si nici sa inchei o casatorie, o nunta sau o inmormantare….
Oricine poate face acest lucru….Si ofiterul starii civile incheie actele de casatorie.
Si botezurile sau inmormantatile le fac si preotii necredinciosi ortodocsi….la fel ca si cei penticostali.
Uite ce i-am scris pastorului Lasc..:
Ca sa stii daca ai “ungerea Duhului” sau esti “uns” doar cu “alifia lumii”, gandeste-te la urmatoarele lucruri :
.-Ti-ai pus vreodata mainile peste vre-un bolnav (in virtutea “ungerii si autoritatii duhovnicesti” care ar trebui sa fie in tine) si sa-i spui bolnavului :
-”in Numele lui Isus Hristos scoala-te si umbla” ?
. -Ai poruncit tu vreodata duhurilor rele sa paraseasca pe vre-un demonizat si duhul rau a iesit afara, datorita autoritatii duhovnicesti care este asupra ta ?
(totusi te sfatuiesc ca un prieten , nu incerca acest lucru ca sa nu patesti si tu ca si fii preotului Sceva (FAPTE 19:15-16) la ce ti-ar folosi sa ieie bataie ?)
. -Ai poruncit vreodata vreunui paralitic sa se scoale, sa-si ia patul si sa umble ?
. -Surzii, orbii, ologii, au vazut in tine Autoritatea, Ungerea si Puterea Duhului lui Dumnezeu ?
.
-Lucreaza Dumnezeu prin tine cu semne si minuni asa cum lucra (si cum lucreaza El) cu adevaratii ucenici ? ( Fapt.5:12; Fapt.14:3 ; Evr.2:4)
.
In afara de “carnetul de pastor” si de abilitatea de-a manipule naivii din biserica, mai exista ceva prin care se poate dovedi “spiritualitatea” si “ungerea” pe care ar trebui in calitate de “pastor duhovnicesc” sa o ai ?
.
Nu trebue sa-mi raspunzi mie la aceste intrebari, dar e bine sa-ti raspunzi tie personal, asa ca sa nu te inseli singur si sa nu-i inseli nici pe altii…..
Cand va aparea sistemul anticrist (sistem care deja apare vertiginos sub ochii nostrii) , atunci noi vom fi unele dintre primele victime ale caderii (MATEI 24:10; 1 TIM.4:1; 2PETRU 2:1-2 )
Daca nu intelegem si nu suntem ziditi pe Temelia Cuvantului lui Dumnezeu, nu vom sta in picioare.
ioan basa rob al lui Isus Hristos.
Ioan Basa
septembrie 16, 2011 at 4:45 pm
Cum putea o minoritate, asa cum obisnuieste el sa spuna, sa “puna mana pe conducerea bisericii in mod samavolnic” cand toata viata lui ca pastor a condus autoritar? A venit la adunarea generala cu o lista sa mai taie ceva capete dar a cazut singur in cursa cand a intrebat daca adunarea generala este de acord ca cei numiti in comisia de zi sa conduca sedinta. Aproximativ 90% au fost de acord. Procentul de 10% care au fost fie neutrii fie impotriva este rata de incredere la care a cazut. Stiu, dinafara arata foarte bine cu predicile lui bune dar asta nu-i de ajuns cand nu esti interesat de pastorire ci doar de renume. Din lectia lui Lascau ar trebui sa invete si alti pastori. Nu este o contradictie in a afirma ca esti pus de Dumnezeu dar esti investit prin votul bisericii? Evaluarea muncii tale o face nu numai Dumnezeu ci si cei care te platesc si pe care ar trebui sa-i slujesti. Nu face bine cand denigreaza o biserica care timp de zece ani i-a pus pe masa o piine calda de aproape $6000 cash (salar, beneficii, telefon, protocol)
Aurel
septembrie 16, 2011 at 5:17 pm
Din lectia asta, pe care o tratati cu o asa frivolitate, ar trebui sa invatati voi – sa va puneti probleme SPIRITUALE! Nu sa veniti cu detalii stupide, care nu conving pe cei care au cap rotund, nu patrat, pe umeri!
Alin Cristea
septembrie 16, 2011 at 6:40 pm
Extras din Rastalmacirea statutului (autor Petru Lascau)
“…Daca au facut-o cei aproximativ 40 de frati care au participat marti 23 august ( Doamne ce zi glorioasa! – ziua eliberarii…de jugul…)”
Comentariu Aurel Oniga
“Ati putea sa puneti cuvantul potrivit dupa “jugul”? A avut loc implinirea lui duminica 28 august? Multumesc.”
Aurel
septembrie 16, 2011 at 5:20 pm
Daca se incepe cu rafuieli publice, atunci e grav. In spatiul public trebuie sa tinem cont de o anumita etica cu privire la decenta discursului. De ce nu si in privat?! Nu strica mai multa politete, ratiune si… dragoste.
Michael
septembrie 16, 2011 at 9:59 pm
“Rafuielile publice ” au inceput de cand cu publicarea “De ce am plecat de la Elim” si cu comentariile “aprobate” la articolul respectiv.
Daniel Lucescu
septembrie 16, 2011 at 10:03 pm
“Mahalaua ” de aici nu este decat o reactie la “atitudinea de malaha” cu care s-au administrat treburile timp de 10 ani si care intre timp au fost aduse cu “pasi spre lumina” reflectoarelor din mediul virtual. Vorba proverbului vorbeste mahalalei dupa “mahala”.
Am considerat ca nu are rost sa ne pierdem in relatarea detaliilor conjucturale(data ,antet) ci sa supun atentiei un “document” care sa arate lucrurile ce vor produce putina lumina la publicarea justificatoare “De ce am plecat de la Elim ?” Oricum cine scuza se acuza!
Se pare ca ideea ,strategia dezbina si stapaneste se intoarce impotriva celui care o practica si anume ajunge sa “stapaneasca” o fractiune din intregul dezbinat.
Ne vom obisnuii de acum cu ideea ca in Phoenix mai este inca o biserica penticostala deschisa.
Daniel Lucescu
septembrie 16, 2011 at 9:57 pm
…dar macar un document cu data si antet…unul…este?
Mircea Moga
septembrie 17, 2011 at 2:13 am
Dan, am fost membru fondator din mai 1996 al Bisericii Baptiste Providenta. In 14 ani au fost 6 pastori (iar acum de aproape 1 an functioneaza fara pastor oficial). Am fost martor la toate etapele acestei istorii scurte, dar agitate, a bisericii (care, pina cum un an, era un simbol al rezistentei in fata sistemului emanuelist din Oradea si imprejurimi).
Reactiile mele (controlate) in public nu sint iscate doar din niste ginduri ale cuiva de pe margine, ci din experienta (dureroasa) pe care am acumulat-o in cei 16 ani de cind sint in Oradea.
Una dintre cele mai clare, intense concluzii are de a face cu finalitatea unui act (public).
Pot intelege sentimentele si resentimentele care apar in aceste zile o data cu Cazul Petru Lascau, dar actiunile publice ar trebui sa aiba o logica legata de finalitatea actului respectiv. (Multe decizii personale si comunitare se iau din oboseala, oamenii saturindu-se sa fie intr-o stare tensionata.)
A ne exprima opinia NU are de obicei finalitate.
Dar a cauta adevarul are finalitate.
Nu e de mirare ca pastorul Petru Lascau vrea sa-si prezinte public punctul de vedere.
Iar oponentii sai se folosesc de acest moment pentru a-si exhiba resentimentele acumulate in mai multi ani.
Mai e cineva care cauta adevarul?
Dupa ce se va stinge zumzetul Cazului Petru Lascau, ce o sa ramina in urma? Ce vom invata dupa tot acest mahalagism?
A pune titlu, data, semnatura la o scrisoare publica – iata o miza a discutiilor noastre. Daca, in viitor, penticostalii vor invata sa scrie o scrisoare cum trebuie, atunci finalitatea actului de a cauta adevarul va surclasa, evident, mirlaniile de pe blogurile lui Lascau si Lucescu.
Acum vreo 5-6 ani am fost intr-o astfel de situatie, la Biserica Providenta…
Dar mi-ar placea sa mi se acorde atentie FARA sa intru in tot felul de detalii, doar stii, de ani de zile, cu ce ma ocup, Dan…
Dracul ne face sa pierdem vremea…
(Pudibondul Ionescu mi-a sters expresia asta conclusiva dintr-un comentariu recent…)
Alin Cristea
septembrie 17, 2011 at 7:57 am
@ Alin Cristea “Dracul ne face sa ne pierdem vremea” nu stiu de ce ti-a sters aceasta expresie ? Eu cred ca este o parafrazare a versetului 16 din Efeseni 5 “Rascumparati vremea ca zilele sunt rele”.
Ceea ce s-a intamplat la Elim in ultima perioada a fost ca o revolutie(trezire) spontana, in urma unei dictaturi (Pastoriti…. nu ca si cum a-ti stapani peste cei care v-au cazut la imparteala…”). Dumnezeu le-a vorbit asa cum cred penticostalii ca Dumnezeu vorbeste si astazi. Deci de ce a plecat de la Elim ? Pentru ca a expirat termenul de valabilitate stabilit de Dumnezeu. Binenteles ca asta nu scuteste de responsabilitate pe cei care au sustinut aceasta “stapanire”. Asa ca de obicei la revolutii se fac si improvizatii da acum se lucreaza in pace si cu “cartile pe masa” la vindecare si restaurare a adunarii celor chemati. Chiar aseara am fost la intalnire frateasca la Elim in care s-au discutat lucrurile deschis, s-a spus lucrurilor pe nume, oamenii si-au cerut iertare etc.
Daniel Lucescu
septembrie 17, 2011 at 2:09 pm
si aici se cenzureaza?
Mircea Moga
septembrie 17, 2011 at 12:04 am
Da ce “acolo” se cenzureaza ?
Daniel Lucescu
septembrie 17, 2011 at 12:47 am
da…doar ca “acolo” e tot acolo…:)
Mircea Moga
septembrie 17, 2011 at 2:07 am
[...] 7. 20 de aspecte negative legate de facebook – Nelu Popelea (crestintotal.ro) 9. De ce a plecat de la Elim ? (1) (danlucescu) Share this:FacebookTwitterLinkedInLike this:LikeBe the first to like this [...]
4 postări în Top 10 WP (17.09.2011) « Romania Evanghelica
septembrie 17, 2011 at 12:03 pm
Stimate Daniel Lucescu!
Ma uimiti cu acest ” Il admir pe Alin Cristea”.
Admirati cumva dejectele verbale?!?
barthimeu
septembrie 17, 2011 at 1:42 pm
@ Barthimeu Haideti sa incercam sa luam un exemplu si sa-l discutam impreuna cu Alin Cristea . !
Daniel Lucescu
septembrie 17, 2011 at 2:12 pm
Cred ca trebuie sa ne limitam la aceste comentarii ! A trebuit sa revin asupra unor comentarii care le-am aprobat din neatentie Le-am sters si la remarca lui Alin Cristea intr-un comentariu privat “Dan Lucescu, te faci de ris, ca aprobi asa ceva…”
M-as fi bucurat sa fie mai multe comentarii legate de aspectele din “Scrioarea” pdf, asa cum de exemplu a facut Radu Oprea de la inceput, si altii !
Pentru modul cum am administrat comentariile, m-am justificat oarecum prin interventiile mele.
In acelasi timp comentariile aprobate pana acum arata nivelul la care suntem in bisericile noastre si ca in acealsi timp le consider ca un exercitiu instructiv-educativ pentru toti.
Nu-i asa ca putem invata din greselile altora (si a noastre).
Daniel Lucescu
septembrie 18, 2011 at 8:42 pm
“Scrisoarea” adresata membrilor Elim,chiar daca nu este prea oficiala (fara data,fara semnatura,etc..) cum bine remarca Alin Cristea,exprima cel putin de moment o prima motivatie a “nemultumirilor”.Dupa cate
am auzit va urma in curand,una “oficiala” la care se va atasa si unele argumente,dovezi,date concrete…,
in plus. Oricum,Daniel Lucescu a facut bine ca a publicat si aceasta prima “scrisoare”,pentru ca ofera
cateva aspecte importante de discutat privind relatia pastor-biserica,mai ales ca este vorba de o biserica
totusi mare, de cateva sute de membrii. “Punctele” exprimate in scrisoare se puteau discuta,cel putin
deocamdata,la nivel general, si nu neaparat specific de acuza si reprosuri. Cred ca din carentele acestei
relatii,care a falimentat,se poate trage multe invataturi pentru toti deopotriva.
Radu Oprea
septembrie 19, 2011 at 10:03 pm
@ Radu Oprea “…mai ales ca este vorba de o biserica
totusi mare, de cateva sute de membrii…” zici tu si zic si eu ca poate si pentru ca fostul pastor a facut publice “motivele” pentru care A plecat de la Elim
Daniel Lucescu
septembrie 19, 2011 at 11:13 pm
Nu este numai domnul Las (sau Dor Druh), vinovat de drama petrecuta in ultimii ani,
in biserica El, la fel cum nu este numai conducerea cultului penticostal sau baptist vinovata
de dictatura implementata si de sistemul lumesc si anarhic prin care sunt organizate si conduse
aceste culte. Un proverb spunea ca -”Pestele se strica de la cap”…
(vorbesc despre aceste denominatii deoarece le cunosc mai bine decat pe celelante culte).
Noi toti suntem parte din aceasta vina datorita faptului ca prin imaturitatea noastra spirituala,
noi nu vedem si nu avem intelepciunea si calauzirea duhovniceasca necesara, de-a depista ,
de-a stopa si de-a inlatura astfel de impostori (sau “apostoli mincinosi”) din Casa lui Dumnezeu.
Suntem parte de vina si datorita caracterului nostru ambiguu, format in ani lungi de nesiguranta,
de opresiune si dictatura comunista , in care din 3 oameni, 1 era informatorul securitatii….
Aceste elemente dictatoriale prind radacini si infloresc in bisericile in care lipseste calauzirea
Duhului Sfant,biserici in care predomina oamenii fatarnici si slugarnici, oameni avizi dupa putere
si dupa control, dar care nu sunt destul de inteligenti ca sa conduca ei singuri biserica
(mai ales daca acesti oameni slugarnici stau bine si din punct de vedere material).
Cand a venit domnul Dru am sugerat comitetului ca sa conduca biserica, pana ce noul
pastor se va integra in viata bisericii si pana vom ajunge sa cunoastem si noi ce fel de om este el.
Unul dintre pastoriasii bisericii mi-a spus:
-”Lasa-l ma sa conduca daca tot l-am adus ca pastor in biserica”….
Si nu dupa mult timp, tocmai acest pastoras a fost umilit si scos afara din viata bisericii ….
Cei care aveau un oarecare potential spiritual in biserica, nu stiau cum sa intre in “gratiile” pastorului
(Las sau Druh), pentru a fi luati in seama si pentru a ocupa cat de cat, o pozitie in noua admininstratie, sau de-a mai fi folositi la predica.
Unii si-au adus zeciuelile si le-au dat direct “unsului domnului”….fara ca acesti bani sa mai fie trecuti
prin casieria bisericii.
Cata vreme au subventionat dinastia cu zeciuelile lor, erau oarecum luati in seama….
Era o mare cinste sa fii in anturajul si sa fii prieten cu “pastorul”…si cinstea asta costa multi bani.
Noua lozinca a dinastiei de-acum era, “dezbina si imparateste”, sau “taie si spanzura fara mila” deoarece “pocaitii astia fraieri”, nu sunt buni de nimic…
Domnul Lasc sau domnul Druh erau mai buni psihologi decat aceea marea turma de….”oi”.
Care ar fi solutia potrivita in astfel de situatii ?
Pocainta (schimbarea mintii) si intoarcerea la valorile Bisericii lui Hristos aratate clar in Invatatura Apostolica.
ioan basa
septembrie 17, 2011 at 3:46 pm
Lenesi mai sint pocaitii in a scrie corect numele persoanelor la care se refera:
Lasc probabil e Las, iar Druh probabil e Dru, nu?
Alin Cristea
septembrie 19, 2011 at 6:32 pm
Daniel Lucescu
septembrie 19, 2011 at 8:21 pm
[...] predicii” – “Bătrînit-am, da’ nu-i modru” (mariuscruceru.ro) 24. De ce a plecat de la Elim ? (1) (danlucescu) 27. Comuna DobreȘti, Barajul De La Lunca Sprie Și PeȘtera UrȘilor [...]
12 postări în Top 100 WP (18.09.2011) « Romania Evanghelica
septembrie 18, 2011 at 1:03 pm
Ridicindu-ma deasupra detaliilor locale, pe care de altfel nu le cunosc, cred ca ar fi bine sa reflectam si sa ne intrebam de ce se rup bisericile la romani? De ce nu putem sa functionam in armonie?
Nu cumva ne marginim sa avem o spoiala ieftina, o pocainta de Duminica cu o fire intacta, nerastignita? Firea va urmari intodeanuna controlul, puterea, locurile din fata…
Nu cumva este tipul de structura a puterii in statuturile noastre de organizare unde lipseste conceptul de “checks and balances”? Poate este timpul sa consideram un board care are putera executiva ci nu un om pentru a evita crearea unei dictaturi? Absolute power corrupts absolutely.
Just thinking.
Nick Rosioru
septembrie 20, 2011 at 1:17 am
@ Nick Rosioru Ai dreptate trebuie sa existe in statut “checks and balance” (ceva ce exista si in statutul bisericii Elim) dar de obicei pentru liderii care sunt abuzivi acest lucru nu mai conteaza si de fapt in asta consta abuzul cand nu mai tii cont de regulile jocului.si totul este interpretat si aplicat la discretia uni om.
Aceste abuzuri tin pana intr-o zi cand…..!
Si apoi “check and balance” exista prevazut si in Biblie,pentru ca pana la urma si pastorul face parte din organismul bisericii al carui cap este Hristos.
Daniel Lucescu
septembrie 20, 2011 at 3:05 am
[...] reunită… Dialogul are ca bază comentariile de pe blogul lui Petru Lascău şi al lui Daniel Lucescu, pe care îi salut cu această ocazie. Numele celor care au stat la vorbă nu au nicio relevanţă [...]
MOFTUL BILINGUAL (3) Marea masă « Vindecătoru
septembrie 21, 2011 at 11:11 am
Propunere…
http://dorinpele.wordpress.com/2011/09/24/o-noua-structura-de-conducere-a-bisericii-propunere/
Nick Rosioru
septembrie 26, 2011 at 12:26 am
@ Nick Rosioru Am pus un comentariu la acest articol. Am avut lucrarea de licenta la teologie despre oranizarea Educatiei crestine in BIserica Locala. Azi cred mai putin in organizari rigide si mai mult in lucrarea “haotica” a fiecarui membru din biserica chiar in ciuda faptului ca slujba unora nu se incadreaza in “organigrama” bisericii.
Daca asa fi asteptat ca cineva din structuriel organizatorice ale bisericii locale sa-mi dea ceva de lucru as fi fost somer spiritual si in ziua de azi …. Mare este secerisul dar putini sunt lucratori…”
Daniel Lucescu
septembrie 27, 2011 at 3:33 am
[...] De ce A plecat de la Elim 1 Share this:EmailFacebookTwitterPrintMai multStumbleUponRedditDiggLike this:LikeBe the first to like this post. [...]
Comentariile lui George-la “Elim” « Daniel Lucescu
octombrie 12, 2011 at 6:21 pm
“Nu vreau sa va jignesc in nici un fel dar asta e purul adevar” Atunci de ce jignesti?
“Va incadrati la categoria celor ce vor zice catre Isus: Doamne, am facut si dres, scos draci, vindecat, uite, am predicat si atatia oameni s-au pocait, etc, si tragic va fi cand Isus va zice: Plecati de aici ca nu va cunosc…” De ce blestemati?
In alta ordine de idei: SUNT DE ACORD cu mesajul (mai putin cele doua citate de mai sus) insa NU sunt de acord cu forma in care a fost expus: exces de zel, arogant, expeditiv… Parca am fi pe blogul lui Cristian Ionescu (un alt pastor care face de rusine comunitatea penticostala).
Michael
septembrie 15, 2011 at 12:02 pm
Ce mahala si aici…
Alin Cristea
septembrie 15, 2011 at 3:07 pm
pntr cineva care scrie asa de cu sete, dvs v-ati face un favor sa luati timp sa scrieti cuvintul “Dumnezeu” in intregime… denota lipsa de respect … a trebuit sa “copy and paste your mesage” si sa schimb cuvintul DZEU cu ce trebuie ca sa pot intelege ce ati scris … mi-ati adus aminte de cei care flutura un ceas de aur masiv in timp ce predica de la amvon …. ma hipnotizeaza si nu mai pot asculta la ce vorbesc… asa-s eu mai slab – scuzati
DJ
septembrie 16, 2011 at 1:30 pm
Scuze daca stilul meu pare arogant, nu ma consider. Tot ce am scris acolo este un adevar experimentat personal, nu din auzite sau fiind in afara bisericii. Am fost mintit pe fata de respectivul cu un tupeu obraznic, de nu mi-a venit a crede(pe moment). Isus a jignit cand a spus lucrurilor pe nume? N-a folosit termeni blanzi si nici n-a fost “corect politic”. Daca am blestemat? Nici vorba… Exact in categoria asta se incadreaza Fr. Petrica Lascau in momentul de fata….
anonim anonimus
septembrie 16, 2011 at 8:31 am
mahala se considera a vorbi verzi si uscate fara sa stii mai nimic, sa rastalmacesti si sucesti adevarul, etc. a face public pacatele unei persoane nepocaite este BIBLIC. este o masura drastica ce se ia cand nu mai exista alta solutie. banuiesc ca stiti versetul. poate vrea sa preia alta biserica si oamenii respectivi nu-s informati despre ce fel de om aduc, si ar ajunge la aceleasi probleme. nu e cazul. daca pe blogul lui personal cenzureaza ce nu ii place, mai sunt si alte bloguri unde se poate posta liber. cei ce nu vor sa se pocaiasca de anumite lucruri, mai ales cand au pretentii sa fie slujitori respectati in comunitate, trebuie sa fie demascati si pusi pe banca, lasati sa aiba un timp de gandire si pocainta. daca sincer isi iau angajamente noi si se pocaiesc, sa slujeasca in continuare, altfel sa isi vada de viata lor si sa se ocupe de altceva, nu sa fie pricina de poticnire pt fratii mai slabi sau cei din lume…………
anonim anonimus
septembrie 16, 2011 at 8:38 am
scuze
anonim anonimus
septembrie 16, 2011 at 4:34 pm